Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 161

Temat: Porównanie Alfa 159 1.75 TBi vs. 2.2 JTS

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    I w ogóle jak z trwałością obu tych silników, kosztami napraw - JTS vs. TBi?
    Czy w JTS czuć ten większy ciężar silnika w porównaniu do TBi?

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Czyli bardzo porównywalnie.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    A co lepsze? Selespeed w JTS czy skrzynia manualna (niesławna M32) w 1.75TBi?
    Powiem szczerze ze zawsze lubiłem automaty z opcją ręcznej zmian biegów.
    Z m32 w TBi nie ma problemów. Moim zdaniem selespeed nie jest fajny, ale to kwestia gustu. Mnie po prostu ta skrzynia irytowała, chociaż w trybie sekwencyjnym była znośna.

  4. #24
    makarov
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Myślę, że wszystkie Twoje zagwozdki zostaną rozwiane, jak przejedziesz się jednym i drugim i zobaczysz, jakie będą różnice
    To zdecydowanie, najpewniejszy sposób

    Dzięki magil, czyli różnice są właściwie iluzoryczne.

  5. #25
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    A co lepsze? Selespeed w JTS czy skrzynia manualna (niesławna M32) w 1.75TBi?
    Powiem szczerze ze zawsze lubiłem automaty z opcją ręcznej zmian biegów.
    Selespeed odpuść, serio.
    W TBi również siedzi M32, ale podobno "ulepszona" i się nie sypie.
    W JTS łożyska tak często nie padają jak w dieslach, ale skrzynia lubi sobie po pewnym czasie zacząć niegroźnie stukać... Pożyjemy zobaczymy jak będzie z TBi
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pitek
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16v m-jet 2003, Alfa Romeo 159 SW Ti 1.75 TBI 2011
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Dzięki, Ja myślałem że elastyczność to jest to że zakres każdego z biegów nie jest tak ściśle i rozłącznie określony i mogę używać różnych biegów nie patrząc zbyt ściśle na obroty (mówię o jeździe nie o o ruszaniu). I z tego punktu widzenia diesel dla mnie w ogóle nie jest elastyczny bo biegi po prostu MUSZĘ zmieniać po osiągnięciu odpowiednich obrotów - nie przed ich osiągnięciem ani po ich osiągnięciu. Nie da się przeciągnąć biegu np w górę w ogóle.
    Elastyczność JTDm'a polega na tym, że w zakresie swoich obrotów trzyma mniej więcej odpowiedni przyrost mocy do obrotów (moment obrotowy nie spada tak szybko) a najważniejsze w tym wszystkim jest fakt tego, że duży moment obrotowy jest dostępnym praktycznie od niskich obrotów (maksymalny moment 360 Nm przy 1750 obr/min) - to właśnie ten duży moment obrotowy przy niskich obrotach daje to uczucie elastyczności. Maksymalną moc 170 KM uzyskuje przy 4000 obr/min - przy takich obrotach spada już moment obrotowy do niecałych 300 Nm. Powyżej 4000 obr/min silnik traci na mocy bo drastycznie spada moment obrotowy). Taka jest charakterystyka prawie każdego turbo diesla.
    Polecam krótką lekturę: magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

    Niestety zakres obrotów wymusza częstą zmianę biegów. Fakt jest taki, że diesle nadają się raczej na trasy autostradowe (szybko osiągamy prędkość autostradową i jedziemy na 6 biegu cały czas).

    Jeśli podoba ci się sam fakt kręcenia silnika na wysokie obroty to odradzam TBI (kręci się o 1000 -1500 obr/min więcej niż diesel a przy 5000 staje się okrutnie paliwożerny). JTS spełni twoje wymagania skoro podobała ci się sam fakt kręcenia silnika i jazda japońskim "wolnossakiem" z niskim momentem obrotowym.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Z m32 w TBi nie ma problemów. Moim zdaniem selespeed nie jest fajny, ale to kwestia gustu. Mnie po prostu ta skrzynia irytowała, chociaż w trybie sekwencyjnym była znośna.
    Widzę że lubisz kawę..w takim razie polecam taki specyfik: Cafe dell'Imperatore w Cafe Florian w Venezii. Boska.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pitek Zobacz post
    Elastyczność JTDm'a polega na tym, że w zakresie swoich obrotów trzyma mniej więcej odpowiedni przyrost mocy do obrotów (moment obrotowy nie spada tak szybko) a najważniejsze w tym wszystkim jest fakt tego, że duży moment obrotowy jest dostępnym praktycznie od niskich obrotów (maksymalny moment 360 Nm przy 1750 obr/min) - to właśnie ten duży moment obrotowy przy niskich obrotach daje to uczucie elastyczności. Maksymalną moc 170 KM uzyskuje przy 4000 obr/min - przy takich obrotach spada już moment obrotowy do niecałych 300 Nm. Powyżej 4000 obr/min silnik traci na mocy bo drastycznie spada moment obrotowy). Taka jest charakterystyka prawie każdego turbo diesla.
    Polecam krótką lekturę: magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

    Niestety zakres obrotów wymusza częstą zmianę biegów. Fakt jest taki, że diesle nadają się raczej na trasy autostradowe (szybko osiągamy prędkość autostradową i jedziemy na 6 biegu cały czas).

    Jeśli podoba ci się sam fakt kręcenia silnika na wysokie obroty to odradzam TBI (kręci się o 1000 -1500 obr/min więcej niż diesel a przy 5000 staje się okrutnie paliwożerny). JTS spełni twoje wymagania skoro podobała ci się sam fakt kręcenia silnika i jazda japońskim "wolnossakiem" z niskim momentem obrotowym.
    Dzięki za odpowiedź zrozumiałym i przyjaznym językiem. Coś mi w taki sposób rozjaśniłeś...
    A co byś powiedział co do porównaniu jeśli chodzi o trwałość, awaryjność itd? JTS vs. TBi.
    Widzisz znalazłem fajnego 2.2 JTS z Selespeedem jak również znalazłem fajnego Tbi z manualem (niestety chyba M32?) - oba z niewielkimi przebiegami w bardzo dobrym stanie. I nie wiem w co pójść. A jechać oglądać każdy nie mam obecnie możliwości.

  8. #28
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    W TBi masz szerszy zakres użytecznych obrotów względem JTDm. Z wykresów wynika, że to auto jedzie dobrze w zakresie 2k - 5k rpm. W takim przedziale masz moment nie mniejszy niż w 2.2 JTS w piku. Przy normalnej jeździe w TBi zawsze pod nogą masz power, nie musisz go kręcić wysoko. Ciężko znaleźć wykresy JTSa, ale parametry podają moment: 230 Nm@4,5k rpm, moc: 165km@6,5k rpm. Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy dużym minusem jest zakres obrotów 2-5k rpm w TBi i jak często będziesz kręcił JTSa do 6,5k.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fawkes Zobacz post
    Widzę że lubisz kawę..w takim razie polecam taki specyfik: Cafe dell'Imperatore w Cafe Florian w Venezii. Boska.

    - - - Updated - - -



    Dzięki za odpowiedź zrozumiałym i przyjaznym językiem. Coś mi w taki sposób rozjaśniłeś...
    A co byś powiedział co do porównaniu jeśli chodzi o trwałość, awaryjność itd? JTS vs. TBi.
    Widzisz znalazłem fajnego 2.2 JTS z Selespeedem jak również znalazłem fajnego Tbi z manualem (niestety chyba M32?) - oba z niewielkimi przebiegami w bardzo dobrym stanie. I nie wiem w co pójść. A jechać oglądać każdy nie mam obecnie możliwości.
    Kawa to moja pasja . Nie powinieneś się martwić trwałością silnika i skrzyni w TBi moim zdaniem.

  10. #30
    Użytkownik Świeżak Avatar Fawkes
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 2.0 JTDm 170 KM Sport Plus; JEST: Alfa Romeo 159 1750 TBi Sport Plus
    Postów
    136

    Domyślnie

    Zgadzam się co do momentu...bo w JTDM moment jest tez fajny..tylko właśnie jedynie między mniej więcej 1800-2000 do tych 3500 max, czyli użyteczne jest w sumie około 1600 obrotów. A jak mówisz w TBi to jest powiedzmy od 2000 do 5000, więc mniej więcej 2 razy więcej użytecznych obrotów.
    A czy w TBi jest tez taki masywny spadek po tych 5000 obrotów, bo w JTDm powyżej 3500, a już od 4000 to w ogóle auto umarło;-) (nie mówiąc o paskudny dźwięku).

    Mnie jeszcze zastanawia ten JTS bo czy ten wolnossący jak oddaje moc to może nie ma wbicia w fotel ale powinno być całkiem sprawne i RÓWNOMIERNE przyspieszanie od mniej więcej tez 2000 ale aż do tych 6000 obrotów, prawda?

    A po trzecie, naczytałem się o skomplikowaniu JTDm (jako że nowoczesny diesel i ekologia itd) i pomimo że teraz (przebieg 80000) wszystko śmiga cacy... wolałbym coś prostszego by uniknąć kosztów naprawy tego..czego w JTS nie ma po prostu. I tutaj, jak sobie myślę czy TBi to nie jest tak samo skomplikowany i potencjalnie problemowo-kosztowy wynalazek jak diesel? Bo widzicie, ja ja kupuje auto lubię na dłużej, bo się przywiązuję ;-) - a nie chcę słuchać od żony że kupiłem niby taki fajny benzyniak a problemów tyle samo co w dieslu!;-)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Kawa to moja pasja . Nie powinieneś się martwić trwałością silnika i skrzyni w TBi moim zdaniem.
    Aż tak dobrze jest? Jak to wypada w porównaniu do JTDm?
    Żona nie da mi spokoju jeśli ze skomplikowanego silnika obarczonego ekologią (czyli problemogennego potencjalnie) przeję na niby lepszy ale tak samo problematyczny;-)

Podobne wątki

  1. Porównanie 147 GTA vs GT 3.2
    Utworzone przez Kamien w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 28-01-2017, 20:24
  2. [159] Porównanie Radio-Nawigacja Alfa 159-Prośba
    Utworzone przez Patrol1987 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2016, 10:20
  3. Niebanalne kompakty - Porównanie: Seat Leon II, Honda Civic VIII, Alfa Romeo 147
    Utworzone przez adventure w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 21:05
  4. Alfa Romeo 164- porównanie dwóch "przypadkowych" m
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 13:37
  5. Porównanie alfa 156 1.8 vs mondeo 1.8
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-11-2007, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory