Strona 58 z 94 PierwszyPierwszy ... 8484950515253545556575859606162636465666768 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 571 do 580 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #571
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bllondas
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Nierada
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2007R 1.9 JTDM 16V 174KM Bez dpf i egr po programie
    Postów
    370

    Domyślnie

    Czyli po ucięciu klap i wyjęciu tych trzpieni te otwory trzeba zaslepic ? Trzeba gwintować i wkręcać srobki czy można coś innego ?
    RAFAŁ ...

  2. #572
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    tak. w alu jak najbardziej zaspawać - to chyba najczęstsza metoda, inni chyba właśnie gwintują i na kleju odpowiednim wkręcają śrubki. w plastikowych kolektorach po lificie bodajże wystarczy zdjąć klapki z osiek, bo tam ośki się nie rozszczelniają (o ile mi się wydaje, może ktoś potwierdzi)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #573
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    W plastikowym kolektorze poliftowym część, gdzie są klapki, również jest z aluminium (osobny blok). Tutaj klapki odrywają się od osiek a same ośki tracą szczelność - tam są malutkie uszczelniacze, które po czasie nie dają rady. Ja mam auto 2006 ale kolektor plastikowy, wyjąłem blok klapek, wywaliłem razem z ośkami i zębatą listwą sterującą (sam siłownik/silnik musisz zostawić), rozwierciłem otwory i nagwintowałem bodaj na M10. Śrubki wkleiłem na klej anaerobowy, gdybym to robił drugi raz to jeszcze pod łeb śruby dałbym gumową uszczelkę. Zaleta tej metody jest taka, że a) bez problemu robi się to chałupniczo b) nie naraża się elementu na odkształcenie przy spawaniu, więc nie trzeba się martwić o planowanie.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  4. #574
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    159
    Postów
    12

    Domyślnie

    Witam,

    Szukam i znaleźć nie mogę. Czy może ktoś polecić kogoś we Wrocławiu kto porządnie zajmuje się wyciąganiem klap wirowych. Chciałbym też wyłączyć EGR. Macie jakieś doświadczenia z firmą s-performance?

  5. #575
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Koledzy, co sądzicie o kolektorach z wymontowanymi klapami, sprzedawanych na allegro np przez sprzedającego OPC-TUNING (niestety nie mogę wstawić linka, za mały staż na forum :/ ). Czy to warte uwagi, czy lepiej zlecić komuś usunięcie?

  6. #576
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Lepiej zlecić komuś lub sam możesz zrobić. To nie jest aż tak trudne a zaoszczędzisz kasę.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  7. #577
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    tak. w alu jak najbardziej zaspawać - to chyba najczęstsza metoda, inni chyba właśnie gwintują i na kleju odpowiednim wkręcają śrubki. w plastikowych kolektorach po lificie bodajże wystarczy zdjąć klapki z osiek, bo tam ośki się nie rozszczelniają (o ile mi się wydaje, może ktoś potwierdzi)
    Chyba najczęstszą metoda, chyba gwintują, bodajże zdjąć klapki, o ile mi się wydaje, może ktoś potwierdzi? JPR, ludzie po kiego wała piszecie takie posty? Przez was wartościowy post ginie w bagnie niepotrzebnych wypocin i rozwalacie sens tego forum.

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

  8. #578
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yossarian Zobacz post
    Chyba najczęstszą metoda, chyba gwintują, bodajże zdjąć klapki, o ile mi się wydaje, może ktoś potwierdzi? JPR, ludzie po kiego wała piszecie takie posty? Przez was wartościowy post ginie w bagnie niepotrzebnych wypocin i rozwalacie sens tego forum.

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
    wszystko co napisalem jest na bazie mojego doswiadczenia (wywalalem klapy/oski i zaspawalem otwory w ex jtdmie) lub innych forumowiczow -lektura forum przez lata. w drugim przypadku musialem uzyc slow "chyba", "bodajze" itp bo wszystko pisalem z pamieci, nie widzialem na zywo innych zmodyfikowanych kolektorow,a sam temat sledze ale nie jakoś szczegolnie wnikliwie (no bo i po co skoro temat mnie juz nie dotyczy).codziennie czytam nascie/dziesiat roznych watkow ( nie tylko 159, i nie tylko alfaholicy) wiec ciezko wchodzic czy pamietac szczegoly wszystkiego, corzko to pojac? mysle ze naswietlilem swoim postem mozliwosci, motywujac zainteresowanych do zglebienia tematu, ot chocby przeczytania tego watku od deski do deski.

    ps. nie bardzo pasuje zeby kolo z 30 postami wyskakiwal tu z jakimis "jpr" i sugerowaniem ze robie "bagno" z forum. kim ty jestes, ilu ludziom tu na forum pomagales czy doradzales?ilu alfaholikow ma twoj telefon zapisany i z iloma gadales pomagajac im rozwiazac jakies problemy czy doradzajac rozne sprawy.

  9. #579
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    tak. w alu jak najbardziej zaspawać - to chyba najczęstsza metoda, inni chyba właśnie gwintują i na kleju odpowiednim wkręcają śrubki. w plastikowych kolektorach po lificie bodajże wystarczy zdjąć klapki z osiek, bo tam ośki się nie rozszczelniają (o ile mi się wydaje, może ktoś potwierdzi)
    Można zaspawać ale trzeba być z tym bardzo ostrożnym i oddać do ludzi, którzy się na tym znają. Ja oddałem do warsztatu, w którym po zaspawaniu klapek kolektor się wygiął a sam nagar był tak nalany, że po przykręceniu kolektora do głowicy opierał się on o głowicę i połączenie nie było szczelne. Tak więc trzeba uważać.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  10. #580
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Można zaspawać ale trzeba być z tym bardzo ostrożnym i oddać do ludzi, którzy się na tym znają. Ja oddałem do warsztatu, w którym po zaspawaniu klapek kolektor się wygiął a sam nagar był tak nalany, że po przykręceniu kolektora do głowicy opierał się on o głowicę i połączenie nie było szczelne. Tak więc trzeba uważać.
    jakakolwiek metode usuniecia klap sie wybierze,partacz moze zrobic tak ze cos bedzie nie tak od razu badz po czasie. mi kolektor zaspawany zamontowano w warsztacie u kolegi tomekkrk wiec wszystko jest tiptop i stad zaspawanie traktuje jako dobra metode.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 17-06-2017 o 11:02

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory