Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 114

Temat: Boxer vs. Twin Spark

  1. #101
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Zgadzam się... Boxer brzmi pięknie... W mojej 145 z 1,7 16v dźwięk powala na kolana...
    Kiedy tylko moge wsiadam sobie i bawię się tym autkiem i tego tez ucze moja Pania która zaczeła przygodę z AR własnie od najmocniejszego boxera i juz nie chce innego autka

    Mój TS chodzi bardzo przyjemnie ale...BOXER wymiata !!!!


    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  2. #102
    Użytkownik Świeżak Avatar Varrels
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    [156] silnik 2,4 JTD rok produkcji 99
    Postów
    223

    Domyślnie

    Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.

    Lepszy wybór to nowsze jednostki Twin Spark
    Producent zdawał sobie sprawę ze słabości bokserów i w 1997 r. wycofał je z oferty Alfy 145. Zamiast nich pojawiły się rzędowe jednostki Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe: 1.4/103, 1.6/120, 1.8/140-144 i 2.0/150-155 KM (ostatnia z wymienionych była dostępna od 1996 r.). To o wiele wytrzymalsze konstrukcje, tyle że również wymagające rzetelności serwisowej (dobry, wymieniany na czas olej, wcześniejsza niż zaleca producent zmiana paska rozrządu).

  3. #103
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.
    W Twin Sparku nie urywają się paski, nie zacierają się panewki ? A wariator, drogie świece. Według mnie Boxer to udana konstrukcja i napewno nie gorsza niż Twin Spark.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #104
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.

    Lepszy wybór to nowsze jednostki Twin Spark
    Producent zdawał sobie sprawę ze słabości bokserów i w 1997 r. wycofał je z oferty Alfy 145. Zamiast nich pojawiły się rzędowe jednostki Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe: 1.4/103, 1.6/120, 1.8/140-144 i 2.0/150-155 KM (ostatnia z wymienionych była dostępna od 1996 r.). To o wiele wytrzymalsze konstrukcje, tyle że również wymagające rzetelności serwisowej (dobry, wymieniany na czas olej, wcześniejsza niż zaleca producent zmiana paska rozrządu).
    No cóż, na temat gustów się nie dyskutuje, jednak pewne fakty należy sprostować
    Alfa przestała produkować silniki Boxer ze względów ekonomicznych a nie z powodu niedoskonałości.(te niedoskonałe silniki do tej pory montowane są w SUBARU i PORSCHE ) Silniki TS były wstawiane do 145 równocześnie z Boxerami od czasu pojawienia się 145. Do wyczerpania zapasów silniki Boxera były montowane w 145/146.
    Jeśli zaś chodzi o awaryjność Boxerów to jak to kolega napisał odnośnie TS, wystarczy rzetelność serwisowania i Boxer jest równie trwały jak TS.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-07-2009 o 13:16

  5. #105
    Addicted
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.

    Lepszy wybór to nowsze jednostki Twin Spark
    Producent zdawał sobie sprawę ze słabości bokserów i w 1997 r. wycofał je z oferty Alfy 145. Zamiast nich pojawiły się rzędowe jednostki Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe: 1.4/103, 1.6/120, 1.8/140-144 i 2.0/150-155 KM (ostatnia z wymienionych była dostępna od 1996 r.). To o wiele wytrzymalsze konstrukcje, tyle że również wymagające rzetelności serwisowej (dobry, wymieniany na czas olej, wcześniejsza niż zaleca producent zmiana paska rozrządu).
    Trochę artykułem z "Auto Świata" tudzież innego niezwykle fachowego pisma podleciało Tak, boxery są fe bo się psują i właśnie dlatego wycofano je z produkcji Na pewno?

  6. #106
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Fakt troche mnie kosztowało doprowadzenie mojej 145 1,7 16v w boxerku do stanu idealnego ale nie żałuję ani złotówki, teraz tylko pilnowac oleju, filtrów i lać paliwko...

    Jednostka bardzo udana, miałem bx w 33 1,4 i tez sobie chwaliłem mimo apetytu na paliwko Pieknie się zbiera, ciągnie od 3 tys do 6500 bez zająknięcia, a jak wyprzedzam to ludzie się gapia co to za bulgoczacy potwór przejeżdża koło nich

    Mam i TS i BX i prawda jest jedna w tym przypadku : Jak dbasz tak masz...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  7. #107
    Użytkownik Świeżak Avatar Varrels
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    [156] silnik 2,4 JTD rok produkcji 99
    Postów
    223

    Domyślnie

    Skopiowałem z auto świata bo ciekawe się wydawało żeby niebyła doklejam o TS dalej
    Silniki te mają awaryjne wariatory sterujące zmienną fazą zaworów ssących (defekt można poznać po stukach słyszalnych podczas pracy). Cena części to 350-500 zł. Poza tym w tych motorach trzeba czyścić przepustnice i dość często naprawiać osprzęt (m.in. za nisko umieszczony alternator, pompy: olejową i cieczy chłodzącej). Rzędowe jednostki dość często cierpią również na wycieki.



    W Alfie 145 spotkać można także motory wysokoprężne – 1.9/90 i 1.9/105 KM, które mają przeciętną opinię. Egzemplarze w nie wyposażone pochodzą jednak tylko z importu. W układzie przeniesienia napędu zdarzają się wycieki ze skrzyni biegów.

    Uwaga na przeciekające tylne okna kompaktowej Alfy
    Jednym z najsłabszych elementów pojazdu jest przednie zawieszenie (pasują do niego części z Fiata Bravo/Brava, co obniża koszty). Trzydrzwiowa Alfa 145 ma także problemy z uszczelkami tylnych okien, które mogą przeciekać. Do tego dochodzą mniej kosztowne awarie, których jest sporo.

    Ja Mam wariator Aktualnie do wymiany zadzwoniłem do mojego Magika i usłyszałem 400zł za sama ROBOTĘ!! a gdzie sam Wariator olej itp.... Ale raz się żyje zrobi się u spokój będzie
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-07-2009 o 14:02

  8. #108
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Ja Mam wariator Aktualnie do wymiany zadzwoniłem do mojego Magika i usłyszałem 400zł za sama ROBOTĘ!! a gdzie sam Wariator olej itp.... Ale raz się żyje zrobi się u spokój będzie
    No tym wariatem to sie nie popisali akurat projektanci silnika...Ja wciąż marze o czarnej 159 Q4 z silnikeim 2.0 boxer + turbinka Pomarzyć zawsze mozna

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  9. #109
    Addicted
    Gość

    Domyślnie

    niech żyje ośmiozaworówka :-)

  10. #110
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Witam.
    Jak widać to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje, że nie ostatni ;]
    Trafiłem na forum i do tego topicu z prostego powodu: rozglądam się za 1 autem i upatrzyłem sobie AR 146 1.6TS ;]
    To, że chcę 146 to już pewne, pytanie brzmiało BX czy TS ? No i jednak padło na TwinSparka ;]
    Mam na oku jedną sztukę, jak uda mi się ją kupić to na pewno dam znać.

    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  2. [145] Montaż nadkoli z boxer'a do twin spark'a
    Utworzone przez Cycek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 19:54
  3. gaz a silnik boxer i twin spark
    Utworzone przez bartekp21 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 11-05-2011, 22:05
  4. [146] gaz a silnik boxer i twin spark
    Utworzone przez bartekp21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-07-2010, 22:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory