Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 66

Temat: Skacząca w góre temperatura 3.2 V6

  1. #51
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    I wtedy parę wad odpadało prawda ? - bliskość grodzi przy poprzecznym i wyższe przez to temperatury dalszej głowicy (nie bez powodu cewki gdy padaja to tylne, uszczelki pod głowicą to tylne, wałki u mnie dwukrotnie wymieniane też tylne były gorsze)
    Dostęp do podstawowej czynności serwisowej jak wymiana filtra oleju - można mieć pewne podejrzenia, że pozostawione w serwisie auto nie zawsze będzie miało zmieniony (tak, to wina nieuczciwości ludzkiej, ale to aby mechanik nie unikał wozu danego to też sprawa konstruktora, powinien przewidzieć że problem z dostaniem się do filtra oleju tu i tam może spowodować to, że nie bęxzie wymieniony. Z wiadomymi konsekwencjami.
    O rozkładzie masy już nieraz mówiono, super silnik, w sensie pracy, tylko kurde 2.0TS się prowadzi lepiej w zakrętach.

  2. #52
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    ale to aby mechanik nie unikał wozu danego to też sprawa konstruktora, powinien przewidzieć że problem z dostaniem się do filtra oleju tu i tam może spowodować to, że nie bęxzie wymieniony.
    Ale to może działać również w drugą stronę.
    Tzn. mechanik wymieni, ale klient zapłaci więcej za wykonanie bardziej skomplikowanej czynności.
    Mechanik będzie zadowolony, bo więcej zarobi.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    O rozkładzie masy już nieraz mówiono, super silnik, w sensie pracy, tylko kurde 2.0TS się prowadzi lepiej w zakrętach.
    Nie wiem, jak prowadzi się auto z V6 w zakrętach, bo nie miałem, ale moja 155 z TS 2.0 8v prowadzi się bardzo fajnie.

  3. #53
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Taak, wszędzie kryterium ceny, serwisy się reklamują - zmiana oleju w cenie oleju a tu zonk - [notranslate]Alfa[/notranslate] podjechała
    Ba, filtr powietrza przecicież jest nawet utrudniony z dostępem, skąd te pordzewiałe i wyrabiające się śrubki w deklu jego puszki - z nieruszania ich.

    Co do jazdy -Vka jest niesamowicie "chętna" , wrażliwa, z całym wachlarzem brzmień i narastającą bez zmęczenia a wręcz z większą (w przypadku 3,2 można się przestraszyć ) mocą , przy prędkościach gdzie inne puchną to dostaje drugi oddech - to jest właśnie bagatelizowana aktualnie w tych całych turbawko-downsizingach pojemnosć, super na długie autostradowe czy drogowe ale niekoniecznie górskie drogi. Nie wspominając o elastyczności ogromnej, dla leniwego można sobie z wysokich biegów przyspieszać i będzie dobrze. Tylko przy szybkich zmianach kierunku przeszkadza i męczy przednie opony. TS za to jest chętnie-skręcający, w każdym razie nie przeszkadza w zmianie kierunku, jakby nie było - różnica ze 100kg z przodu i niestety właśnie znaczna cześć przed przednią osią... Na hamowanie też to niestety wpływa.

  4. #54
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    No filtry to fakt bo za każdym razem posyłam ch......je włoskim inżynierom.
    I Ts lepiej się prowadzi w zakrętach.Mruczy też przyjemnie przy tych 7 tyś [emoji3]

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #55
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    ...posyłam ch......je włoskim inżynierom....
    O, a jednak ?
    O to właśnie chodzi - jedno wykombinują wyjątkowo, to spieprzą to w innym miejscu.

  6. #56
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    No filtry to fakt bo za każdym razem posyłam ch......je włoskim inżynierom.
    Niedawno zawiozłem GT do lokalnego warsztatu na wymianę oleju i filtrów.
    Nie chciało mi się jechać z tym do speców od Alfy w Krakowie.

    Mechanik rzeczywiście przeklinał umieszczenie i dostęp do filtru powietrza.

  7. #57
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    O, a jednak ?
    O to właśnie chodzi - jedno wykombinują wyjątkowo, to spieprzą to w innym miejscu.
    A co a do tego ma budowa silnika? moze komore silnika powinni zmienić a nejlepiej żebyś niezrządził filtr powini zamontowac przy kierownicy. Ja nie mam problemów z wymiana filtra.

    Wymysl cos lepszego bo jak narazie to same zrzędzenie bez konkretów jesli chodzi o wady silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #58
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Boszz... oczywiście że łatwość obsługi serwisowej MA ogromny związek z trwałością silnika - bo jak nie jest serwisowany to nie będzie trwały. A jak jest trudne dojście do wielkokrotnie koniecznych do dostępu miejsc , to się zdarza że się do nich nie dostępuje, nie wiem co tu tłumaczyć to chyba oczywiste. To nie akademickie rozważanie czy silnik jest zbudowany należycie , tylko auto - z tym silnikiem. To jest całość i wszystko musi być brane pod uwagę. W tym to , że samo zdjęcie i założenie osłony do rdzewiejących wsporników też może zniechęcać.
    (nietóre auta mają klapkę pod filtrem i korkiem , ot żeby całej osłon nie ściągać - można? ) . Suma drobiazgów daje super wynik, ale i suma drobiazgów może majstersztyk konstrukcyjny popsuć.

  9. #59
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    (nietóre auta mają klapkę pod filtrem i korkiem , ot żeby całej osłon nie ściągać - można? ) . Suma drobiazgów daje super wynik, ale i suma drobiazgów może majstersztyk konstrukcyjny popsuć.
    Tak to mozna pisać o każdym silniku w jakiejkolwiek marce, szukasz dziury w całym lub konstrukcji której nie ma, tak piszesz byle co aby pisać. Da auta takiego samego są wkładane różne silniki i siłą rzeczy do wiekszego silnika bedzie gorszy dostęp Gt 156 166 i wiele innych nie były produkowane i projektowane tylko pod jeden silnik, zrozum to człowieku i przestań bić pianę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #60
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    No tak, typowa reakcja Alfisti - "inni też" , oraz wycieczka personalna za pouczeniem. Naturalne zużycie, część eksploatacyjna itd. Znam to doskonale, sam tak pewne rzeczy tłumaczyłem.

Podobne wątki

  1. [Brera] Brera 3,2 - czy ceny pójdą w góre?
    Utworzone przez Fryzu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 21-12-2016, 22:19
  2. [159] Skacząca temperatura silnika 2.4 JTDm
    Utworzone przez pirat159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-10-2016, 16:58
  3. Skacząca temperatura w 1,9 JTD 16V 140KM
    Utworzone przez couba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 18:46
  4. AR 147 2.0 TS Problem ze skacząca temperatura
    Utworzone przez kaerjot w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 17:13
  5. [145] brak mocy przy jeżdzie pod góre :/
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-01-2008, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory