Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 140

Temat: 2.4 jtdm - awaria - przestroga - czego mogę się spodziewać silnik/głowica/uszczelka

  1. #21
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Po dużym programie i ostrym "pałowaniu" auta.
    Co robi "duży" program, a co robi DPF?
    W obu przypadkach EGT wzrasta (przy programie może wzrastać bardziej i częściej).
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Tyle, że przejechanie 700 km (pomiędzy wypaleniami) zajmuje 20 h a wypalanie trwa 5 min.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    [MENTION=45907]akil[/MENTION].
    Ja Ci powiem tak.
    Nie kombinuj, nie cuduj.
    Dużo ludzi wozi do Kuby przez całą Polskę auta i każdy jest zadowolony, możesz pytać nawet na forum.
    Ponadto, jak ktoś się zna na wszystkim to się gówno zna - sory takie są realia, a warsztaty u nas w PL robią wszystko natomioast garstka jest takich, którzy robią TIP-TIP tylko określoną grupę aut, czyli tak jak Kuba FIAT ALFA LANCIA MASERATI.

    Proszę bardzo :

    http://www.flar-ital.pl

    https://www.facebook.com/flarital/

    I nie faworyzuję, żeby ktoś zarobił - dobrze Ci radzę za nim wydasz mnóstwo forsy na diagnozy nietrafnych mechaników.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 (200) SportWagon
    Postów
    39

    Domyślnie

    Auto dostarczone do QBA wczoraj mimo iż można nim jeżdzić zdecydowałem się na lawetę. Teraz pozostaje czekać

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Bardzo dobry wybór myślę, że się nie zawiedziesz

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm TI
    Postów
    56

    Domyślnie

    Akil,


    daj mozliwie szybko znac, co sie stało, bo jestem bardzo ciekawy od czego takie objawy sa.
    Z tym pekaniem moim zdaniem bedzie to ogolna wada tych glowic, bo r5 ma juz dluzsza glowice niz w r4, co oznacza automatycznie wieksze naprezenia materiału.Tak samo w bmw r6 czesciej padaja glowice niz w rzedowych 4 lub v6. Jeszcze chyba nie slyszalem, zeby komus glowica padła w 1.9 JTD. Na pewno wypalanie dpf ma tu znaczenie, ale wydaje mi sie, ze najbardziej dostaje ten silnik przy jazdach po miescie, na krótkich trasach, zwlaszcza jak sie wtedy wypala DPF i wzrasta EGT. Sama procedura wypalania nie trwa długo, ale na pewno znacznie podnosci temp. spalin. Chiptuning tez na pewno nie jest tutaj bez wplywu na to. Mozna zrobic, tak jak Conmir radzi, zmniejszyc temperature zalaczenia wentylatorów, bo jest rzekomo za wysoka i dbac o plyn chlodniczy, zeby trzymal parametry, czyli max co 2 lata wymiana na nowy, w zaleznosci ile sie jezdzi.

    A czy po montazu glowicy ze slabszych wersji, problem zanika, badz sa mniejsze szanse na ponowne pekniecie?
    Orientuje sie ktos, czy ten problem bardziej dotyczy wersji 210 czy 200 w 159?

    pozdro
    Ostatnio edytowane przez Th3Alfisti ; 20-04-2017 o 13:50

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Wersje 200 i 210KM mają tą samą głowicę. Co do pękniętej głowicy w 1,9 JTD to już nie jeden taki przypadek tu na forum widziałem.

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Mi w 8-zaworowej 105-konnej Alfie głowica pękła w dwóch miejscach.
    Fakt, że zanim całkiem zaniemogła, to przejeździła tak wiele tysięcy kilometrów.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 (200) SportWagon
    Postów
    39

    Domyślnie

    Wstępnie 90% głowica. Wtorek/Środa będzie pełniejsza informacja i jak domniemam diagnoza z wyrokiem na głowice. Pozostaje tylko oczekiwać na dobre wieści żeby nic większego nie było uszkodzone.

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,605

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    Wersje 200 i 210KM mają tą samą głowicę. Co do pękniętej głowicy w 1,9 JTD to już nie jeden taki przypadek tu na forum widziałem.
    tak w 1.9 tez sie zdazaja pekniecia, ale zadko, w 2.4 prawdopodobieństwo jest conajmniej o rzad wielkosci wieksze

Podobne wątki

  1. [166] Zakup - Czego się*spodziewać?
    Utworzone przez Garwanko w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-04-2017, 12:46
  2. Alfa Romeo 166 TI - czego się spodziewać po 300tyś?
    Utworzone przez wojtek89 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 07:19
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 07:27
  4. 2,0 TS głowica - uszczelka czy są problemy??
    Utworzone przez subratri w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 15:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory