Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: problem z odpalaniem alfa 156 jtd 1.9 115KM

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    4

    Domyślnie problem z odpalaniem alfa 156 jtd 1.9 115KM

    koledzy i koleżanki może pomożecie mi z tym problemem.

    zauważyłem ze , faktycznie z termostatem jest cos nie tak bo wskazówka wychyla się daleko za 90 stopni i wentylator się nie zał, to jest na postoju , jak tylko rusze i dostanie troche chłodzenia powietrzem to zaraz spada temp na ok 70-80 stopni , czyli wygląda jakby był cały czas otwary, ale nurtuje mnie problem z odpalaniem , czy może mieć to wpływ na odpalanie samochodu,

    otóż problem jest taki, na poczatkiu jak kupiłem odpalał na zimnym , a na ciepłym dość długo krecił, teraz już tak się pogorszyło ze na zimnym i na ciepłym silniku ma problem z odpalaniem, strasznie długo kreci az odpali, przecież zaraz rozrusznik pojdzie do smieci , bo tego nie wytrzyma, nie wiem za co się zabrać , może akum już do dupy, bo ma 7lat, ładowanie jest, nawet jak postoi dwa dni to odpali z tego akumulatora, oczywiście po bardzo długim kręceniu,

    mówią tez o czujniku wału korbowego , nie umie go zlokalizować i nie wiem czy bez kanału dam rade, albo czy wystarczy unieść tylko jedną strone i się wkulac pod auto, tylko musze wiedzieć czy lewa czy prawa strona, nikt nigdzie nie opisuje konkretnie, przeszukałem internet i nic konkretnego, nie chce wymienić wszystkiego , bo pewnie większość podpowiedzi to będą dobre części , ale jest cos co szwankuje, może to przez ten termostat, wiem ze przy nim przy tym termostacie jest czujnik temp, na odpalonym aucie wypiołem ten czujnik to zaraz pokazał się błąd silnika m, znaczy kontrolka silnika wskoczyła i uruchomił się wentylator.

    tak szczerze to licze na jakąś sensowną podpowiedz i gdzie mam czego szukac bo to pierwsza alfa w zyciu, pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Problem jest prawdopodobnie z ukladem zasilania paliwem(od pompki w baku po wtryski).czujnik walu zostaw w spokoju.Filtr,paliwa,przewody przy filtrze,regulator na pompie CR,wtryskiwacze.podlacz pod komputer i zmierz cisnienie paliwa przy odpalaniu...wspomoz sie samostartem i sprawdz jak motor zareaguje na niego.jesli Ci odpali to juz polowa sukcesu,bo znaczyc to bedzie,ze przyczyna tkwi w niedostatecznym cisnieniu(moze sie zapowietrza uklad przez np.sparcialy wezyk,moze woda w filtrze paliwa.itp.itd...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    właśnie zapomniałem nadmienić, ze sprawdzałem wgl czy leci paliwo do filtra, powypinałem wężyki od filtra i podłączyłem zasilanie do akum, zaczęło leciec paliwo jak z weza ogrodowego, czyli pompka w baku jest ok i na 100% podaje paliwo i do filtra i za filter tez, dalej już nie wiem bo nie wiem czy tak sam sprawdze w warunkach domowych, cos tam mam pojecie ale tylko ogolne, najgorsze ze to działo się stopniowo , tak jak pisałem , na zimnym ok , na ciepłym już nie , a teraz jest bez roznicy.
    czyli kolego takie termostaty odpadają i inne czujniki?

    dzięki za chociaż taką podpowiedz, może jutro jeszcze cos pomysle, pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Poproś kogoś na forum lokalnym (skąd jesteś?) o podpięcie kompa, wtedy sobie zobaczysz ciśnienie paliwa żądane i zmierzone i jak szybko jest nabijane. Plus ewentualnie zapisane błędy.

    Czujnik położenia wału korbowego jest pod rozrusznikiem, na środku. Dostęp od spodu, tu masz nawet filmik poglądowy z podobnego silnika. https://www.youtube.com/watch?v=bRHI7O8jciM

    Na ,,pocieszenie'' - mojego diesela czasem kręcę po kilkadziesiąt sekund, zanim załapie temat, ale nie chce mi się już dochodzić, dlaczego .
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 24-07-2017 o 23:10

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Cytat Napisał radek1832 Zobacz post
    właśnie zapomniałem nadmienić, ze sprawdzałem wgl czy leci paliwo do filtra, powypinałem wężyki od filtra i podłączyłem zasilanie do akum, zaczęło leciec paliwo jak z weza ogrodowego, czyli pompka w baku jest ok i na 100% podaje paliwo i do filtra i za filter tez, dalej już nie wiem bo nie wiem czy tak sam sprawdze w warunkach domowych, cos tam mam pojecie ale tylko ogolne, najgorsze ze to działo się stopniowo , tak jak pisałem , na zimnym ok , na ciepłym już nie , a teraz jest bez roznicy.
    czyli kolego takie termostaty odpadają i inne czujniki?

    dzięki za chociaż taką podpowiedz, może jutro jeszcze cos pomysle, pozdrawiam
    Termostat nie ma nic do rzeczy.skoro twierdzisz ,ze przed filtrem i zaraz za jest ok. to sprawdzaj od pompy cr po wtryskiwacze(regulator na pompie-dobrze podlaczyc komputer i sprawdzic jak sie otwiera,czujnik na listwie wtryskowej,wtryskiwacze-moze ktorys leje zbyt mocno...w takiego typu usterkach tylko komputer nakieruje Cie na przyczyne usterki

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    ok, ostatnio tez przy wymianie koła pasowego , mechanik podłączył auto pod komputer ale zapomniał sobie o mojej prośbie sprawdzenia , dlaczego tak słabo odpala, skupił się tylko na błędach , bo był błąd trakcji, niby go wymazał.
    teraz jeszcze przed odpaleniem auta, od dwóch tyg po przekręceniu kluczyka zaswieca się standardowy zestaw kontrolek do odpalenia, ale tez pojawia się sygnał dzwiekowy i zapalają się kontrolki trakcji, abs i jeszcze jedna tez zolta, wszystkie obok siebie, , czekam i po ok 15-20 sek gasną, ale tez później przy tym dłuższym odpaleniu , znowu się pojawiają jak tak długo kreci , a jak odpali to zaraz gasną.
    pojawia się tez cos na tym wyświetlaczu , tylko nie widać bo jest rozlany i nie idzie odczytac informacji.
    podjade i podepnę go pod komputer, jak to się mówi, nie będę wam tu zawracać d..y, aha , jeszcze ciekawostka, jak ostatnio rozładował mi się akum po pracy , podpiąłem go na kable od kolegi i odpalił od strzału , nic się nie męczył, nie wiem czy to może mieć cos wspólnego , czy po prostu dostaje duzą dawke prądu i nie ma problemu z odpalaniem przez kable a z samego akumulatora to kreci i kreci, akum ma 7lat , ale trzymie nawet po dwóch dniach, chyba ze przy rozruchu daje mało prądu , bo już jest stary i go nie ładuje jak powinno , w domu jak pod prostownik wsadziłem i się naładował, to pokazywał 12.8V, nie wiem ile ma nowy, czy tyle tez czy więcej. kurcze szukam może dziury w całym a tu akum daje za mało prądu , ze starości już go nie ładuje jak trzeba, ale czy tak może być , tez nie wiem, a nie chce kupic nowego i wydac na marne 350 zł , a i tak może nie pomoze. pozdro dla wszystkich

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gcredhot18
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Swieradow-Zdroj/Wrocław Poland
    Auto
    Była 159 SW 1.9 JTDm 2006r. Jest XF 2017. 241KM
    Postów
    910

    Domyślnie

    Lepiej podjedz do kogos kto zajmuje sie akumulatorami niech sprawdzi Ci stan Twojego,bo przedewszystkim zeby auto odpalalo dobrze to akumulator musi byc sprawny a siedem lat to juz staruszek...jeszcze jak "budżetowy" to na bank szrot...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    oki , dzięki za podpowiedzi, jutro podjade i sprawdze akum i dam znac jak i co , bo może faktycznie tylko akumulator do niczego, jest z Boscha wiec może nie jest tak zle,ale to się okaze, pozdro

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    7 lat to już sporo, gdy aku pada to takie choinki z kontrolkami się dzieją i błędy różne, zacznij od niego a nawet jeśli to nie to będziesz miał na zimę bo i tak już się prosi

Podobne wątki

  1. [159] Problem z odpalaniem alfa 159 150 km
    Utworzone przez Pawell1885 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2017, 15:55
  2. Problem z odpalaniem Alfa 156 2.0
    Utworzone przez kinga9534 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-04-2017, 07:41
  3. Alfa 156 1.9 jtd 105 problem z odpalaniem na cieplym
    Utworzone przez sebciomk2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-11-2016, 08:35
  4. Alfa 147 problem z odpalaniem
    Utworzone przez kominiora w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-09-2016, 19:12
  5. Alfa 1.8TS problem z odpalaniem
    Utworzone przez zor-ro1970 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 15:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory