Jeśli winny byłby przegub to samochód nie powinien próbować napędzić chociaż jednego kola? On kompletnie stanął... szarpiąc za półosie nie wyczuwam żadnego luzu.
Jeśli winny byłby przegub to samochód nie powinien próbować napędzić chociaż jednego kola? On kompletnie stanął... szarpiąc za półosie nie wyczuwam żadnego luzu.
Ostatnio edytowane przez krzymax ; 11-06-2017 o 16:37
Musisz sam zobaczyć czy któraś z osiek wychodzących z dyfra obraca się przy wrzuconym biegu. Jeśli tak to rozpadł Ci się przegub. Jeżeli obie stoją to skrzynia/dyfer.
Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka
Przy wrzuconej jedynce i przepchnięciu auta kręcą się obydwie półosie. Nic nie stawia tez oporu, można go tak pchać przy wrzuconych biegach
Ale w miejscu wychodzenia z dyfra czyli po wewnętrznej stronie wewnętrznego przegubu?
Najlepiej podnieś przód auta na kobyłkach i wtedy odpal auto wrzuć jedynkę i zobaczy czy oba koła kręcą się w przeciwnych kierunkach.
Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka
wlasnie wykonałem test jak polecaliscie czyli podniosłem obydwa koła do góry, uruchomiłem silnik i wbiłem jedynkę. Prawy przegub wewnętrzny kręcił się (półoś stała w miejscu) natomiast po lewej stronie przy skrzyni nic się nie kręciło, ani półoś ani przegub od strony wewnętrznej ani od zewnętrznej. Posypał się przegub czy skrzynia?
Ostatnio edytowane przez krzymax ; 14-06-2017 o 19:33
Nagrałem jeszcze filmik żeby Wam lepiej to pokazać. Proszę Was o szybką poradę czy winny jest któryś przegub czy jednak skrzynia.
Zastanawia mnie bardzo dlaczego lewa półoś nie kręci się skoro cały przegub wewnętrzny się obraca...
Na pewno przegub zewnętrzny rozpadł się.
Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka
A nie wewnętrzny? Przecież półoś się nie obraca
Na moje oko to prawa półoś (p stronie pasażera dla jasności) obraca się razem z osłoną przegubu wewnętrznego a koło stoi w miejscu. Najlepiej niech autor potwierdzi, bo trochę ciemno na nagraniu.
Prawa półoś noe obraca się, stoi w miejscu. Obraca się sam przegub z gumą.