Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: kolejny problem :| Stuka w okolicy sprzęgła/skrzyni

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie kolejny problem :| Stuka w okolicy sprzęgła/skrzyni

    Witam, jak do tej pory miałem same błahe problemy ze swoją alfą typu żarówki, airbag, wtyczki, centralka, klakson, kontrolki itp. lecz od wczoraj to się zmieniło.

    Odpalam silnik, na zimnym nic się nie dzieje, po paru minutach zaczynają dobiegać stuki z prawej strony silnika (sprzęgło/skrzynia) wciskam sprzęgło stuki ustają. Dodam że stukaniu towarzyszą wibracje odczuwalne nawet w środku.

    Co to może być?
    Ktoś sie spotkał u siebie z takim stukaniem?
    Ile ewentualna naprawa może wynieść?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Sqad ; 11-03-2013 o 07:53

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jak delikatnie naciśniesz pedał sprzęgła, bez wysprzęglenia, to też przestaje stukać ?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie

    Sprawdzić nie sprawdze, teraz nic nie stuka, sam już nie wiem co to było, jutro odpale silnik i będę nasłuchiwał aż do osiągnięcia 90 stopni.

    Skoro juz nie stuka co wtedy mogło powodowac taki stukot?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli to się dzieje w okolicach sprzęgła to powody zwykle są dwa:
    - pada łożysko wyciskowe, które w silnikach TS stanowi całość z wysprzęglikiem, ale wtedy stuki nie powinny ustawać przy naciśnięciu pedału sprzęgła, bo łożysko wtedy mocno pracuje
    - coś się dzieje ze skrzynią biegów, np. pada łożysko wałka sprzęgłowego - po wysprzęgleniu wałek sprzęgłowy przestaje się obracać i następuje błoga cisza

    Jeśli teraz jest poprawa to trzeba by poczekać, co się będzie dalej działo, ale w pierwszej kolejności to radzę sprawdzić stan poziomu oleju w skrzyni biegów.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli teraz jest poprawa to trzeba by poczekać, co się będzie dalej działo, ale w pierwszej kolejności to radzę sprawdzić stan poziomu oleju w skrzyni biegów.
    Napisz jak moge sprawdzić stan oleju, nie bardzo orientuje się.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W skrzyni są dwa korki - jeden spustowy, a drugi wlewowy - odkręcane kluczem imbusowym sześciokątnym 12 mm.
    Korek wlewowy służy też do sprawdzenia poziomu oleju - na poziomo ustawionym samochodzie oleju ma być po sam brzeg otworu wlewowego.
    Rozważ też, czy nie warto by było spuścić całego oleju ze skrzyni i sprawdzić, czy czasami nie ma w nim jakichś opiłków, co świadczyłoby o awarii wewnątrz skrzyni.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko Biala
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG Landi Renzo
    Postów
    57

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    W skrzyni są dwa korki - jeden spustowy, a drugi wlewowy - odkręcane kluczem imbusowym sześciokątnym 12 mm.
    Korek wlewowy służy też do sprawdzenia poziomu oleju - na poziomo ustawionym samochodzie oleju ma być po sam brzeg otworu wlewowego.
    Rozważ też, czy nie warto by było spuścić całego oleju ze skrzyni i sprawdzić, czy czasami nie ma w nim jakichś opiłków, co świadczyłoby o awarii wewnątrz skrzyni.
    mam skrzynie z TSa w garażu, i ma 3 korki, moja w srebrnej strzale tez ma 3 korki... skąd ta rozbieżność... już któryś raz czytam o tych DWÓCH korkach
    jeden wlewowy, od frontu, jeden gdzieś pod piątym biegiem i jeden pod mechanizmem różnicowym, jak ktoś chce spuścić CAŁY olej ze skrzyni, możliwe jest to jedynie przez ten pod dyfrem, ponieważ jego zębatka rozprowadza olej po skrzyni i z tego powodu jest tam najgłębiej (najniższy punkt skrzyni)
    pzdr.rd
    aż pójde sprawdzić czy sie nie mylę.
    veni,vidi... raz dwa trzy

Podobne wątki

  1. Problem z tarczą sprzęgła kolejny
    Utworzone przez Sebek2442 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-06-2016, 21:44
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 13:44
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-03-2012, 11:02
  4. Stuki z okolicy sprzęgła klimatyzacji.
    Utworzone przez MTechnix w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 16:47
  5. [145] 1.9 jtd huczenie w okolicy sprzęgła/skrzyni
    Utworzone przez diretisima w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 10:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory