Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Wysokie spalanie i komunikat o niskim ciśnieniu oleju

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 jtd m-jet 140km 2003r.
    Postów
    40

    Domyślnie Wysokie spalanie i komunikat o niskim ciśnieniu oleju

    Witam, od niedawna moja 156 zaczęła sporo więcej palić zamiast 7-7.5 litra wychodzi mi 9.5(komputer pokazuje 7, wcześniej 5.9), na ciepłym silniku ciężej odpala, no i teraz pojawił się kolejny problem, po rozgrzaniu, gdy stoję w korku na jałowym wyskakuje lampka oleju i komunikat "engine oil low pressure" zdarzyło mi się to już 3 raz, po przejechaniu paru km normalnie (po wyjechaniu z korku), gdy zatrzymuje samochód błąd nie pojawia się ponownie. Za wyższe spalanie obwiniałem regulator ciśnienia paliwa, mam w planach jego czyszczenie, czy te dwie sprawy mogą być ze sobą jakoś powiązane? Co to może być? Boję się jeździć żeby nie zatrzeć silnika. POMOCY! 1000km temu wymieniane były filtry, zalany motul 5w40 xcess (wcześniej 10w40 orlen...)
    Edit: W sumie nasunęła mi się pewna teoria: Czy możliwym jest żeby z powodu niepoprawnie działającego regulatora silnik dostający złą dawkę na luzie trzymał zbyt niskie obroty, niejako "dławiąc" się, czego następstwem jest wyświetlanie komunikatu o zbyt niskim ciśnieniu oleju?
    Ostatnio edytowane przez miczu97 ; 09-05-2017 o 19:16

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    A ile jest oleju? Nie ubywa?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 jtd m-jet 140km 2003r.
    Postów
    40

    Domyślnie

    Na infocenter 2 kreski od maxa, na bagnecie się potwierdza, dla pewności nawet setkę dolałem, nie ubywa. Czasami też przy przyspieszaniu potrafi delikatnie szarpnąć na niskich obrotach, więc obstawiałbym ten regulator, ale chciałbym zasięgnąć języka. Poza tym pompa tak z dnia na dzień by mi nie padła raczej, 3kkm zrobiłem tym samochodem i do tej pory nic się nie działo, czytam forum i mam skrajne wiadomości, od padniętego czujnika za 20zł do wytartych panewek i kompletnego remontu silnika, na szafie mam 130k, pierwszy właściciel, ale komputer był wymieniany, na 100% przy okazji korekta licznika była grana, nawet z książki serwisowej to wynika, ale więcej, jak te 180-190k nie ma na bank, przy tym przebiegu takie akcje nie powinny się dziać, szczególnie, że silnik pracuje, jak marzenie, przy odpalaniu nawet dymka nie puści.
    Ostatnio edytowane przez miczu97 ; 09-05-2017 o 20:54

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    To najpierw mozna zawsse wymienić czujnik. Czy te jalowe obroty sa ponizej nominalnej wartosci dla tego silnika? Autem telepie?

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 jtd m-jet 140km 2003r.
    Postów
    40

    Domyślnie

    Nie telepie, są na skraju białego pola, na samym dole, wydaje mi się, że wcześniej były trochę wyżej

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    Jak podniesiesz je o 10 rpm to znika kontrolka?

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 jtd m-jet 140km 2003r.
    Postów
    40

    Domyślnie

    znika

    - - - Updated - - -

    https://www.youtube.com/watch?v=f8j-gV3ia6U za pierwszym razem nagrałem, tak to wygląda

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Ridicz
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm 16v 140KM
    Postów
    13

    Domyślnie

    Mam właściwie dokładnie to samo. Tuż po wymianie oleju i zrobieniu trasy Kraków-Łódź-Częstochowa, czyli też niecałe 1000km po zapaleniu na ciepłym silniku wyskoczył ten warning. Po przegazowaniu znikna, później czasem się pojawia właśnie w korku na luzie. U mnie jest 210kkm zrobione, silnik też idealny oprócz tego.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    Nie powinno sie to pojawiac nawet wtedy gdy obroty spadną ponizej nominalnych. Nawet gdy ruszasz bez gazu obroty troszkę schodzą wiec myślę ze najpierw pobawilbym sie z czujnikiem a potem rzeczywiście z problemem niskiego cisnienia.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Alfa 156 SW 1.9 jtd m-jet 140km 2003r.
    Postów
    40

    Domyślnie

    Gdzie jest ten czujnik? Najlepiej jakby ktoś jakieś zdjęcie podesłał, z rana odepnę, przeczyszczę styki, przepryskam i zobaczymy, jak nie pomoże to wleci nowy czujnik

Podobne wątki

  1. [159] Wysokie spalanie Q-tronic oraz niezidentyfikowany komunikat na wyświetlaczu
    Utworzone przez Sowizdrzal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 16:07
  2. Komunikat o niskim poziomie oleju
    Utworzone przez Jelson w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 22-01-2014, 17:07
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 20:48
  4. wyskakujący komunikat o niskim ciśnieniu oleju
    Utworzone przez macki2go w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 00:39
  5. Wysokie spalanie LPG
    Utworzone przez DASERT w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory