Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Dziwne dzwięki z silnika :( proszę o pomoc

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Mam takie przekonanie że masz uszkodzony napęd pompy oleju ( ślimak) stad te stuki i słabe ciśnienie oleju które powoduje zacieranie panewek . Wskażnik ciśnienia oleju powinien być sprawny bo to jest jedna z istotnych informacji dotyczących stanu silnika i jego pracy

    Kiedyś już to widziałem. Uszkodzenie napędu pompy oleju, spowodowało ową dziurę w głowicy. Konskewencję takie jak pisze 75andrew155

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał s-michal Zobacz post
    Najlepiej słychać jak obroty spadają po delikatnym dodaniu gazu do ok 2000rpm
    To jest typowe stukanie napędu pompy oleju . Trzeba rozebrać i dobrać podkładki dystansowe pod wałek napędzający pompę o ile zębatki nie są już wykruszone przez odłamki z głowicy . Sama dziura w niczym nie przeszkadza olej spływa do napędu pompy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar s-michal
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Alfa 33 1.3 Boxer 94' ; Alfa 164 3.0 V6 12v 95'
    Postów
    19

    Domyślnie

    Czyli sugerujecie, że to wszystki stało się w wyniku uszkodzonej pompy oleju. To w takim razie prawdopodobnie do wymiany bedą wszystkie panewki oraz wał korbowy a także pompa oleju. Lepiej bedzie naprawiać to wszystko czy wymienić cały silnik? Pompa oryginalna na allegro kosztuje ok 200zł więc z tym elementem nie jest najgorzej. Jaka może być przypuszczalna kwota całej naprawy?
    To te dzwięki które słychać przy opadaniu obrotów pochodzą od strony pompy a nie wału korbowego? Czy ten dzwięk powinien być lepiej słyszalny po stronie paska rozrządu? ...z tego co zauważyłem to słychać raczej na całej szerokości silnika jednakowo.
    Czy od spodu po odkręceniu miski widać pompe oleju, czy wtedy mógłbym ocenić jej stan?
    http://picasaweb.google.com/alfista33/Alfa

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Widać pompę olejową i można ją wyjąć dołem , ma taki długi drążek napędzający sięgający aż do pokrywy zaworów od strony szyby i myślę że właśnie ten drążek lub jego zębatka jest uszkodzona . Na górze jest nakrętka trzymająca ten drążek .Panewki i wał na pewno trzeba sprawdzić co się z nimi dzieje

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar s-michal
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Alfa 33 1.3 Boxer 94' ; Alfa 164 3.0 V6 12v 95'
    Postów
    19

    Domyślnie

    Dziękuje serdecznie za odpowiedzi. Z tego co widziałem od góry to wydaje mi się, że pompa wygladala niemal tak samo jak ta http://www.allegro.pl/item670299602_...o_155_164.html a drążka raczej nie widziałem (choć nie jestem pewny na 100%) Postaram się zajrzeć od dołu jak najszybciej wtedy będe wiedział coś więcej.
    http://picasaweb.google.com/alfista33/Alfa

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie pompa oleju

    Tak wygląda cała kompletna pompa oleju do V6 12 zaworowej

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    s-michal to co pokazaleś to pompa od Alfy 164 z silnikiem diesla.
    U Ciebie jest tak jak pokazał Andrzej. Ja dodam jeszcze schemat z Eper-a.


    Temat tej pompy i wymiany wały korbowego i panewek przerabialiśmy już w V6 12V.
    Temat jest tutaj
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar s-michal
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Alfa 33 1.3 Boxer 94' ; Alfa 164 3.0 V6 12v 95'
    Postów
    19

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Dość dużo dzisiaj kombinowałem, przegladałem zdjęcia i schematy silnika. Mam jeszcze kilka pytań:
    1) jak u was po tej naprawie zmieniło się ciśnienie oleju?
    2) Skąd dochodziły dzwięki?
    3) Czym się różni: Main bearing caps to engine block attaching nuts (84-92,7Nm) od Main bearing lock nuts (20-25) --> które dane dotyczą stopki wału korbowego; dane z manuala dla silnika 183km, ale chyba sa takie same jak dla 180km.

    Jeśli chodzi o część praktyczną to jeszcze będe musiał poczekać kilka dni do momentu gdy znajomy wróci z wakacji, pojade do niego i wezme Alfke nad kanał...a wcześniej prawdopodobnie zobacze górną część napędu pompy oleju, może chociaż dostrzegę czy ta zębatka jest sprawna czy pokrzywiona.

    Czyli powinienem odkręcić miskę olejową (wcześniej oczywiście wylać olej z miski) zabrać się za odkręcenie 3śrubek imbusowych (A) następnie 2 śrubki od mocowania smoku olejowego (B) -->>



    u góry silnika będe miał prawdopodobnie 2 śrubki do odkręcenia (C) -->>



    [to jest zdjęcie 2,5V6 z AR155, a ja mam 164 3.0 12v - na pewno różnią sie co najmniej umiejscowieniem alternatora], dzięki odkręceniu ich będe mógł wyciągnąć nakrętke(3), koło zębate(2) i prawdopodobnie tuleje(9)-->>



    Po wyciągnięciu pompy od dołu będe mógł ocenić makroskopowo w jakiej jest kondycji. Jeśli chodzi o ocene głównych panewek to muszę odkręcić w sumie 8 śrub od stopki wału korbowego(D) Ewentualnie można jeszcez odkręcic śruby z korbowodu i zobaczyć jak się prezentują panewki korbowodowe. I to tyle jeśli chodzi o rozkręcanie.

    Z kolei przy składaniu tego wszystkiego będzie więcej problemów:
    4) jak wstawić spowrotem panewki, czy wystarczy dopasować tak aby pasowało na oko, czy trzeba użyć jakiś innych metod?
    5) jakich momentów siły użyć do dokręcenia A, B, C, D oraz miski olejowej?
    6) na co należy zwrócić przy wkładaniu górnej zębatki napędu pompy oleju, czy można tutaj jakiś błąd popełnić?

    Czy coś pochrzaniłem z opisem?
    http://picasaweb.google.com/alfista33/Alfa

  9. #19
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    1. Main bearing caps << stopki panewek głównych
    2. Main bearings << panewki głóne
    3. Rod bearings << panewki korbowe

    4. Ciśnienie po naprawie tego stuku nie zmieniło się( przynajmniej u mnie)
    5. Dżwięki dochodziły z całego silnika(jesli chodzi o stukanie pompy). Nawet było je słychac na przednim zawieszeniu silnika.
    6. Jeśli chodzi o analize przeprowadzoną odnośnie koniecznosci odkrecania śrub, poradziłeś sobie bardzo dobrze.
    7. Jeśli będziesz odkręcał stopki, aby ocenić stan panewek, to odkręcaj każdą stopkę pojedynczo, aby uniknąć potem możliwości założenia stopki w inne miejsce.

    8. jesli chodzi o wyjmowanie panewek, to chyba dziecko by to zrobiło jakbyś dał jemu wał do zabawy Nalezy pamiętać, że panewki mają zamki. korbowód i stopka również. Trzeba włożyć jedno w drugie. Górną panewkę na danym czopie, jak bedziesz wyjmował, bedziesz musiał sobie czymś popchnąć żeby się wyśliznęła. Zresztą zobaczysz jak to wygląda i będziesz wszystko widział.

    9. Według manula do 155, 2.5 V6 12V:
    - stopki panewek głownych dokręcamy 84-93Nm
    - śruby M7 od pompy oleju - nie mam nigdzi etakich danych, albo słabo szukam dokręć aby było dobrze

    10. Tej górnej zebatki chyba nie można inaczej włożyć.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #20
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Stukanie napędu pompy oleju nie skutkuje spadkiem ciśnienia oleju ale warto to poprawić
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 04-07-2009 o 08:18

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [159] [159] dziwne dzwięki
    Utworzone przez ebol77 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-07-2018, 17:04
  2. [146] Dziwne dzwięki przy skręcanii ubytki płynu układu wspomagania :(
    Utworzone przez qoltec5 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 12:34
  3. [GTV Spider] Dziwne dzwięki na podszybiu
    Utworzone przez teflon w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 20:11
  4. Dziwne dzwięki
    Utworzone przez doldi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 11:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory