Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Piszczenie na nierównościach, przód lewa strona oraz tylny hamulec.

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 CUP EDIZIONE 1.9 JTD 115KM
    Postów
    30

    Domyślnie

    Dziękuje za pomoc a już w szczególności końcowe "heheszki"
    Do zamknięcia.

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    147 1.9 jtd
    Postów
    126

    Domyślnie

    Może to dziwnie zabrzmi, ale (piszę a propos pierwszego postu) u mnie skrzypienie jakiekolwiek ustało po wymianie termostatu, kiedy silnik zaczął się dogrzewać, a razem z nim cały osprzęt. Tak to już jest w tych alfach zaprojektowane. Więc przy okazji może innnej naprawy proponuję sprawdzić, czy się rozgrzewa Aqua do 90C, a jak nie to zainwestować w termostat.
    Poza tym piszczenie może być z łożyska, ale raczej chodzi o skrzypienie znane w Alfach, bo tu nawet przy w pełni sprawnym układzie zawieszenia, wahaczy itd. często skrzypi. Może chodzi o dosmarowanie przy właściwej temp. nie wiem.

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 CUP EDIZIONE 1.9 JTD 115KM
    Postów
    30

    Domyślnie

    Ok dzięki za porade zwrócę na to uwagę gdy samochód będzie zdatny do jazdy

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 CUP EDIZIONE 1.9 JTD 115KM
    Postów
    30

    Domyślnie

    Odświeżam temat.
    W niedziele byłem na myjni i od tamtej pory (tak mi się wydaje) piski występują DUŻO rzadziej. Nasmarowałem coś wodą czy jak? xd Podczas gdy wjeżdżałem na pewien odcinek drogi, piski praktycznie nie dawały chwili wytchnienia i cały ten odcinek był udręką, a teraz ? zapiszczy raz może dwa na owym odcinku na największych nierównościach Obym tylko nie wykrakał i to wróci, ale piszę ponieważ dla mnie jest to bardzo dziwna sytuacja.

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar bogusz
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    147 1.9JTD 115km. 159 2.4 JTDm 210km
    Postów
    207

    Domyślnie

    przede wszystkim wyższa temperatura jest. Będzie chłodny poranek i gumy znów dadzą o sobie znać. Ja polecam wahacze Vema bo mają kalamitki. Wystarczy raz na rok wstrzyknąć odrobinę smaru i masz ciszę jak makiem zasiał.
    Using Tapatalk

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ale kalamitki są źle zamontowane i w ogóle niepotrzebne. Tuleja stalowa obraca się w gumie a nie guma w piaście wahacza. Chyba, że od pewnego czasu jest otwór w gumie, którędy smar ma dojście do stalowej tulei. I nie zadna Vema bo to lipa jak Fast. Tylko TRW.

    Najprościej zlikwidować piski to zdjąć wahacz. Pod gumę osłaniającą sworzeń kulisty należy dać smaru. Wybić też trzeba tuleje stalowe z gum. Dokładnie wyczyścić powierzchnię współpracującą tulei i wepchnąć je w gumę na dużej ilości smaru. Smar może być silikonowy.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar bogusz
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    147 1.9JTD 115km. 159 2.4 JTDm 210km
    Postów
    207

    Domyślnie

    Ja tam z Vemy jestem zadowolny jeden na aucie już trzy lata a drugi dwa. A co do kalamitek to jak pisałem wcześniej spełniają swoje zadanie bo smarują gumy, które piszczą i po tym zabiegu jest kompletna cisza.

    Swoją drogą nie rozumiem gdzie niby ta stalowa tuleja ma się znajdować? Zatopiona w gumie - po co? Między gumą a śrubą mocującą - znów pytam po co? bo tylko takie są opcje jeśli kalamitki są źle umieszczone albo jestem debilem i czegoś nie rozumiem (czego również nie wykluczam:-) )
    Using Tapatalk

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20170330_101752.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	107.3 KB
ID:	225222Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20170330_101806.jpg
Wyświetleń:	18
Rozmiar:	50.1 KB
ID:	225223
    Cytat Napisał bogusz Zobacz post
    Ja tam z Vemy jestem zadowolny jeden na aucie już trzy lata a drugi dwa. A co do kalamitek to jak pisałem wcześniej spełniają swoje zadanie bo smarują gumy, które piszczą i po tym zabiegu jest kompletna cisza.

    Swoją drogą nie rozumiem gdzie niby ta stalowa tuleja ma się znajdować? Zatopiona w gumie - po co? Między gumą a śrubą mocującą - znów pytam po co? bo tylko takie są opcje jeśli kalamitki są źle umieszczone albo jestem debilem i czegoś nie rozumiem (czego również nie wykluczam:-) )
    Potwierdzam że vema z kalamitkami to lipa, od strony śruby masz stalową tuleje i dopiero jest guma (logiczne, śruba obracająca się w gumie to nie byłby dobry pomysł) kalamitka smaruje nie to połączenie co trzeba, u mnie vema padła po ok 50 kkm aczkolwiek piszczą od początku do końca. Na górze fotki omawianej tulei wahacza TRW i opis POPRAWNEGO montażu.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar bogusz
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    147 1.9JTD 115km. 159 2.4 JTDm 210km
    Postów
    207

    Domyślnie

    Vema bez kalamitek to lipa Bo jak piszesz skrzypią praktycznie od samego początku. Ja na razie jestem zadowolony jak pisałem lewy ma trzy lata a prawy dwa. A TRW ile wytrzymują?
    Using Tapatalk

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Ja mam z kalamitkami i moim zdaniem to Lipton.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 11:34
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 09:17
  3. [159] Piszczenie/skrzypienie lewa strona przód.
    Utworzone przez Smori91 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 00:27
  4. stuki puki - przód strona lewa - chyba coś z maglownicą
    Utworzone przez rustupl w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 03:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory