Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #14391
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Dlaczego Janusze? Kupując nowe auto na 3-4 lata dlaczego mam sobie generować dodatkowe koszta? Dla kupujących używki? Spytaj Niemca jak często wymienia olej to większość Ci pokaże książkę serwisową i wpisy z ASO co 30K km ;]

  2. #14392
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Chcesz zobaczyć jak wygląda książka serwisowa mojego samochodu, w okresie gdy użytkował go pierwszy właściciel?
    Pierwsza wymiana przy stanie licznika 20 418 km. Druga 50 201. Trzecia 80 750. Czwarta: 91 450. Piąta: 114 750. Tylko pierwsza przeprowadzona w ASO, pozostałe w jakimś nieautoryzowanym serwisie. Przy około 130 000 km samochód odkupił kolejny właściciel, który lał już co 10 000 km Motula (czyli ze dwa razy) - a 1,5 roku później kupiłem go ja.
    To, że samochód brany jest w leasing na firmę, nie oznacza, że nie jest użytkowany do celów prywatnych. Jak kogoś stać na nową furę za 160-180 tys zł, to nie penetruje for dyskusyjnych w poszukiwaniu informacji jak poprawić fabrykę, tylko stosuje się do wytycznych w instrukcji obsługi. A jak się zaczyna psuć, to kupuje nowe. Dopiero drugi właściciel i kolejni - jak już naprawią wszystko to co było zepsute, eksploatować zaczynają tak, żeby dłużej posłużyło.
    Tak samo wyglądało to przy moim poprzednim pojeździe.

    A tu przykładowe aukcje:
    http://allegro.pl/alfa-romeo-159-1-9...903306966.html - 30850, 77186, 109225, 137706
    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6yGxsB.html - dwa wpisy: 119 313 i 138 456
    http://www.forum.alfaholicy.org/zala...305_095802.jpg - czy nawet to z forum.
    Ba - chętnie zobaczyłbym taką książkę serwisową, w której serwis robiony jest co 10 000 km.

  3. #14393
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jak
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    159 TI 2.0 JTDM 2011
    Postów
    37

    Domyślnie

    Ta z forum to moja, posiadam dokladna historie serwisowa od przebiegu 94k i w zasadzie autko widzialo serwis srednio co 12kKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	doc00748620160321081215-page-001.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	73.9 KB
ID:	232327Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	doc00748620160321081215-page-002.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	72.3 KB
ID:	232328Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	doc00748620160321081215-page-003.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	232329Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	doc00748620160321081215-page-004.jpg
Wyświetleń:	18
Rozmiar:	67.7 KB
ID:	232330Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	doc00748620160321081215-page-005.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	24.2 KB
ID:	232331

  4. #14394
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A kolega kupił 4 letniego Qashqai z przebiegiem 100 tyś, gdzie olej był wymieniany nie później niż co 15 tyś. Wszystko w ASO. Można?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #14395
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Wyjątek od reguly, a nazywanie kogoś Januszem bo go stać na nowe auto co 4 lata i nie spuszcza się nad wymiana oleju co 10k km to ignorancja. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...

  6. #14396
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Wyjątek od reguly, a nazywanie kogoś Januszem bo go stać na nowe auto co 4 lata i nie spuszcza się nad wymiana oleju co 10k km to ignorancja. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
    Janusz nie kupuje auta na 4 lata, bo go nie stać. Żeby to było opłacalne to trzeba mieć działalność i wrzucać samochód w koszty. Czy się nie znam i leasing konsumencki jest taki dobry i opłacalny?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #14397
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    W każdym samochodzie olej tak jest wymieniany. Już od kilkunastu lat producenci podają interwał wymiany olejowej co dwa lata lub około 30 000 km. Dopiero jak samochód trafi w ręce forumowicza, to zaczyna dostawać olej z najwyższej półki zmieniany co 8 tyś. km. Jak ktoś kupuje nowy samochód, to ma gdzieś problemy trzeciego właściciela za 10 lat i leje tak jak nakazuje fabryka.
    Tyle, że według wpisów w książce jeden z przeglądów był po 35 kkm i półtora roku od poprzedniego, a kolejny za 3 lata i 40 kkm, więc to już się nie mieści nawet w zaleceniach producenta. Chyba, że olej był w międzyczasie wymieniany gdzie indziej.

  8. #14398
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Janusz nie kupuje auta na 4 lata, bo go nie stać
    Janusz to stan umysłu, a nie stan portfela.
    Poza tym, tak jak pisałem wyżej. Oni te samochody kupują i nimi jeżdżą, eksploatując wg. zaleceń producenta - a nie wg. tego co na forach dyskusyjnych piszą. Jak na kremie do golenia masz ikonę wskazującą przydatność do spożycia = 12 miesięcy, to wywalasz po 12 miesiącach, a przez ten czas normalnie korzystasz. Mimo tego, ze na "forum miłośników kremów do golenia" już wielokrotnie potwierdzono, że taki krem nadaje się do użycia przez 4 miesiące, bo potem traci właściwości, a po roku wytrącają się z niego substancje rakotwórcze. Nie wiesz o tym, bo na tyle cię to nie interesuje, że na pewno nie będziesz przeglądał zasobów "forum miłośników kremów do golenia" - co nie oznacza, że jesteś Januszem tylko dlatego bo przestrzegasz zaleceń producenta i nie znasz się na produkcji kosmetyków.

    a kolejny za 3 lata i 40 kkm
    Bo w tzw. międzyczasie, albo sprzedający go handlarz, albo poprzedni właściciel doszedł do wniosku, że "nie ma co inwestować w samochód który zaraz sprzedaję, bo się nie zwróci".
    Ostatnio edytowane przez dpar ; 28-07-2017 o 08:19

  9. #14399
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Janusz nie kupuje auta na 4 lata, bo go nie stać. Żeby to było opłacalne to trzeba mieć działalność i wrzucać samochód w koszty. Czy się nie znam i leasing konsumencki jest taki dobry i opłacalny?
    Nie mierz wszystkich swoją miarą są ludzie których stac na zakup nowego auta, a kupno auta osobowego wyzszej klasy na firme nie oznacza ze to nie jest auto do użytku prywatnego. Na zachodzie ludzie zmieniaja auta prywatne właśnie co kilka lat i serwisują zgodnie z wytycznymi producenta co potwierdzi większość ksiazek serwisowych. Janusze to wlasnie kupuja w polsce nowe kaszkaje i inne fabie w kredycie na pół życia i pozniej zmieniają olej co chwile aby auto dozylo konca kredytu bo niestety gwarancja się skonczy, a auto trzeba spłacać. Na zachodzie konczy sie gwarancja, a auto zaczyna sie psuć to sie je zmienia i jesli u nas też by bylo ludzi stac na taki tryb użytkowania tez bysmy tak robili. Niestety większość z nas kupuje auta uzywane i chce dla nich jak najlepiej ale nazywanie kogos januszem bo serwisuje swoje auto wg wytycznych producenta to przesada. Jego auto jego sprawa skoro wie ze po gwarancji i tak je zmieni to nie robi sobie dodatkowych kosztow.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 28-07-2017 o 08:22

  10. #14400
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Nie mierz wszystkich swoją miarą są ludzie których stac na zakup nowego auta, a kupno auta osobowego wyzszej klasy na firme nie oznacza ze to nie jest auto do użytku prywatnego
    Są auta, które nie dojeżdżają do pierwszej wymiany oleju. Dlatego wydanie 200 zł na jego wymianę w połowie interwału (prywatnie większość aut pewnie robi mniej niż 15 000 rocznie) to żaden koszt tak naprawdę w porónaniu do straty czasu i często nerwów w serwisie - czy producent uzna roszczenie gwarancyjne czy nie, poza tym każde grzebanie w aucie w serwisie wiąże się z ryzykiem powstania kolejnej usterki itp itd. Serwis long life narodził się w drodze walki o klienta. Gdyby żydowanie na serwisie nie było modne, producenci wpisywaliby w książeczkach te 15 000 km, co wyszłoby pierwszym i kolejnym użytkownikom aut tylko na dobre.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory