Hej, jak powinno się prawidłowo zmieniać biegi, w sensie przy jakich obrotach minimalnych w 159 z silnikiem 2.0 jtdm i 1.75 tbi?
Hej, jak powinno się prawidłowo zmieniać biegi, w sensie przy jakich obrotach minimalnych w 159 z silnikiem 2.0 jtdm i 1.75 tbi?
Kolejny temat rzeka
Ja zmieniam przy takich, żeby po zmianie na nowym biegu wynosiły >2000.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Był w zeszłym roku bardzo podobny temat i odpowiedzi na kilka/kilkanaście stron. Ogólnie jeśli chcesz dbać o koło dwumasowe, to lepiej nie schodzić poniżej 1700-1800 obr. ale też nie ma co się dać zwariować i jak się jedzie równo na takich obrotach, to też nic złego się nie stanie. Mówię o dieselu, bo głównie dieselami jeżdżę. TBi nie jeździłem, nie wiem jak się tam rozkłada moment, więc się nie wypowiadam.
A ja często jeżdżę w zakresie 1000-1500 i koło dwumasowe ma się dobrze. Póki co 194k i wciąż oryginał który wymienię tylko dlatego że w aso alfy jest teraz promocja na dwumasydużo zależy od silnika. Np 1.9 ma maksymalny moment przy 2000 a 2.4 przy 1500. O Tbi akurat nic nie wiem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak Ci nie pasuje temat to w nim nie pisz.
- - - Updated - - -
No właśnie jestem ciekaw jak się ma taka zmiana w Jtdm w stosunku do Tbi?
W TBi przy spokojnej jeździe przy 2500. Wtedy jest około 1900 ,2000 obrotów. Przy stałej jeździe trzymam takie mniej wiecej obroty. Pilnuje się aby nie schodzić poniżej tych wartości. Wszelkie przyspieszanie redukuje o jeden dwa biegi. 167 tysięcy i ori dwumasa i sprzęgło. W tym silniku przy 2000 na 6 biegu jedzie się z prędkością 90km/h i można już przyzwoicie przyśpieszyć nie redukując. Taki kompromis miedzy dynamiką a ekojazda.
Ostatnio edytowane przez taczka464 ; 15-04-2017 o 11:45
Dzięki za pomoc.