Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Drżenie podczas uruchamiania Alfa 156 JTD

  1. #1
    Salah Ah-Din
    Gość

    Domyślnie Drżenie podczas uruchamiania Alfa 156 JTD

    Witam
    Dziewczyna kupiła sobie Alfę 156 1.9 JTD i oczywiście powoli wychodzą pierwsze "ALE"

    - Jak odpalamy silnik to strasznie drży całe auto , a jak przekręcimy kluczyk zanim nie zgaśnie kontrolka od świec to robi się to samo tylko ze zdwojona siłą i gaśnie , co to może być ??

    - Jaka powinna być temperatura na wskaźniku oleju czy stała 70'C jest OK ??
    bo u mnie w VW jest stała 90'C i nie wiem jak jest w alfach

    Proszę Bardzo o pomoc Bo nowe jej auto a troszkę niesmak się robi

    Dodam ,że Auto Piękne !!! na 17'

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Co do przypadku odpalania to możliwe, że któraś poduszka od silnika jest uszkodzona i podczas odpalania drgania są przenoszone na resztę samochodu! czy na biegu jałowym wibracje są przenoszone na resztę samochodu??

    co do drugiego przypadku to zapewne chodzi Ci o wskaźnik temp. wody? Jeżeli tak to powinno wskazywać blisko 90 stopni!! jeżeli wskazuje ok 70 to ma uszkodzony termostat (ja również tak miałem) wymiana termostatu i nowy płyn w układzie i wszystko wróciło do normy!!
    Pozdrawiam i mam nadzieje, że pomogłem

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    tam jest wskaźnik temp płynu chłodzącego , i tylko na komp diagnostycznym można stwierdzić czy jest prawidłowa temp , bo wskaźnik kabinowy nie jest precyzyjny (a właściwie czujnik wkręcony w termostat za to odpowiada) i u wielu użytkowników na zegarze pokazuje 70 a w rzeczywistości jest ok 90 ,

    jednakże możesz zrobić prosty test , i po chwili od włączenia zimnego silnika sprawdź czy wąż gumowy idący z termostatu do chłodnicy nie nagrzewa się (co by wskazywało na permanentnie otwarty termostat) ;

    ale podejrzewam że jeśli utrzymuje się cały czas 70 na wskaźniku i nie waha się to jest OK (właśnie u mnie pokazuje 70 , a na kompie wyszło że dobrze działa)
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 06-07-2009 o 06:01
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    Salah Ah-Din
    Gość

    Domyślnie

    "Co do przypadku odpalania to możliwe, że któraś poduszka od silnika jest uszkodzona i podczas odpalania drgania są przenoszone na resztę samochodu! czy na biegu jałowym wibracje są przenoszone na resztę samochodu??:


    Drgania są przenoszone czuć je bardzo , a jak przekręce kluczyk przed zgaszeniem światełka od świecy to mam wrażenie że auto się rozpada

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    tam jest wskaźnik temp płynu chłodzącego , i tylko na komp diagnostycznym można stwierdzić czy jest prawidłowa temp , bo wskaźnik kabinowy nie jest precyzyjny (a właściwie czujnik wkręcony w termostat za to odpowiada) i u wielu użytkowników na zegarze pokazuje 70 a w rzeczywistości jest ok 90 ,

    jednakże możesz zrobić prosty test , i po chwili od włączenia zimnego silnika sprawdź czy wąż gumowy idący z termostatu do chłodnicy nie nagrzewa się (co by wskazywało na permanentnie otwarty termostat) ;

    ale podejrzewam że jeśli utrzymuje się cały czas 70 na wskaźniku i nie waha się to jest OK (właśnie u mnie pokazuje 70 , a na kompie wyszło że dobrze działa)
    Też tak miałem, wskaznik pokazywał około 70 a alfadiag prawie 90. Przez przypadek wpadł mi w ręce nowy termostat z czujnikiem i wymieniłem. Co bardzo dziwnego dla mnie teraz w kabinie pokazuje 90 i alfadiag tyle samo. Może już coś z czujnikiem było nie teges.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Sprawdź pilnie poduszki pod silnikiem, ponieważ wszystko wskazuje, że któraś jest uszkodzona!!

    Temp. sprawdź po podłączeniu do komputera. Jeżeli będzie wskazywać 90C to możesz się przyzwyczaić do wskazać lub wymienić decyzja należy do Ciebie!!

  7. #7
    mcrace
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Salah Ah-Din Zobacz post
    Witam
    a jak przekręcimy kluczyk zanim nie zgaśnie kontrolka od świec to robi się to samo tylko ze zdwojona siłą i gaśnie
    z tego co mi wiadomo diesla odpala się dopiero po zgaśnięciu owej kontrolki - co oznacza nagrzanie się świec żarowych i ich gotowość do pracy.
    ale mogę się mylić

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 156 2.4jtd
    Postów
    27

    Domyślnie

    Dokładnie,kazdy diesel potrzebuje chwili na podgrzanie swiec.Wczesniejsze zapalanie moze wpływac niekorzystnie na silnik.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFAL Zobacz post
    Dokładnie,kazdy diesel potrzebuje chwili na podgrzanie swiec.Wczesniejsze zapalanie moze wpływac niekorzystnie na silnik.
    Kontrolka musi zgasnąć, chociaż przy obecnych temperaturach nie ma to większego znaczenia. Dopiero jak temp. zbliża sie do 0 lub na "-" to zawsze trzeba czekać do zgaśnięcia!!

  10. #10
    Salah Ah-Din
    Gość

    Domyślnie

    ,a gdyby okazało się ,że to poduszka to ile takie coś może kosztować ??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-02-2016, 22:10
  2. [159] drżenie skrzypienie podczas ruszania na wstecznym
    Utworzone przez buli668 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-11-2012, 18:15
  3. Drżenie podczas hamowania
    Utworzone przez kirchu w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 07:29
  4. Drżenie kokpitu na biegu jałowym Alfa 166 2,4 JTD
    Utworzone przez Niziu23 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2012, 22:27
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory