Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Falujące obroty, gaśnie przy wysprzęglaniu

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar cylekk
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD
    Postów
    4

    Domyślnie Falujące obroty, gaśnie przy wysprzęglaniu

    Drodzy alfoholicy. Zwracam się do Was z problemem z którym borykam się już od roku. Moja 159 (1.9 16v 2006r.) zazwyczaj pracuje równo, obroty na biegu jałowym około 750. Czasem jednak potrafią oscylować pomiędzy 1000 a 500 obr/min. Gdy spadną poniżej 500 samochód gaśnie ( tak jakby się zdusił). I tu zaczyna się mój problem. Przy wysprzęglaniu ( dojeżdżając do świateł) obroty lecą na łeb na szyje i samochód mi gaśnie. W tym wypadku jestem uziemiony bo z rozrusznika go nie odpalę. Jedyne co mnie ratuje to wykorzystanie kawałka jaki mi brakuje do świateł oraz tego, że samochód się toczy i odpalenie " na pych". Wtedy mogę go zgasić i odpalić ze stacyjki. Nie mogę przewidzieć kiedy tak się dzieje,czasem raz na miesiąc a czasem 3 razy w tygodniu. Jedyna zapowiedzią takiej niespodzianki są oscylujące obroty.

    Czy możecie mnie nakierować za co się zabrać. Zostawiałem auto kilka razy u mechaników, jednak Ci stwierdzili ze samochód pracuje równo i nie ma żadnych błędów. Ratujcie, bo każde światło to potencjalna rosyjska ruletka:/
    Pozdrawiam.
    Dawid

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Czujnik położenia wału.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, ale do jego poprawnej pracy potrzebne są prawidłowe odczyty, sondy lambda, temperatury silnika, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Podobne objawy może powodować nieszczelny dolot i związane z tym zasysanie lewego powietrza. Zanim jednak zaczniesz wymieniać cokolwiek, zrób diagnostykę silnika - komputer z pewnością wykaże jakieś błędy.
    Sorry teraz doczytałem , że masz JTD. Zacznij więc od diagnostyki.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Klasyczny objaw uszkodzenia czujnika położenia wału. O ile nie będzie błędów w ECU.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Inny
    Postów
    164

    Domyślnie

    Jeśli byś ustali usterkę to napisz. Mam nadzieję że dojdziesz do ładu

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał cylekk Zobacz post
    Drodzy alfoholicy. Zwracam się do Was z problemem z którym borykam się już od roku. Moja 159 (1.9 16v 2006r.) zazwyczaj pracuje równo, obroty na biegu jałowym około 750. Czasem jednak potrafią oscylować pomiędzy 1000 a 500 obr/min. Gdy spadną poniżej 500 samochód gaśnie ( tak jakby się zdusił). I tu zaczyna się mój problem. Przy wysprzęglaniu ( dojeżdżając do świateł) obroty lecą na łeb na szyje i samochód mi gaśnie. W tym wypadku jestem uziemiony bo z rozrusznika go nie odpalę. Jedyne co mnie ratuje to wykorzystanie kawałka jaki mi brakuje do świateł oraz tego, że samochód się toczy i odpalenie " na pych". Wtedy mogę go zgasić i odpalić ze stacyjki. Nie mogę przewidzieć kiedy tak się dzieje,czasem raz na miesiąc a czasem 3 razy w tygodniu. Jedyna zapowiedzią takiej niespodzianki są oscylujące obroty.

    Czy możecie mnie nakierować za co się zabrać. Zostawiałem auto kilka razy u mechaników, jednak Ci stwierdzili ze samochód pracuje równo i nie ma żadnych błędów. Ratujcie, bo każde światło to potencjalna rosyjska ruletka:/
    Pozdrawiam.
    Dawid
    Jedna rzecz mnie zaciekawiła - dlaczego nie możesz dotyczyć się i uruchomić silnika startem? Takie odpalanie na pych jest niezdrowe...

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar cylekk
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD
    Postów
    4

    Domyślnie

    Niestety zdaje sobie z tego sprawę. Jeżeli się toczę i mam kawałek do świateł to próbuje go odpalić startem - jeżeli się uda to fajnie. Niestety kiedyś zostałem uziemiony na skrzyżowaniu, kręcąc do bólu. Dopiero po kilku cyklach wysun/wsadź kluczyk i minutach stania jest szansa że załapie. Raz pod domem jednak musiał odstać cała noc by rano normalnie odpalić. Od czasu napisania postu samochód znów jeździ bez problemu, jednak przy kolejnej akcji serwisowej zlecę wymianę tego czujnika jeżeli nic innego nie znajda.

    Dziękuje za wskazówki.

Podobne wątki

  1. Falujące obroty przy przyspieszaniu.
    Utworzone przez patryk94r w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-05-2015, 18:22
  2. Alfa 2.5 gaśnie przy wysprzęglaniu
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 17:19
  3. Faluja obroty przy wysprzęglaniu V6
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 17:32
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-08-2014, 23:06
  5. LPG gaśnie przy wysprzęglaniu
    Utworzone przez Giovi w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-04-2011, 15:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory