Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 59

Temat: temperatura, wskaźniki

  1. #21
    newalf
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    Powoli panowie, powoli.
    Po pierwsze - 110 stopni to w ciśnieniowym układzie normalna temperatura pracy.
    Po drugie - wskaźnik temperatury nie ma nic wspólnego pracą wentylatorów. Włączają się one gdy odpowiednią temperaturę osiągnie płyn w chłodnicy a nie w silniku.
    Po trzecie - jeżeli się nie gotuje i nie wywala wody to nie ma o czym dyskutować.

    Czy masz dwa wentylatory?
    wg mnie to kolego również głupoty piszesz, nie ważne czy to tdi czy jtd czy benzyna, prawidłowo po rozgrzaniu ma stać 90 i koniec i to jest optymalna temperatura chłodzenia silnika,

    wracając do mojego pytania wiem że coś jest nie tak dlatego pytam co? bo jakby było poniżej 90c i na biegu jałowym by rosło do 90 to wiem że termostat, ale że rośnie powyżej 90c to wiem że może być uszczelka pod głowicą ale to narazie wykluczam i doszedłem (tak mi się wydaję) za waszą pomocą do tego że wentylator jest nie dokońca sprawny gdyż 1 bieg nie chodzi dopiero jak temperatura wyższa to 2 się załącza

    problem o tyle nie duży co zakup tego opornika jest problemem byłem wczoraj w lublinie w kilku sklepach i wszyscy jakby pierwszy raz o tym słyszeli

    ---------- Post dodany o godzinie 12:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:18 ----------

    panowie , jeszcze mam pytanko odnośnie silnika, po wpisaniu VIN pokazało mik dwa modele, i teraz skąd mam widzieć który mam??

    116.246.0(0) BN 1.9 JTD CF3 110CV PROGRESSION C/CONDIZIONATORE AR 37101

    116.246.0(1) BN 1.9 JTD CF3 115CV PROGRESSION C/CONDIZIONATORE 937A2.000

  2. #22
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego 110C w JTD???? - nie wiesz o czym piszesz...
    Wiem kolego - i to dość dokładnie.


    Cytat Napisał newalf Zobacz post
    wg mnie to kolego również głupoty piszesz, nie ważne czy to tdi czy jtd czy benzyna, prawidłowo po rozgrzaniu ma stać 90 i koniec i to jest optymalna temperatura chłodzenia silnika,

    wracając do mojego pytania wiem że coś jest nie tak dlatego pytam co? bo jakby było poniżej 90c i na biegu jałowym by rosło do 90 to wiem że termostat, ale że rośnie powyżej 90c to wiem że może być uszczelka pod głowicą ale to narazie wykluczam i doszedłem (tak mi się wydaję) za waszą pomocą do tego że wentylator jest nie dokońca sprawny gdyż 1 bieg nie chodzi dopiero jak temperatura wyższa to 2 się załącza

    problem o tyle nie duży co zakup tego opornika jest problemem byłem wczoraj w lublinie w kilku sklepach i wszyscy jakby pierwszy raz o tym słyszeli

    ---------- Post dodany o godzinie 12:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:18 ----------

    panowie , jeszcze mam pytanko odnośnie silnika, po wpisaniu VIN pokazało mik dwa modele, i teraz skąd mam widzieć który mam??

    116.246.0(0) BN 1.9 JTD CF3 110CV PROGRESSION C/CONDIZIONATORE AR 37101

    116.246.0(1) BN 1.9 JTD CF3 115CV PROGRESSION C/CONDIZIONATORE 937A2.000
    Nie mam zamiaru Was na siłę uświadamiać bo nie mam na to czasu.

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    Wiem kolego - i to dość dokładnie.




    Nie mam zamiaru Was na siłę uświadamiać bo nie mam na to czasu.

    Jak 110 stopni to normalna temperatura to wytłumacz czemu według Ciebie tak jest, bo piszesz opowieści dziwnej treści.
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  4. #24
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.
    Jeżeli pytacz dlaczego jest temperatura to odpowiem, że silnik się grzeje podczas spalania paliwa..... to pewnie już wiesz.
    Jeżeli pytasz dlaczego jest ponad 100 stopni i się nie gotuje, to właśnie jest układ zamknięty czyli ciśnieniowy.

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    To czemu większość aut ma temperature po nagrzaniu silnika w granicach 90 stopni , nie widziałem auta żeby jego normalną temperaturą pracy było 110
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  6. #26
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem jakie auta widziałeś a jakie nie. Daleko nie muszę szukać np. moja obecna Alfa pracuje pomiędzy 90-110. Ma nową pompę, termostat, chłodnicę, płyn i układ chłodzenia idealnie czysty.
    Po za tym już pisałem, temperatura jaką pokazuje zegar w ok 80% samochodów bardzo odbiega od faktycznej temperatury płynu w silniku. Codziennie mam okazję to sprawdzać gdyż jest to część mojej pracy. Nie będę się tutaj spierał tylko po to żeby coś udowadniać bo widzę, że większość posługuje się tylko danymi katalogowymi a nie doświadczeniem, a one w tym przypadku mają niewiele wspólnego z rzeczywistością.

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To ja ci kolego tylko zacytuję te dane fabryczne skoro się nimi posługujesz
    Silniki JTD temp. załączenia wentylatorów:
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 86-90C
    110C to temperatura kosmiczna dla JTD i głowica długo tego nie wytrzyma. Nie znam auta dla którego normalna temperatura pracy przewyższałaby 100C
    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    Nie wiem jakie auta widziałeś a jakie nie. Daleko nie muszę szukać np. moja obecna Alfa pracuje pomiędzy 90-110. Ma nową pompę, termostat, chłodnicę, płyn i układ chłodzenia idealnie czysty.
    ....
    Nie wiem czy masz auto od nowości (bo ja i owszem), ale zdecydowanie masz coś nie tak (może zamiennik termostatu firmy Vernet on pracuje na zasadzie otwarty zamknięty i powoduje skoki temperatur, albo źle odpowietrzyłes układ). I mówię to na podstawie 20letniej praktyki zawodowej
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 04-07-2009 o 19:16
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #28
    arczimi
    Gość

    Domyślnie

    Potwierdzam,te dane można znaleźć w e-learn i vivid workshop.

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Proponuje podjechać na egzaminer z dobrze rozgrzanym silnikiem to ze temperatura na wskaźniku jest 110st to nie znaczy ze jest to faktycznie - każdy wskaźnik oszukuje więc może Twój oszukuje trochę bardziej albo masz skopany czujnik?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  10. #30
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To ja ci kolego tylko zacytuję te dane fabryczne skoro się nimi posługujesz
    Silniki JTD temp. załączenia wentylatorów:
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 86-90C
    110C to temperatura kosmiczna dla JTD i głowica długo tego nie wytrzyma. Nie znam auta dla którego normalna temperatura pracy przewyższałaby 100C

    Nie wiem czy masz auto od nowości (bo ja i owszem), ale zdecydowanie masz coś nie tak (może zamiennik termostatu firmy Vernet on pracuje na zasadzie otwarty zamknięty i powoduje skoki temperatur, albo źle odpowietrzyłes układ). I mówię to na podstawie 20letniej praktyki zawodowej

    Dane katalogowe znam ale jak już pisałem niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Termostat osobiście zmieniałem i jest oryginalny. Układ odpowietrzony jest prawidłowo. Praktykę też posiadam.
    Sporu chyba tutaj nie rozstrzygniemy ale jedno mnie bardzo zaciekawiło - co takiego złego dla głowicy dzieje się w temperaturze 110 stopni?

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    Proponuje podjechać na egzaminer z dobrze rozgrzanym silnikiem to ze temperatura na wskaźniku jest 110st to nie znaczy ze jest to faktycznie - każdy wskaźnik oszukuje więc może Twój oszukuje trochę bardziej albo masz skopany czujnik?
    No właśnie o tym piszę, że wskaźniki pokazują głupoty. Ja codziennie mam przyjemność sprawdzać m.in. temperaturę w kilku samochodach i to nie na desce rozdzielczej ale poprzez OBD i całkowicie niezależny czujnik temperatury.

Podobne wątki

  1. zegary + wskaźniki z 1,9 jtd
    Utworzone przez lukas1983 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-03-2012, 06:46
  2. wskaźniki kierunkowskazów
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 13:57
  3. Migające wskaźniki...
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-01-2010, 16:18
  4. Wskaźniki na panelu środkowym, paliwo,zegar, temperatura
    Utworzone przez rafalk64 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 06:50
  5. Wskaźniki (zegary)
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 20:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory