Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 70

Temat: DPF i miasto. Pytanie dot. zakupu.

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał MisterDomin Zobacz post
    Jesli zastanawiasz się nad benzyną to polecam 1750 TBI.
    Sam mam 1.9 JTDm z DPF,w tygodniu do pracy robie 13 km w jedna strone. Aby wypalić dpf robie trase conajmniej raz na dwa tygodnie conajmniej 30-50 km w jedną strone, przy takiej trasie nie ma problemu z wypaleniem i filtr póki co się nie zapycha.
    Myslę że jesli raz na jakis czas zrobisz chociaż 20km bez gaszenia auta to dpf sie wypali. Byle by nie przesadzac z jazdą 2-3 km, jesli chcesz jezdzic tylko i wylacznie po miescie to faktycznie lepiej benzyne bo obsługa diesla bedzie zbyt droga.
    Kolego nie można być niewolnikiem wypalania DPF-u. Nie wiem skąd ta mania jeżdżenia kilkadziesiąt kilometrów żeby wypalić DPF ? Ważne jest tylko aby nie gasić auta kiedy proces zapalania się rozpocznie i tyle. Może się spokojnie wypalić na parkingu bez niepotrzebnego nabijania kilometrów.

    Natomiast co do zapytania kolegi Eternal :
    Minus diesla na krótkich odcinkach w mieście to dwumasa oraz spalanie. Według mnie wskazane jest utrzymywanie samochodu na wyższych obrotach podczas jazdy w takich warunkach ponieważ mogą się zacząć problemy z EGR-em itd. Prawdę powiedziawszy to jest auto trasowe, a nie miejskie.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar szampan33
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    159, 2.4 JTD
    Postów
    185

    Domyślnie

    Kup diessla i wywal dpf. Żyć, nie umierać.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Wywal DPF, klapy wirowe, EGR, dbaj o wtryski, uważaj na turbo, sprzęgło, dwumasę, być może będą problemy z odpalaniem w zimę, użeraj się z niedogrzanym samochodem w zimę, wysokim spalaniem na krótkich odcinkach, nieustannym machaniem biegami w mieście. Prawdopodobnie będziesz miał jeszcze problemy z wadliwą skrzynią biegów, poduszkami pod silnikiem/skrzynią. Żyć nie umierać. Albo po prostu kup 1.8 MPI i miej to wszystko z głowy. Jeżdżę dieslem do pracy w Warszawie 7 km w jedną stronę i powiem szczerze, że męczę się i ja i samochód. Jeżeli chodzi o jeżdżenie po dużym mieście, to dopiero wieczorem, w nocy ma to sens dieslem. Poza tym robię trasy po 250-400 km, łącznie ok. 30 000-35 000 km rocznie i szczerze zastanawiam się nad przejściem na benzynę, diesla mam już po dziurki w nosie. Nawet jeżeli nie chodzi mi o awaryjność i dbanie o niego, ale o kulturę pracy, drgania silnika, jego odgłos, i machanie biegami, szczególnie w mieście gdzie często nie wiadomo na którym biegu jechać. A jadąc 50 km/h albo jedziesz na 2500 obrotów na dwójce, co jest upierdliwe przy tak małej prędkości, albo na zbyt niskich obrotach na trójce (z tego co pamiętam ok. 1500 obrotów).

  4. #14
    makarov
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eternal Zobacz post
    Naczytałem się sporo o silnikach benzynowych alfy i nie było tam za dużo pozytywnych opinii
    Jest bardzo duży i obszerny wątek na tema JTSa, nie wierz w mity, tylko przeczytaj to, co mają do powiedzenia jego użytkownicy, nie użytkownicy Diesli, którzy na temat JTS wywołują duchy, ale użytkownicy właśnie JTS - ja mam w tej chwili 90 tysięcy i jedyne, co zrobiłem, to wymiana czujnika oleju, który jest legendarnie wręcz awaryjny, a kosztuje krocie i elektrozawory, których wymiana okazała się zbyteczna, bo wystarczyło je wykąpać w benzynie ekstrakcyjnej - poza tym, użytkownicy sygnalizują problemy z łańcuchem rozrządu, który powinien być wieczny, a nie jest, ale ta przypadłość występuje głównie w silnikach 2,2 JTS, ale jej diagnoza, bywa czasami błędna, ponieważ jest mylona z blędami, jakie dają elektrozawory - poza tym, lejesz paliwo, niestety, sporo paliwa i jeździsz.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar szampan33
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    159, 2.4 JTD
    Postów
    185

    Domyślnie

    A ja mam dessla 2.4 smigam po mieście i jest Ok. Wymieniłem termostat i nagrzewa się bardzo szybko. Powiem tak. Co by człowiek nie miał, zasada ta sama. Jak dbasz tak masz. Zaniedbane auto to najlepszy, no nie wiem, mercedes bmw czy jaka by to nie miała być fura, zaniedbany będzie przysparzał kłopotów.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    straszne te diesle. Ja tam jakoś nie narzekam. Nie odczuwam ani nadmiernego machania biegami, ani wolnego nagrzewania silnika ani wszystkich tych rzeczy wyżej wymienionych. Jeżdżę ja albo małżonka po 7 kilo do pracy w jedną stronę i się cieszymy oboje z miłej jazdy. Jak to mówią jeden lubi piwo a drugi jak mu śmierdzą nogi. Co ludzi tyle opinii. A DPF w 2.0 rzeczywiście był upierdliwi, to się z nim rozstaliśmy i na razie kłopot z głowy.

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Patrząc na przyśpieszenie 0-100 w 1.8MPI to nie jest tak tragicznie. Ale nie wiem czy się nie pokusić na te dodatkowe spalanie z troszkę większą mocą 1.9 JTS'a żebym kiedyś nie żałował ze mi brakuje mocy.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Widzisz, ja natomiast mam u siebie wszystko sprawne, a mimo to nie dam sobie ręki uciąć, że elementy z listy którą wymieniłem przetrwają kolejny rok czy dwa. I na pewno nie powiedziałbym komuś aby kupował śmiało diesla, bo jak kupi zadbanego i będzie o niego dbać to nic mu się nie popsuje. No way. Szczególnie do jazdy po mieście, diesel nie ma żadnej przewagi na benzyną. 1.9 JTS może być bardziej awaryjny, po prostu musisz wziąć pod uwagę, że być może będziesz musiał naprawiać rozrząd i czyścić silnik z nagaru co tanie nie jest - a już na pewno nie kalkuluje się, gdy mało jeździsz a patrzysz na spalanie. Wybierz po prostu 1.8 MPI, będziesz miał prosty silnik do miasta w sam raz. Jeżeli chcesz coś szybszego, musisz liczyć się z kosztami napraw. Sam obecnie wybrałbym 2.2 JTS, tylko dla mnie spalanie nie odgrywa większej roli, tak samo jak naprawa rozrządu lub czyszczenie nagaru.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    124

    Domyślnie

    Bierz 2,2 JTS

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    1.9 JTS może być bardziej awaryjny, po prostu musisz wziąć pod uwagę, że być może będziesz musiał naprawiać rozrząd i czyścić silnik z nagaru co tanie nie jest
    Rozrząd mały i duży to ok 1200 zł. Elektrozawory można kupić za 400 zł oba. Czyszczenie silnika z nagaru - ok 200 zł raz na rok w zupełności wystarczy. Trwalsze koło dwumasowe. Do kosztów serwisowania diesla nie ma porównania.
    Diesla trzeba naprawdę lubić
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Spalanie AR156 2,5 V6, 100% Miasto
    Utworzone przez qqku w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 18:37
  2. [159] niskie zawieszenie a miasto....
    Utworzone przez melko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 13-01-2013, 18:15
  3. [159] Alfą na miasto?
    Utworzone przez tommi_alfa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 22:54
  4. Działdowo- miasto Alf Romeo
    Utworzone przez Lotnik w dziale Warmińsko-mazurskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 10:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory