Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #13111
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    RWD i AWD
    Postów
    16

    Domyślnie

    Miałem okazję jeździć Q50 w wersji hybrydowej i niestety byłem rozczarowany. Czuć masę tego samochodu i osiągi chociaż zadowalające a zawieszenie dobrze wybiera to zupełnie tego nie rekompensują. Najgorsze wrażenie wywarł na mnie natomiast układ kierowniczy. Jest strasznie sztuczny, zero komunikatywności. Przy ostrzejszym ruchu kierownicą, podczas niedużych prędkości, układ jakby zacieśniał skręt i powodował nerwową reakcję tyłu samochodu. Dziwne, nienaturalne i takie cyfrowe zachowanie. Odkąd producenci przechodzą na kierownicze układy elektryczne zwykle jest gorzej jeśli chodzi o komunikatywność, ale tu jest chyba fly by wire i dla mnie to jest porażka. Byłem bardzo ciekaw Q50 i Q60 w wersji 3,0 t, ale po tym teście mi przeszło. Chyba, że inne wersje silnikowe mają inaczej rozwiązany układ kierowniczy.

  2. #13112
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Tak, w q50 jest "by wire", pisali tutaj:
    http://m.onet.pl/moto/testy-nowe,94q6vh
    Byłem ciekaw czy faktycznie odczucia są takie słabe czy to uprzedzenie redaktora.
    Jak dla mnie taki system kierowania to już chyba za dużo. A jak ten elektroniczny hamulec w Giulii?

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  3. #13113
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GTBodek
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9JTD 331KM 609NM
    Postów
    530

    Domyślnie

    W Giuli hamulce sa ok. Mozna dozować precyzyjnie silę do warunków które w danej sytuacji mamy. Zarówno w dieslu jaki i benzynie,układ hamulcowy razem z precyzyjnym układem kierowniczym tworzą zintegrowana całość, zachęcająca do ostrej jazdy.

    - - - Updated - - -

    Natomiast w Stelvio hamulce...wymagają dłuższego przyzwyczajenia...najdelikatniej sprawe ujmujac...

  4. #13114
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał b0rn20wn Zobacz post
    Jak dla mnie taki system kierowania to już chyba za dużo. A jak ten elektroniczny hamulec w Giulii?
    Sam nie wiem. Ogólnie to w użyciu podczas jazdy nie różni się od zwykłego ale jest trochę inaczej. Nie wiem czy to bardziej nie automat ale przy hamowaniu do 0 przed światłami nie mogę tak na 100% precyzyjnie wyczuć siły hamowania. Niby trzymam pedał w jednej pozycji a samochód zwalnia raz szybciej żeby pod koniec zmniejszyć jeszcze siłę hamowania. Nie ma takiej płynności jak np jeżdżę Giuliettą. Tam hamowanie jest stałe, łagodne i precyzyjne. Wydaje mi się, że to jednak skrzynia stawia czasem dodatkowy większy opór przy zrzucaniu biegów i stąd ta nierówność.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  5. #13115
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    I Infiniti Q50 - jeszcze rzadszy, z 2 cylindrami więcej , sprawdzonym silnikiem i szybszy mimo że cięższy. I z wyłączalnym ESP . I do wyboru AWD lub RWD co kto woli plus hybryda wolnossaca (!) . No nie wygląda, fakt, ale - na Jastrzebiu na przyklad regularnie zwykle dieslowe wersje jeżdżą tworząc aktualny a nie historyczny wizerunek marki.
    Jedynym plusem Infiniti Q50 to fakt, że jest śmiesznie tani ale pod względem prowadzenia nie umywa się do Giulii. Dobija go brak sportowego charakteru, słabe brzmienie V6, powolna skrzynia...Porównywanie go do Giulii to nieporozumienie. Totalnie inne wozy. Widać, że nie prowadziłeś żadnego z nich skoro próbujesz je porównywać.
    Przejedź się Giulią Veloce, możesz zamiast narzekania zaczniesz szukać kupca na swoją Mazdę .

  6. #13116
    Użytkownik Rowerzysta Avatar uTvo0
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta (2013-2018) 1,4 TB 170 KM, Giulia Veloce (2018)
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jedynym plusem Infiniti Q50 to fakt, że jest śmiesznie tani ale pod względem prowadzenia nie umywa się do Giulii. Dobija go brak sportowego charakteru, słabe brzmienie V6, powolna skrzynia...Porównywanie go do Giulii to nieporozumienie. Totalnie inne wozy. Widać, że nie prowadziłeś żadnego z nich skoro próbujesz je porównywać.
    Przejedź się Giulią Veloce, możesz zamiast narzekania zaczniesz szukać kupca na swoją Mazdę .
    Jak to śmiesznie tani? W wersji hybrydowej? 250k full wersja.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  7. #13117
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Wersja V6 3.0 405 KM kosztuje 224 tys. Giulia Veloce prawie 200 tys. więc różnica w cenie nie wydaje się zatrważająca.

  8. #13118
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,462

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jedynym plusem Infiniti Q50 to fakt, że jest śmiesznie tani ale pod względem prowadzenia nie umywa się do Giulii. Dobija go brak sportowego charakteru, słabe brzmienie V6, powolna skrzynia...Porównywanie go do Giulii to nieporozumienie. Totalnie inne wozy. Widać, że nie prowadziłeś żadnego z nich skoro próbujesz je porównywać.
    Przejedź się Giulią Veloce, możesz zamiast narzekania zaczniesz szukać kupca na swoją Mazdę .
    Jakie sportowe prowadzenie na ulicach ? - bo poza nie Giulia nawet nie zaglądnie, nie bądź śmieszy Miałem powiedzieć że i Infiniti nie zaglądnie, no ale nie mogę bo się kręcą cholera jak na złość i to diesle Q50 po tym Jastrzębiu. Drobnym , ale jednak kręcą całe trackdaye aż z opon sznurki sterczą i przestać nie chcą. Złośliwce, zapomnieli że mają kierownice z gier i ze nie są sportowe.
    Q50 jest szybszy niż Giulia, i może zarzucić tyłkiem . Ot takie pierdółki dla uśmieszku jak się nudzi gdy nie trzeba po serwisach się błąkać .
    Ma właściwą dla tej klasy auta (minimalną , no ale już akceptowalną ) ilość cylindrów a nie raptem cztery sztuki i dwa litry, przez lata na różnych polach sprawdzony silnik, kupę rozwiązań ,których Japończycy nie boją się próbować i potrafią udoskonalać i kontynuować, rozwijać. Czasem to ślepe ścieżki, być może , ale w przypadku sterowania po kablu uparcie brną, może coś w tym jest ? - w dobie autostradowego przemieszczania się a nie prowadzenia? - takie po części autonomiczne auto? Skoro wóz sam może bez trzymania kierownicy się prowadzić po autostradzie, w korku - czemu nie? może czas przestać udawać że to jest prowadzenie aktywne to przemieszczanie autostradowe ?
    Ja osobiście wrażeń z prowadzenie gdzie indziej szukam niż na ulicach, ale jak chcesz koniecznie usilnie wszystko w jednym aucie zamknąć, to nic z tego. Ani w Giulii ani w Infiniti ani niczym innym. Nie da się, tzn zawsze jakiś kompromis.
    Wiec uważam że warto Q50 wymienić wśród konkurencji / alternatywy dla Giulii po prostu. W odróżnieniu od Ciebie nie sugeruję , nie każę jednego sprzedawać, drugiego kupować czy odwrotnie. Kompromis - kwestia co dla kogo ważniejsze jeden znajdzie to w Alfie inny w Infiniti.
    Ale ... 5,1 sek do setki, 360- 400 koni , RWD z możliwą do uwolnienia elektroniką to naprawdę nie to ? za 200 tys (aktualnie 15% w dół ceny na Q50) . Niezawodne, z natychmiastowmi odpowiedziami na pytania klienta, bez olewania go, z salonami jak należy itd ? Naprawdę nie do rozważania ?
    Naprawdę ograniczy Twoje umiejętności i potrzeby wyszukane sterowanie po kablu, dopracowywane zresztą od lat i z różnymi trybami działania? nie sądzę. Za to kultura i charakter Vki z dużą pojemnością są nie do zastąpienia. W zasadzie to Q50 jest chyba ostatnią limuzyną średnią (bo ma jeszcze Q70 w ofercie, Q60 - coupe itd.) oferującą wolnossący o dość dużej pojemności silnik w układzie V6 z tylnym napędem

    ( BTW ale Ci ta Mazda za skórę zalazła, o co chodzi naprawdę nie wiem? że niejeden Alfisti się do niej zamiast lub rówolegle przesiada ? może nie bez powodu hmm ?
    Ale co ona ma wspólnego z Giulią ? nic przecież. Byłem chyba pierwszym ktróry się obruszał na porównywanie tu Giuli i Mazdy 6tki. Natomiast mowy nie ma żebym się miał Mazdy pozbywać, to doskonałe auto rodzinne, codzienne, i daje czas na zajmowanie się upierdliwymi Alfami. Ja osobiśice je proawdzę głównie jako lawetowóz, dziecio i rodzinnowóz , a czasem gdzieś podjadę jak Vki mnie już wkurzają swymi dolegliwościami. Mam to szczęście że nie muszę w jednym godzić wszystkiego. Gdybym musiał - pewnie byłby to jakiś mocny kompakt. Nie, na pewno nie Giulietta
    Ale kolejny raz - nie wiem jak Ci to delikatnie powiedzieć, że słabe jest zaglądanie do czyjegoś parkingu i doradzanie mu co ma kupować czy sprzedawać lub wymieniać co na co. Niegrzeczne, żeby nie powiedzieć gorzej).
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 11-06-2017 o 20:09

  9. #13119
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    AR Giulietta 1.4 170 KM/Mustang 3.7 V6
    Postów
    408

    Domyślnie

    Byłem wczoraj na mazowieckim zlocie [notranslate]Alfa[/notranslate] Romeo. Wystawiał się tam m.in. Carserwis z Giulią i Stelvio. Giulia była chyba w jednej z podstawowych wersji z silnikiem diesla. Już kilka razy widziałem na mieście podstawowe wersje Giulii (mam na myśli nie Veloce i nie Q) i wizualnie w tych podstawowych wersjach według mnie Giulia jakoś specjalnie się nie wyróżnia chcoiaż nadal jest to ładne auto.
    Niemniej jednak na zlot przyjechał właściciel białej Veloce z czarnym dachem (swoją drogą serdecznie pozdrawiam jeśli tutaj jest ) i auto naprawdę w tej konfiguracji wygląda jak 100 milionów.
    Nawet moja Żona, która na zlot ze mną pojechała i wykazywała ograniczone zainteresowanie pojazdami przyznała, że auto robi mega wrażenie.
    Tak więc wiadomo nie od dzisiaj, że wersja wyposażenia potrafi wiele zmienić w odbiorze danego modelu, no i co oczywiste w obciązeniu porfela

    A co do Q50, to na europejskim rynku sprzedaż tego modelu wygląda bardzo bardzo słabo. W 2016 roku sprzedało się w Europie jedynie 2 700 sztuk tego modelu. Myślę, że rynek jest dobrym weryfikatorem czy dany pojazd jest ofertą wartą zainteresowania (value for money). Oczywiście mam na myśli udział sprzedaży danego modelu w całości sprzedaży segmentu.
    Ostatnio edytowane przez sailor_p ; 11-06-2017 o 20:34

  10. #13120
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie Alfa Giulia- 2015

    Powoli zbliża się czas na nowe auto i bardzo liczyłem na giulie sw... Podjechałem na test stelvio zanim porozglądam się za kombi innej marki a znajomy dealer kusi cenami merców dla znajomych królika. Stelvio na żywo niestety wygląda słabo aczkolwiek całkiem przyzwoicie się prowadzi, postanowiliśmy jeszcze przepiąć fotelik dziecka do giuli veloce i tak z ciekawości się przejechać. No i bingo! Oboje z żoną stwierdziliśmy, że to jest to. Auto jest genialne w prowadzeniu, ma się wrażenie, że waży mniej niż tonę i daje niesamowite poczucie jedności kierowcy z autem. Brak przestrzeni na klamoty przy wakacyjnych wyjazdach będziemy rekompensować boxem na dachu. Nie będę cały rok kulał się jakimś niemrawym kombi bądź suv dla dwóch tygodni wyjazdu urlopowego. Fantastyczne auto! Czekam na model rocznikowy 2018 i składam zamówienie na czerwone veloce.

    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Ostatnio edytowane przez Azalgo ; 11-06-2017 o 21:48

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory