I wszystko jasne![]()
Już jestem 6 dni po aktualizacji, przez ten czas zrobiłem ok. 900 km (z czego 700 km trasie). Oto lista rzeczy, które u mnie się zmieniły po zmianie softu i tych które się nie zmieniły, mimo że liczyłem na zmianę:
- Tak jak u innych osób mam teraz możliwość wyboru 3 tras w nawigacji, jest też zaktualizowana mapa (sprawdzone w praktyce), ale nadal nie mam TMC i w opcjach nawigacji nie pojawiła mi się możliwości wybrania sobie ostrzeżeń o korkach.
- Mam odrobinę więcej opcji odtwarzania w odtwarzaczu, nie zauważyłem natomiast żadnej różnicy w jakości dźwięku (mam H/K).
- Padło mi radio DAB, po jego uruchomieniu działa mi jedynie stacja, która była nastawiona przed aktualizacją, na monitorze nie wyświetlają się żadne informacje o stacji i nie ma też możliwości zmiany lub wyszukania innej stacji cyfrowej. Dodatkowo w tle cicho słychać ostatnio ustawioną stację FM. Próba resetu radia niestety kończy się niepowodzeniem.
- Przed aktualizacją za każdym razem musiałem telefon łączyć manualnie z samochodem, aktualizacja tu nic nie pomogła. Pomogła za to zmiana telefonu (którą planowałem już od kilku miesięcy i ciągle odwlekałem, aż w końcu Giulia mnie zmotywowała). Pojawiła mi się też możliwość wysyłania gotowych SMSów przez Alfa Connect.
- Wg. serwisu aktualizacja ma być rozwiązaniem problemu, który miałem z nagłym rozładowaniem akumulatora. Na razie jest ok, ale dziwi mnie to, że prąd ładowania jest niestabilny, po odpaleniu silnika jest najpierw na poziomie ok. 12,5 V, po czasie od 5 do 10 minut wzrasta do poziomu powyżej 13 V a następnie po kilku kolejnych minutach zaczyna nieregularnie falować w zakresie od 12,6 do 14,5 V. Pomiar robiony próbnikiem wtykanym w gniazdo zapalniczki.
- Przed aktualizacją miałem wariujące przednie czujniki parkowania. Mimo że były czyste, to w niektóre dni włączały się prawie nieustannie bez powodu, zazwyczaj podjeżdżając do przeszkody włączały się w ostatniej chwili (ok. 30 cm)i wyświetlały od razu trzy z czterech segmentów, ponadto w chwili gdy pojawiał się komunikat Park Sense przedni niedostępny, to wyłączał się cały system Park Sense uniemożliwiając korzystanie z czujników cofania. Po aktualizacji niestety nadal działa tak samo, z tą różnicą, że jeszcze nie wyłączył całego systemu Park Sense.
- Zarówno przed jak i po aktualizacji w moim menu ustawień brakuje następujących opcji wymienionych w instrukcji obsługi: "światła dzienne", "odblokuj wszystkie przy wychodzeniu", "odblokuj drzwi przy wchodzeniu", "automatyczne ponowne zamknięcie". Wg. ASO tych ustawień u mnie nie będzie bo to opcja, dziwi mnie to bo kupowałem Giulię z dużą ilością opcji dodatkowych.
- Zarówno przed jak i po aktualizacji zmiany ustawień opcji „Oświetlenie progu” nie powodują u mnie żadnych zauważalnych zmian.
- A teraz konkrety, czyli praca silnika i skrzyni oraz moje odczucia podczas jazdy, na pewno jest inaczej. Po pierwsze spadło mi zużycie paliwa, ale gdybym chciał jeździć o kropelce to brałbym inny silnik. W trybie A nie ma zmian w dynamice, jest za to w moim odczuciu poprawa zmiany przełożeń, mniej szarpie, czas reakcji po wciśnięciu gazu tak jak przed aktualizacją. Tryb N u mnie się zmienił, jest dynamiczniej, przed aktualizacją przy ostrym przyspieszaniu silnik kręcił się do 5500 obr./min i następowała zmiana przełożenia, teraz kręci się do 5900 obr./min, nie potrafię ocenić czy jest różnica w czasie reakcji na wciśnięcie gazu w podłogę. No i tryb D, reakcja skrzyni biegów na gaz w podłodze jest wolniejsza niż przed aktualizacją (ja zdążę policzyć do 2), ustawiając skrzynię w tryb manualny i wciskając gaz w podłogę najpierw wzrastają obroty a samochód reaguje i zaczyna przyspieszać dopiero po chwili, ponadto niezależnie od trybu pracy skrzyni biegów nie ma takiego kopa na początku przyspieszania jaki był wcześniej, silnik dostaje za to wigoru przy około 4000 obr./min, może przesadzam, ale zaczyna to przypominać jednostkę wolnossącą, nie czuję już takiego wbijania w fotel przy starcie jak wcześniej. Przed aktualizacją na D silnik u mnie kręcił się do 6000 obr./min, teraz tylko do 5900 obr./min. Nie jestem w stanie się wypowiedzieć jak wygląda kwestia rzeczywistych osiągów, czy się zmieniły czy nie, niestety tu by trzeba było mieć odpowiedni sprzęt do pomiaru przyspieszenia, którym nie dysponuję. Na pewno powinienem pojechać na hamownię aby sprawdzić przy jakich obrotach jest najwyższy moment obrotowy i czy jest to zbliżone do danych katalogowych, tyle że nie mam na to czasu. Reasumując to tryb D w moim odczuciu zmienił się na gorsze.
Jakby mi się coś jeszcze przypomniało to dopiszę.
Ja mam umówioną na środę. Niestety muszę podjechać z powodu "check engine". Dam znać po aktualizacji.
Śledzę z zaciekawieniem ten i inne tematy o Gulii i szczerze mówiąc to co czytam powyżej trochę przeraża. Patrząc obiektywnie to wprowadzenie aktualizacji, która psuje samochód, jest co najmniej dziwne i to taki trochę strzał w stopę bo w przypadku niezgodności towaru z umową można chyba żądać jakiejś rekompensaty. Jakieś to kulawe wszystko. Ale mam nadzieję, że wszystko się pozytywnie zakończy dla posiadaczy Gulii. Pzdr.
Kilku bardziej świadomych to zauważy, większość pewnie nie.
A co to za CHECK ENGINE i dlaczego świeci ?
a nawet jak zauważy to nie będzie miało materiału/chęci/czasu żeby udowadniać to FCA i czegoś od nich żądać.
Póki co polubiłem się z powrotem z moją 159 TBi a z zakupem następnej alfy chyba wstrzymam się do face liftingu (przy okazji po cichu licząc na SW, mimo obecnych zapowiedzi że nie będzie)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Już drugi raz mam;(
Ostatnio powietrze dostało się baku przy tankowaniu i komputer zwariował.
Już postanowiłem i będę kupował rozszerzoną gwarancję. Niestety eliminuje mnie to z upgradu do 280km.
Słabo to zrobili, bo w US od razu ten silnik był na 280km. Jakby w PL też był to bym dopłacił bez mrugnięcia. Veloce weszło dopiero teraz, ale IMO nadal brakuje konfiguracji zza oceanu 280 i RWD.
Enviado do meu iPhone usando o Tapatalk
Żeby nie było ja rozumiem, ze coś może pójść nie tak przy aktualizacji oprogramowania ale jeśli jest to regułą, a na razie wygląda, że jest, to już jest coś nie fajnie. Na pewno po okresie gwarancji tunerzy będą mieli żyłę złota przy podciąganiu tych wszystkich osłabionych Gulii. Pytanie tylko czy oprócz programu silnika będą w stanie zrobić coś ze skrzynią. Dla mnie to jest chamstwo jeszcze większe niż osłabienie silnika. Masz świetną skrzynię, zmienia biegi w mgnieniu oka a za chwilę masz muła takiego jak u mnie, który się "zastanawia" przez chwilę co zrobić. Smutek...