Strona 161 z 175 PierwszyPierwszy ... 61111151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,601 do 1,610 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #1601
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaOne
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 8v 156km/332Nm
    Postów
    278

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek 2 Zobacz post
    podobno bez dpfu bedzie ten w husqwarna
    ? czyli spokojnie bez dpf można zalać 200-250ml na 70L ?

    Zamówiłem już liqui moli 1052
    Samochód jest czymś więcej niż naszą własnością, jest cząstką nas, naszą wizytówką. Można powiedzieć, że jak piękna kobieta, zegarek czy nóż jest to kolejna "biżuteria" dla prawdziwego faceta..
    Alfa Romeo 159

  2. #1602
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    147 FL 1.9 150KM 3d
    Postów
    18

    Domyślnie

    Ja ostatnio przy pełnym tankowaniu nalałem ok 250ml ELFa, o którym była mowa parę postów wyżej. Nie wiem czy to placebo, ale mam wrażenie, że silnik chodzi o wiele bardziej gładko na wolnych obrotach i przede wszystkim ciszej

  3. #1603
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    tak jest

  4. #1604
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    166
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek 2 Zobacz post
    tak jest
    Zamówiłem tego Elfa skoro mówicie, że taki miód kiedyś spróbowałem tego z Orlenu do 2T i po dwóch bakach resztę wywaliłem do kosza. Jedyne co zaobserwowałem to kopciła jak stary Jelcz. Zalałem 200ml na 70 litrów


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #1605
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaOne
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 8v 156km/332Nm
    Postów
    278

    Domyślnie

    Wyjezdzilem ostatnio bak z dodatkiem dedykowanym do czyszczenia wtryskow od xeramic i silnik pracowal o wiele ciszej, co do korekt to nie sprawdzalem.
    Trochę cykam sie wlac ten olej od husquarny..
    Samochód jest czymś więcej niż naszą własnością, jest cząstką nas, naszą wizytówką. Można powiedzieć, że jak piękna kobieta, zegarek czy nóż jest to kolejna "biżuteria" dla prawdziwego faceta..
    Alfa Romeo 159

  6. #1606
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojtax Zobacz post
    Zamówiłem tego Elfa skoro mówicie, że taki miód kiedyś spróbowałem tego z Orlenu do 2T i po dwóch bakach resztę wywaliłem do kosza. Jedyne co zaobserwowałem to kopciła jak stary Jelcz. Zalałem 200ml na 70 litrów


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    A którego zamówiłeś?

  7. #1607
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    166
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał Casio Zobacz post
    A którego zamówiłeś?
    Off Road


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #1608
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
    I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
    Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.
    Pozwolę sobie przyczepić się do informacji zawartych w pierwszym poście tego tematu. Temperatura zapłonu półsyntetycznego Liqui Moly 1052 wynosi wg specyfikacji producenta 114 stopni. Tyle samo wynosi temperatura zapłonu półsyntetycznego oleju Elf Moto 2 Offroad. Tymczasem temperatura zapłonu oleju syntetycznego ELF MOTO 2 TECH wynosi 108 stopni. Czyli albo te 80 stopni to wartość zmierzona laboratoryjnie, albo mamy jakąś nieścisłość. Ktoś to może wyjaśnić?

  9. #1609
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaOne
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 8v 156km/332Nm
    Postów
    278

    Domyślnie

    Tez nad tym sie głowilem ale wydaje mi sie ze chodzi o temp zaplonu samego czystego oleju bez domieszki - w innym wypadku podawane byly by temperatury stosownie do zalecanego rozcienczenia. Jesli sie myle proszę mnie poprawić.
    Samochód jest czymś więcej niż naszą własnością, jest cząstką nas, naszą wizytówką. Można powiedzieć, że jak piękna kobieta, zegarek czy nóż jest to kolejna "biżuteria" dla prawdziwego faceta..
    Alfa Romeo 159

  10. #1610
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Temperatura zapłonu czystego ON to min. 55 stopni. Mieszając go z półsyntetycznym olejem 2T o temperaturze zapłonu 114 stopni (Liqui Moly 1052) uzyskamy wynik gorszy niż chociażby przy okazji syntetycznego oleju 2T Elf Moto 2 Tech, którego temperatura zapłonu wynosi 108 stopni. Zatem w tym konkretnym przypadku argument jakoby olej syntetyczny był gorszy od oleju półsyntetycznego nie ma tutaj zastosowania. Z lektury pierwszych 60 stron tego tematu wynika, że zdarzyły się dwa przypadki pogorszenia się pracy silnika/wtryskiwaczy po użyciu oleju syntetycznego ("stukające" wtryski). Na ile był to przypadek, na ile przedawkowanie, a na ile zastosowanie oleju o kiepskich parametrach technicznych, nie wiemy. Generalnie temat oscyluje pomiędzy postem z pierwszej strony, subiektywnymi opiniami użytkowników, a pomiarami korekt programem diagnostycznym. Ten ostatni argument jest chyba jedynym obiektywnym dowodem na zasadność dolewania oleju 2T. Wyciszenie silnika oraz niższe spalanie po zalaniu oleju 2T to już temat na dokładne pomiary, na które nikt nie ma czasu, ochoty i pieniędzy. Trochę szkoda, bo przecież temat bardzo ciekawy. Mamy kilka popularnych vlogów na Youtube, gdzie mimo apeli subskrybentów temat oleju 2T jest ewidentnie ignorowany. Nie sądzę aby znalezienie do testów pojazdu na CR z możliwością podglądu korekt było czymś niemożliwym w przypadku gości, którzy dysponują zarówno warsztatem jak i hamownią. Zastanawia mnie również inna kwestia. W tych testach z pierwszej strony tematu bryluje olej 2T pewnego niemieckiego producenta. Źródłem informacji o cudownych właściwościach oleju 2T jest niemieckie forum. Niby nic, przypadek, ale wszyscy wiemy czym jest marketing szeptany, czyli dyskretne lokowanie produktu. Biorąc pod uwagę najważniejszy parametr oleju 2T czyli temperaturę zapłonu (patrz pierwszy post tematu) - olej 2T słynnego niemieckiego producenta przepada z kretesem...

    I jeszcze jedna sprawa. Nie doczytałem tematu do końca (brak czasu), ale często pojawiał się tutaj jako zalecany orlenowski półsyntetyczny olej 2T w przeźroczystej bańce. Tymczasem na stronie Orlenu tego oleju nie widzę. Jest za to taki

    http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...SYNTHETIC.aspx

    Temperatura zapłonu 70 stopni więc gra gitara. Ktoś go stosuje? Może to po prostu ten sam olej tylko w nowym opakowaniu? Na allegro wciąż można olej w przeźroczystej bańce znaleźć - pierwsza z brzegu oferta:

    http://allegro.pl/orlen-oil-2t-semis...780565735.html
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 02-07-2017 o 15:02

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory