Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #13561
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Stinger nie będzie hitem, bo w tej cenie są na rynku samochody dające coś więcej niż wygląd. Wspomniany Mustang silnik V8.

    p.s. właśnie oglądam Alfę 4C w TG w BBC Brit.

  2. #13562
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Jest według mnie jedna, podstawowa rzecz, która [notranslate]Alfa[/notranslate] może nauczyć sie od Kia/Hyundai - modele podstawowe i ich sprzedaż. Jak masz model podstawowy, który rozchodzi się na pniu (robi to też np. Skoda), to jest z tego kasa na R&D i można sobie poszaleć z modelami "extra" i zrobić "halo car" (obecnie Giulia QV).

    Podobnie ma Mazda (na pniu schodzą 3ki ,6tki, CX3, CX5), Toyota (Aurisy, Yarisy, C-HR czy RAV4 itd), że bez uszczerbku dla budżetu mogą pozwolić sobie na MX5 (w tym RF, czy myślenie o kolejnej generacji RX), czy Toyota lada dzień z następcą Supry (w linku poniżej na Pętli).
    Jeszcze do tego się odniosę. To nie jest "prawo rynku". Można zrobić dokładnie odwrotnie - zacząć od drogiego modelu, który sfinansuje trochę tańszy w większej liczbie, a ten jeszcze tańszy w jeszcze większej liczbie. [notranslate]Alfa[/notranslate] tak zaczęła od Giulii Q, ale jeszcze lepszym przykładem jest Tesla - Roadster -> S / X -> 3. Oni nawet otwarcie mówią "dzięki że kupujecie model S/model X, bo dzięki temu możemy zrobić model 3".

    Tak więc
    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    która [notranslate]Alfa[/notranslate] może nauczyć sie od Kia/Hyundai
    "nie ucz ojca dzieci robić"
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #13563
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Z Teslą było (moim zdaniem) troszkę inaczej - pierwszy ładny elektryk (czyli ą ę dla ekooszołomów), którym można się lansować (z Priusem w USA też był lans, ale prius jaki jest/był, każdy widzi.) i każdy majętny chciał go mieć (majętny, to może złe słowo, bardziej chodziło o celebrytów, zwłaszcza w USA, "bonus" do wizerunku było, że ma mega ekologiczne auto).

    Ale zostawmy już ten temat, wracajmy do Giulii :-)

    Chodzi mi o wersje Veloce (głównie dlatego, że jest tam 2.0 280KM), ale jest tam niestety Q4 (niestety, bo jednak półośki z przodu "robią" bardzo duży promień skrętu). Nie szukałem mocno, dlatego może tu zapytam: Coś wiadomo o wersji z 280KM silnikiem, ale napędem tylko na tylną oś?

    (Wiem, że promień skrętu dla RWD to 10.8m - sama marka się tym chwali, natomiast nie mogę dokładnie znaleźć, ile ma AWD, ponieważ tu trafiają się dane od 11.5m do 12m)
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 30-07-2017 o 09:06
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  4. #13564
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Garraty
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    591

    Domyślnie

    Na rynek UK jest tylko wersja Q2 do tego w Stanach w wersji Ti ( praktycznie Veloce ) masz do wyboru AWD i RWD. W Polsce nie wiadomo poki co czy bedzie mozliwosc wyboru.

  5. #13565
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Z Teslą było (moim zdaniem) troszkę inaczej - pierwszy ładny elektryk (czyli ą ę dla ekooszołomów), którym można się lansować (z Priusem w USA też był lans, ale prius jaki jest/był, każdy widzi.) i każdy majętny chciał go mieć (majętny, to może złe słowo, bardziej chodziło o celebrytów, zwłaszcza w USA, "bonus" do wizerunku było, że ma mega ekologiczne auto).

    Ale zostawmy już ten temat, wracajmy do Giulii :-)

    Chodzi mi o wersje Veloce (głównie dlatego, że jest tam 2.0 280KM), ale jest tam niestety Q4 (niestety, bo jednak półośki z przodu "robią" bardzo duży promień skrętu). Nie szukałem mocno, dlatego może tu zapytam: Coś wiadomo o wersji z 280KM silnikiem, ale napędem tylko na tylną oś?

    (Wiem, że promień skrętu dla RWD to 10.8m - sama marka się tym chwali, natomiast nie mogę dokładnie znaleźć, ile ma AWD, ponieważ tu trafiają się dane od 11.5m do 12m)
    promień skrętu jest faktycznie aż tak istotny? może we Wiedniu, gdzie miejsca parkingowe są szerokości auta
    skoro jest bardzo wysokie przełożenie (gdzieś czytałem, że wyższe niż w supersamochodach) - w sensie że do skrętu o 90 stopni wystarczy niewielki ruch kierownicą, to czemu sam promień skrętu jest dla Ciebie aż tak istotny?
    Druga sprawa, to jest auto 280konne- dość szybkie, ale bez przesady - mierzyć w nim parametry takie typowo performancowe to bez sensu trochę jak dla mnie. Nawet z gołym napędem RWD, jak uda Ci się wyłączyć kontrolę trakcji (chyba w veloce się nie da całkowicie) i tak ciężko Ci będzie nią szaleć, o jakimś sensownym pójściu bokiem nie wspominając.

    Jestem na etapie właśnie wyboru auta, i momentami skłaniam się ku Stelvio (zamiast veloce) z jednego powodu - auto za 200 tys i tak zawsze będzie kompromisowe, więc skoro różnica w 99% czasu użytkowania i tak nie będzie jak dzień do nocy (ok, giulia ma szansę na światłach z 340i, a Stelvio jedynie z 330i), to może lepiej pójść w wielkość, komfort, większą wygodę w wakacyjne wypady czy w perspektywie potomka za rok czy dwa. Veloce jest po prostu stabilnie (4x4) szybkim sedanem, którym można pojechać zimą w alpy, czasem powariować na rondzie czy pyknąć ze świateł audi w deszczu Wykastrowana z AWD staje się takim samym szybkim sedanem, który jednak będzie się bez sensu ślizgał (zamiast faktycznie iść bokiem) a na każdych światłach dostanie po buzi od byle 3.0tdi w quattro bo będzie po prostu się motał na ulicy (jak moja Giulietta veloce). Stelvio równie dobrze wyprzedza, nieźle skręca czy dynamicznie startuje, a do tego ma te swoje zalety praktyczne.

    na razie to takie teoretyzowanie, bo nie jeździłem jeszcze ani tym ani tym ) zobaczę po nadchodzącym tygodniu, czy mam rację, czy będę się tego wpisu wstydził )

  6. #13566
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Mito 1.4TB 155, Giulia 2.0TB 200 Super
    Postów
    557

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    Wykastrowana z AWD staje się takim samym szybkim sedanem, który jednak będzie się bez sensu ślizgał (zamiast faktycznie iść bokiem) a na każdych światłach dostanie po buzi od byle 3.0tdi w quattro bo będzie po prostu się motał na ulicy (jak moja Giulietta veloce).
    Porównujesz FWD z RWD?

  7. #13567
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Cytat Napisał Trevor Zobacz post
    Porównujesz FWD z RWD?
    nie porównuję, uważam w tym aspekcie (przyspieszania na mokrym) je wręcz za takie same, a nawet RWD za nieco bardziej nieprzewidywalne.
    Powiedz mi, jaka jest różnica, kiedy startujesz ze świateł na mokrym, kiedy zbyt duży moment trafia na jedną oś, czy to jest FWD czy RWD? Zawsze zostaniesz z tyłu z dużo słabszymi quattro
    Myślę, że taka różnica, że FWD jest nieco lepiej kontrolowalna, bo objawia się głównie biciem kół o asfalt, a nie nagłym obrotem o 180 stopni

  8. #13568
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    makaronek, wydaje mi się, że totalnie się nie zrozumieliśmy. Mi nie potrzebne Q4 do mierzenia się ze swiateł, kto ma dłuższego, a zwykłe Q2 RWD + mniejszy promień do wygodnego parkowania :-) nic więcej.
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 31-07-2017 o 14:29
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  9. #13569
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Stinger nie będzie hitem, bo w tej cenie są na rynku samochody dające coś więcej niż wygląd. Wspomniany Mustang silnik V8.
    Widzę każda bzdura zostanie wykorzystana, aby w jakikolwiek sposób poprzeć swoje teorie. Porównanie ogromnego rodzinnego liftbacka do 2 osobowego auta na weekendy jest absurdem. Ale o absurdy w tym wątku nie jest trudno.

    Pomijam już kwestie, że jak Ford zdecydował się na sprzedaż Mustanga w Europie, to "eksperci" mówili, że to będzie porażka, że my nie jesteśmy tacy głupi jak amerykanie i nie kupimy auta które nie skręca. Dzisiaj się okazuje, że jednak trochę skręca i auto rozpieprzyło rynek, sprzedaje się rewelacyjnie i trzeba czekać nawet do roku na swój egzemplarz.

    Tak samo dzisiaj eksperci forumowi dyskredytują Stingera (jutro będzie inne auto), który na każdych targach robi szał. I nawet jeśli będzie się prowadził słabiej, chociaż stawiam dolary przeciwko orzechom, że 90% tutejszych ekspertów nie ma wystarczających umiejętności na wykorzystanie w pełni atutów Giulii, to i tak sprzeda się lepiej niż AR.

  10. #13570
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    (ok, giulia ma szansę na światłach z 340i, a Stelvio jedynie z 330i), ... na każdych światłach dostanie po buzi od byle 3.0tdi w quattro bo będzie po prostu się motał na ulicy (jak moja Giulietta veloce)
    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    ...Zawsze zostaniesz z tyłu z dużo słabszymi quattro...
    Widzisz, Ty potrzebujesz auta do jazdy od świateł do świateł na każdą porę roku, więc rzeczywiście bierz Veloce z Q4. Z resztą jestem zdania, że auta powyżej 200KM to lepiej z AWD bo częściej wykorzystuje się większą moc, a nie tylko w suche dni. Jednak każdy ma inne priorytety i znam takich co mają dużo więcej mocy na tylną ośkę i też żyją

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    promień skrętu jest faktycznie aż tak istotny?...
    Dla mnie też jest dużą zaletą, szczególnie jak się już miało RWD i doświadczyło tego.

    Również jestem ciekaw skrętu wersji Q2 i Q4. Jak ktoś coś to proszę o info.
    Pozdro,
    Bartas

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory