Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Tryb awaryjny podczas wyprzedzania

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159,2.4 jtdm
    Postów
    3

    Domyślnie Tryb awaryjny podczas wyprzedzania

    Witam alfaholików,od niedawna jestem posiadaczem alfy 159 z silnikiem 2,4 jtdm i 200hp,ostatnio auto wchodzi w tryb awaryjny gdy wciskam mocniej pedał gazu powyżej 3tyś.obrotów,po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu autko chodzi normalnie,błąd zostaje na kilka dni po czym sam znika.Z tego co zauważyłem problem ten występuje na wyższych biegach od 4 wzwyż,podejrzewam że ma to coś wspólnego z ciśnieniem doładowania turbiny.Gdy się tak pierwszy raz stało,byłem wczytać błędy,z tego co pamiętam był to bład ciśnienia doładowania lub czujnika doładowania,sprzedający mówił że czujnik wymieniony i turbina po regeneracji.Coś jednak z turbiną czy może filtr cząstek stałych zapchany?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie

    Stawiałabym na dpf.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa romeo 159
    Postów
    93

    Domyślnie

    U mnie kolego było to samo przekraczało 3 tyś i tryb awaryjny i check okazało się turbo do regeneracji zapieczona geometria

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Podłącz się do komputera i sczytaj wartości ciśnienia doładowania faktyczne i oczekiwane. Turbo może przeładowywać i stąd tryb awaryjny.
    Przy zapchanym DPF tryb awaryjny tak łatwo nie znika.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,552

    Domyślnie

    albo jakas kuna podjadla waz od turbo, mialem tak w 159 i w giulietcie i dokladnie blad wyskakiwal przy butowaniu auta

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159,2.4 jtdm
    Postów
    3

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi,podłączyć pod kompa nie mam za bardzo jak,posprawdzam przewody a jak będą szczelne to turbo sie wyczysci,jak będzie zapieczone to chyba nie trzeba regenerowac?nie wystarczy wyczyścić?z tego co sprzedający mówił turbo niedawno było regenerowane.

  7. #7
    WinnieThePooh
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał yetiindom Zobacz post
    Dzięki za odpowiedzi,podłączyć pod kompa nie mam za bardzo jak,posprawdzam przewody a jak będą szczelne to turbo sie wyczysci,jak będzie zapieczone to chyba nie trzeba regenerowac?nie wystarczy wyczyścić?z tego co sprzedający mówił turbo niedawno było regenerowane.
    Tylko, że turbo nie pada bez przyczyny. Jak mechanik wymienił turbo i nie sprawdził czy smarowanie turbiny jest właściwe, to będziesz wymieniał turbo co 3 miesiące. mój znajomy miał taki przypadek w Peugeocie 407 2.0HDi. ASO (na szczęście na gwarancji) wymieniało mu 3 razy turbinę, zanim znalazł się tam jakiś nieco mądrzejszy i sprawdził kanały doprowadzające olej, a tam miażdżyca . w twoim przypadku może być też źle zregenerowana turbina. Ale zacząłbym od weryfikacji sprawności działania zaworu EGR. jest prawdopodobne, że zawór przy wyższych obrotach nie jest w stanie się do końca otworzyć i komputerowi nie pasuje mieszanka.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Nie słuchaj Adama P. Szedłeś dobrym tropem.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Jeśli turbo jest po regeneracji to geometria powinna być ok. Przyczyną może być jeszcze zawór VGT sterujący geometrią, przerabiałem to.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159,2.4 jtdm
    Postów
    3

    Domyślnie

    wygląda na to że jak go parę razy porządnie przegonie to na jakiś czas błąd nie występuje,mechanik stwierdził że pewnie zbyt wolno jeżdrze ;-p podobno jego brat też tak ma w jego A6.jak tydzień po wrocławiu jeżdzi a pózniej na autostradę,to te musi 2,3 razy w dechę i wyłanczać zaplon jak mu błąd wywala i póżniej jest ok.Ostatnio doszedł mi problem przy odpalaniu:siwy dym i nierówne obroty przez jakieś 40 sekund i tylko jeśli auto jest zimne,mechanik mówił że są 2 opcje albo czujnik temperatury podaje że jest -5 a nie +25 i podaje wiecej paliwa albo wtryski przelewają,choć raczej wtedy powinno cały czas dymić.A tak przy okazji jakie macie ładowanie na akumulatorze(wolne obroty bez obciążenia) zapala mi się czasem na jakiś czas kontrolka akumulatora,czyżby alternator?ładuje mi 13,8V na wolnych po dodaniu gazu 14,08v,akumulator podładowałem po 2 dniach to samo,akumulator praktycznie nowy z pażdziernika Exide 77 ah prąd rozruchowy 760A.

Podobne wątki

  1. [159] tryb awaryjny
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-01-2019, 10:00
  2. selespeed tryb awaryjny
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 13:09
  3. selespeed tryb awaryjny 2
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 18:43
  4. [159] Tryb awaryjny max 3k rpm
    Utworzone przez powerride w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 12:35
  5. Skrzynia biegów Tryb awaryjny
    Utworzone przez haxelthc w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 15:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory