Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy 1234567
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 70

Temat: DPF i miasto. Pytanie dot. zakupu.

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    jeżeli poprzedni właściciel nie wymieniał oleju w ASB, to nadal nie należy (bez powodu) tego robić, bo to może tylko pogorszyć jej stan.
    Jakim cudem wymiana oleju w skrzyni automatycznej na nowy może pogorszyć jej stan?? Akurat ASB jest mechanizmem dość wrażliwym na jakość oleju, a ten m.in. przez temperaturę jaką osiąga w ASB podlega znacznie szybszemu zużyciu niż w manualu.

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    ...
    Właśnie dlatego kolejni użytkownicy mają problem. Bo pierwszy właściciel kupuje nowy z salonu, serwis robi minimalny (to co ASO uznaje za konieczność, a oni jak najbardziej ścinają koszty serwisowe, żeby przekonać tanim utrzymaniem samochodu przy jego zakupie). Oczywiście samochód raczej bez problemu robi te 150-200k km, bez większych awarii. Następnie zostaje sprzedany, a jego kolejny właściciel ma duży problem, bo zaczynają się kosztowne awarie. Dziwią mnie trochę teksty o Twoim dobrym serwisie, skoro sam przyznałeś, że zmieniasz dość rzadko olej, na produkt dość średniej jakości, poza tym filtry, hamulce i to wszystko. Więc wyjaśnij mi, w czym mój samochód jest gorzej serwisowany od Twojego, jeżeli przeprowadzam dokładnie takie sam serwis, tylko częściej i na lepszych częściach + np. wymieniałem olej w skrzyni biegów manualnej. Nie pamiętam żeby coś mi się popsuło w moim egzemplarzu, ale wiem że mam samochód z przebiegiem obecnie 230k km i między innymi dlatego przykładam się do serwisowania, aby wszystko jak najdłużej było sprawne - choć liczę się z tym, że jakieś elementy osprzętu będę musiał wymieniać. I w tym miejscu wracamy do głównego wątku, czy używany 10 letni diesel jest tani w eksploatacji. Moim zdaniem nie można tak powiedzieć, bo nawet dobrze serwisowany samochód, przy tym przebiegu może narobić kosztów i trzeba się z tym liczyć. Szczególnie w mieście. Nie mówię, że jest to zły silnik, bo ma swoje plusy - każdy musi wybrać to co mu pasuje.

  3. #63
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    Jakim cudem wymiana oleju w skrzyni automatycznej na nowy może pogorszyć jej stan?? Akurat ASB jest mechanizmem dość wrażliwym na jakość oleju, a ten m.in. przez temperaturę jaką osiąga w ASB podlega znacznie szybszemu zużyciu niż w manualu.
    Powodem jest podobno fakt, że przy wymianie oleju w ASB, w której nie był on wcześniej wymieniany, następuje odrywanie się osadów, które mogą się potem dostawać do mechanizmów skrzyni, bo trudno je w całości wypłukać. Nie ja to wymyśliłem, a jedynie napisałem, że "bardzie skłaniam się do takiej teorii".
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  4. #64
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Powodem jest podobno fakt, że przy wymianie oleju w ASB, w której nie był on wcześniej wymieniany, następuje odrywanie się osadów, które mogą się potem dostawać do mechanizmów skrzyni, bo trudno je w całości wypłukać. Nie ja to wymyśliłem, a jedynie napisałem, że "bardzie skłaniam się do takiej teorii".
    To tekst z ASO rozumiem?
    Gdyby olej był wymieniany odpowiednio często to depozyty nie miałyby szansy zagrozić skrzyni. A tak tylko gromadzisz w skrzyni syf, który spowoduje awarię przekładni wcześniej niż później. Ale to już pewnie problem kolejnego właściciela, a nie Twój Specjaliści twierdzą, że żywotność każdego oleju hydraulicznego to max 4-5 lat.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #65
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Poza tym często właśnie w ASO zalecają wymianę tych olejów częściej niż jest zalecane w książce od samochodu. Kwestia tego, czy w konkretnym ASO przykładają się do roboty, czy mają to w dupie.

  6. #66
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    To tekst z ASO rozumiem?
    Nie. To teoria niektórych specjalistów zajmujących się tylko ASB.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Gdyby olej był wymieniany odpowiednio często to depozyty nie miałyby szansy zagrozić skrzyni. A tak tylko gromadzisz w skrzyni syf, który spowoduje awarię przekładni wcześniej niż później. Ale to już pewnie problem kolejnego właściciela, a nie Twój Specjaliści twierdzą, że żywotność każdego oleju hydraulicznego to max 4-5 lat.
    Każdy olej zostawia na ściankach osady, w silniku tez masz syf! Tylko w silniku łatwiej go wypłukać, niż w ASB. A płyn w ASB nie traci swoich właściwości, jeśli go nie przypalisz. I skończcie już z tym "problemem kolejnego właściciela", bo każdy serwisuje auto dla siebie, a nie dla kolejnego właściciela, a ja swojej 159-ki nie zamierzam sprzedawać, nawet jak kupie nowe auto!
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  7. #67
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    To będziesz mógł z pierwszej ręki opowiedzieć przy jakim przebiegu będzie remont skrzyni biegów :-) Sam napisałeś, że jak olej nie był wymieniany, to nie wymieniać bo jest ryzyko wypłukania syfów - sprawy by nie było, gdyby olej był wymieniany co 60k km. Nie chce się kłócić i udowadniać co robisz dobrze a co źle. Wątek był o zakupie JTD do miasta, ja nadal uważam, że to nie ma sensu. No chyba, że kogoś bardziej kręci odgłos silnika diesla niż benzynowego.

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Właśnie dlatego kolejni użytkownicy mają problem. Bo pierwszy właściciel kupuje nowy z salonu, serwis robi minimalny (to co ASO uznaje za konieczność, a oni jak najbardziej ścinają koszty serwisowe, żeby przekonać tanim utrzymaniem samochodu przy jego zakupie). Oczywiście samochód raczej bez problemu robi te 150-200k km, bez większych awarii. Następnie zostaje sprzedany, a jego kolejny właściciel ma duży problem, bo zaczynają się kosztowne awarie. Dziwią mnie trochę teksty o Twoim dobrym serwisie, skoro sam przyznałeś, że zmieniasz dość rzadko olej, na produkt dość średniej jakości, poza tym filtry, hamulce i to wszystko. Więc wyjaśnij mi, w czym mój samochód jest gorzej serwisowany od Twojego, jeżeli przeprowadzam dokładnie takie sam serwis, tylko częściej i na lepszych częściach + np. wymieniałem olej w skrzyni biegów manualnej. Nie pamiętam żeby coś mi się popsuło w moim egzemplarzu, ale wiem że mam samochód z przebiegiem obecnie 230k km i między innymi dlatego przykładam się do serwisowania, aby wszystko jak najdłużej było sprawne - choć liczę się z tym, że jakieś elementy osprzętu będę musiał wymieniać. I w tym miejscu wracamy do głównego wątku, czy używany 10 letni diesel jest tani w eksploatacji. Moim zdaniem nie można tak powiedzieć, bo nawet dobrze serwisowany samochód, przy tym przebiegu może narobić kosztów i trzeba się z tym liczyć. Szczególnie w mieście. Nie mówię, że jest to zły silnik, bo ma swoje plusy - każdy musi wybrać to co mu pasuje.
    Święte słowa nie można się nie zgodzić z tym co piszesz

  9. #69
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Nie chce się kłócić i udowadniać co robisz dobrze a co źle. Wątek był o zakupie JTD do miasta, ja nadal uważam, że to nie ma sensu.
    I mimo tego, że sam wiesz, że to bez sensu, to eksploatujesz swoje auto na 7 km trasach w warszawskich korkach, jeżdżąc ciągle na niedogrzanym silniku, ale nie przeszkadza Ci to cały czas pouczać kogoś, kto na co dzień robi trasy po 2x25 lub 2x55 (i to głównie po dwupasmówkach i autostradzie), jak często ma wymieniać olej w swoim silniku . Weź wyluzuj, bo obaj jesteśmy zgodni, że zakup diesla do jazdy po mieście jest bez sensu.
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 11-04-2017 o 18:44
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Ale w weekendy robię trasy po 250-400 km w jedną stronę, więc zdąży się wszystko wypalić dobrze :-) I wielokrotnie podkreślałem, że zmieniłem zdanie i chętnie wymieniłbym swojego diesla na benzynę 2.2 lub nawet 3.2 - bo przy takim użytkowaniu bardziej by mi pasowały. Człowiek uczy się całe życie, głupio by było uparcie tkwić w swoich przekonaniach.

    Nie pouczam, Twój samochód rób co chcesz - tylko nowy samochód z salonu jest dość kiepskim wyznacznikiem bezawaryjności, bo w zasadzie każdy przejeździ pierwsze 200k km bez kłopotów, więc na podstawie takiej eksploatacji trudno wyciągnąć jakieś wnioski.

Podobne wątki

  1. Spalanie AR156 2,5 V6, 100% Miasto
    Utworzone przez qqku w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 18:37
  2. [159] niskie zawieszenie a miasto....
    Utworzone przez melko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 13-01-2013, 18:15
  3. [159] Alfą na miasto?
    Utworzone przez tommi_alfa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 22:54
  4. Działdowo- miasto Alf Romeo
    Utworzone przez Lotnik w dziale Warmińsko-mazurskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 10:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory