Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 75

Temat: KUPNO 159 2.4 210km

  1. #51
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał mklimko Zobacz post
    Tak sobie czytam i widzę, że większość ma straszny ból z kosztami utrzymania.
    Jak coś komuś zarzucasz to powołaj się na konkretne cytaty bo chyba nie zrozumiałeś sedna tej dyskusji. Tutaj nie chodzi o narzekanie, a o przedstawienie potencjalnemu nabywcy kosztów utrzymania auta tego segmentu z tym silnikiem aby go uświadomić na co się decyduje. Jeśli ktoś kupi to auto świadomie i bierze pod uwagę zarówno zalety jak i wady będzie zadowolony. Gorzej jak ktoś się napali na tanie auto segmentu premium z 200 konnym dieslem ne biorąc pod uwagę związanych z tym kosztów
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 03-08-2017 o 13:25

  2. #52
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    W czym utrzymanie wersji topowej (mniemam Ti) różni się od podstawowej?
    Naprawdę muszę odpowiadać na to pytanie???
    Po pierwsze "topowa" to nie pakiet stylistyczny, tylko najwyższa wersja wyposażenia z najmocniejszym dostępnym silnikiem. W przypadku Alfy Romeo 159 będzie to silnik 3.2 JTS lub 2.4 JTDm i napęd Q4.
    Co do samej wersji Ti... kapcie na 19 calowe na felgi do Ti nie kosztują 200 zł od sztuki. Na zimę trzeba kupować co najmniej 17" felgi, bo szesnastki nie wejdą na duże Brembo. Przy okazji dużego Brembo - większe tarcze to również większy wydatek.
    Jeśli twierdzisz, że utrzymanie 3.2 JTS z Q4 i pakietem Ti kosztuje tyle samo co utrzymanie 1.8 MPI to chyba nie ma sensu dalej dyskutować.

    Po Twoim wywodzie można dojść do wniosku, że kupiłeś strucla - "siwą włoszkę", a nie ideał.
    Każdy wyciąga wnioski właściwe dla swojej kondycji intelektualnej.
    Póki co, w moim egzemplarzu nie popsuło się jeszcze nic, ale musiałem naprawić kilka usterek które przytrafiły się poprzedniemu właścicielowi, a których jemu usuwać się nie chciało (tak, w kilkuletnim samochodzie w każdym są jakieś usterki i jakieś zużycie materiałowe). O większości z nich wiedziałem, reszta wyszła w trakcie eksploatacji. Choćby sama naprawa niegrzejącego, podgrzewanego fotela. Koszt mat grzewczych to 1 200 zł za jedno siedzenie i to już z rabatem. Zamienników nie ma. ASO wyceniło naprawę na ok. 2 500 zł brutto (co jest ceną absurdalną, bo opcja podgrzewanych foteli kosztowała 1 500 zł). Porównaj sobie ile kosztuje naprawa takiego samego fotela w VW Golfie czy Passacie, gdzie na rynku jest spora dostępność używanych mat oraz zamienników. Obie osłony wnęk kół z przodu, prawdopodobnie przez obecność elementu wystającego spod zderzaka, zostały uszkodzone. Jedna osłona wnęki, to po rabacie ponad 300 zł. Zakup dwóch, robocizna - około 800 zł. Po dwóch dniach, przy podjeżdżaniu na krawężnik, z powrotem jedno się połamało - bo zamiast zrobić to z gumy lub elastycznego plastiku, zrobione jest z twardego który natychmiast pęka. Głupie gumowe zaślepki w uchwytach drzwi to ponad 40 zł za sztukę (ponad 160 zł za komplet). I kilka jeszcze innych, wydawałoby się błahych, ale drogich w naprawie dupereli - jak np. dolna część deski rozdzielczej, którą kiedyś ktoś źle demontował i jednym rogiem zaczęła odstawać (po zorientowaniu się w kosztach nowej, naprawiłem sobie sam).
    To są duperele, to jest kosmetyka na którą wielu prawdopodobnie nie zwróciłoby uwagi. Gdyby jeszcze doszło mi do tego jakieś pukanie w zawieszeniu, problemy z wtryskami, czy niedziałająca klimatyzacja (a takie tematy zalewają forum z taką częstotliwością, ze nie nadążam z czytaniem), to myślę, że nawet nie byłbym w stanie naprawiać ich na bieżąco. Po prostu trzeba zdawać sobie sprawę, że choć samochód kosztuje stosunkowo niewiele, to koszty utrzymania nie są wprost proporcjonalne do utraty wartości rynkowej.

    widzisz , np. tu . co to za ideał skoro potrzebujesz na jego ,odnowe (usuniecie pierdół i zaniedban )pięciocyfrowej wyplaty
    Gdzie niby napisałem, ze potrzebuję pięciocyfrowej wypłaty? Napisałem, że pomimo takiej odczuwam koszty utrzymania samochodu. Myślisz, że osoba zarabiająca średnią krajową (2 800 zł netto) bez problemu przełknie konieczność wyłożenia co jakiś czas prawie swojego miesięcznego dochodu na naprawę psującego się co chwila podgrzewania siedzeń?
    Testerzy donosili, że podgrzewanie siedzeń w alfach nie działało już w modelach demonstracyjnych, dostarczanych dziennikarzom do testu.
    Ostatnio edytowane przez dpar ; 03-08-2017 o 13:35

  3. #53
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    Po pierwsze "topowa" to nie pakiet stylistyczny, tylko najwyższa wersja wyposażenia z najmocniejszym dostępnym silnikiem. W przypadku Alfy Romeo 159 będzie to silnik 3.2 JTS lub 2.4 JTDm i napęd Q4.
    Aha, po podpisie w Twoim profilu sądziłem, że masz pancerne 2.0 JTDm... Felgi/opony to kiepski argument. 2.4 czy 3.2 będzie jeździć świetnie na 17" czy 18". Nikt nie każe jeździć na 19". Fakt - 2.4 jest droższy w utrzymaniu od czterocylindrówki, 3.2 może okazać się zabójczy dla portfela - ale wcale tak być nie musi. Nie popadajmy w skrajność (jak wspomniany 1.8 MPI, którego koszty utrzymania wcale nie muszą być niższe niż czterocylindrowego JTS-a). Takie pierdoły jak gumki w drzwiach można znaleźć w trupach po wypadkach. Osłony wnęk - masz na myśli plastikowe nadkola? Serio płaciłeś 300 zł? Oświeć mnie czy o właściwym elemencie myślę.

    Usterki innych podzespołów się zdarzają. Tak samo jak w autach konkurencji, więc nie wiem po co ten lament. Zawsze można jeździć Dacią.

    - - - Updated - - -

    I żeby nie było - też nie jestem zadowolony z dostępności niektórych części zamiennych (lub ich ceny) w ASO. Ale to nie jest przypadłość tylko AR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #54
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Dokładnie koszt utrzymania zależy od danego egzemplarza i od tego co poprzedni lub obecny właściciel zrobił lub musiał zrobić już do tej pory.
    Sam słyszałem o pewnej Alfie 159 w której dwa lata nie zmieniano oleju. Resztę sobie może każdy dopowiedzieć jakie są tego skutki.
    Skoro ktoś pisze że 2.4 to drogie w utrzymaniu, to niech porówna koszty oklepanych audi A4 lub A6 to dopiero oczy mu się otworzą jak będzie musiał to samo zrobić za duużo większą kwotę. A o BMW nawet nie wspomnę bo tam w ASO to koszmar cenowy.
    Usterkowość Alf 159 nie jest większa niż zachodniej konkurencji.

  5. #55
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nikt nie pisze, ze usterkowość jest większa/mniejsza dlatego A6 z 3.0TDI w którym lubiło wypalić 6 tłok tez bym nie polecił komuś kto chce je kupić za ostatnie wydrapana, ze skarbonki złotówki bo tez by popłynął nawet mocniej niz ze 159tką. Wszystkie auta tej klasy nie są tanie w utrzymaniu. Znam takich co pokupili nastoletnie BMKi 5, 7 i Audi A8, a później wypłaty brakło na wymianę cewek i świec w V8ce

  6. #56
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Aha, po podpisie w Twoim profilu sądziłem, że masz pancerne 2.0 JTDm...
    Bo ostatecznie taki mam. Wcześniej myślałem o 2,4 z Q4, ale wyceny koniecznych napraw dla wyszukanych egzemplarzy (również z górnej półki cenowej) spowodowały, że odpuściłem na rzecz słabszej, ale nowszej 2.0 JTDm.
    Doprowadzenie do stanu idealnego mechaniki, szacowane było w przypadku modeli 2.4 na ponad 10 000 zł, podczas gdy w przypadku mojego egzemplarza stwierdzono, że samochód (od strony mechanicznej) nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Oczywiście, dowolny model może wydrenować portfel jak się pechowo trafi, ale w sytuacji idealnej, te większe silniki zawsze będą generować większe koszty. W jednym z modeli ktoś wskazał na konieczność wymiany (mogłem źle zapamiętać) chyba podpory wału napędowego w Q4, którą to trzeba wymienić razem z całym wałem (co oczywiście najtańsze nie było). No jakby nie było, w 1.8 MPI coś takiego konieczne nie będzie.
    W każdym razie pisząc o topowych modelach na myśli miałem najmocniejsze wersje silnikowe w najlepszym wyposażeniu (bo i serwis moich elektrycznych foteli, w razie czego, kosztował będzie na pewno więcej niż tych standardowych, regulowanych w 3 płaszczyznach).

    Osłony wnęk - masz na myśli plastikowe nadkola? Serio płaciłeś 300 zł? Oświeć mnie czy o właściwym elemencie myślę.
    Tak. Zamienniki za 30 zł wydawały mi się strasznie tandetne więc zamówiłem oryginał. Oryginał również okazał się strasznie tandetny (ale był już na samochodzie) i następnym razem już taki głupi nie będę. Kupię zamiennik.

    Tak samo jak w autach konkurencji, więc nie wiem po co ten lament. Zawsze można jeździć Dacią.
    Tak jak pisałem wyżej, dla niektórych AR to "Fiat z innym znaczkiem". Za nieduże pieniądze mogą mieć dobrze wyposażonego sportowego sedana z mocnym silnikiem i napędem 4x4. Samochód który podobno zrywa z dotychczasową awaryjnością znaną z produktów AR. Nie zdają sobie sprawy, że serwis auta i utrzymanie go w stanie dającym radość z użytkowania to wydatek znacząco nadszarpujący budżet domowy. Bo ze względu na pewną egzotykę modelu części używanych mało - nieraz w gorszym stanie od tego co chce się wymienić, a i liczone niewiele taniej niż nowe, zamienniki jak są to słabej jakości, a ASO strzyże na wszystkim jakby części te były ze złota. Ludzie nie traktują AR jako marki premium i są zaskoczeni, gdy ta zaczyna generować koszty typowe dla marek premium.

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    A ile rzeczy udało Ci się "jako tako naprawić" zamiast wymieniać na nowe? Padła Ci już chłodnica oleju czy jeszcze nie? Lubi po pewnym przebiegu poszczać. Używek jak na lekarstwo, zamienników brak, nowa 1200zł Jak się udała polatać bo rozszczelnienie jest małe to wyjdzie nas niecałe 100zł jak nie trzeba kupować oryginał. Węże wspomagania? tez czasem nie zakuwałeś w hydraulice zamiast kupować nowych? Również zamienników brak, jako, że często się rozszczelnią to używek w dobrym stanie praktycznie nie ma. Nowy jeden kosztuje 800zł I znów jak się uda polatać i zrobią to dobrze zapłacisz niecałą stówkę jak już jest za mocno przewalony trzeba kombinować z dorabianiem lub udać się do ASO O takich niuansach właśnie pisze jak ktoś jest kumaty sporo rzeczy ogarnie i zrobi to taniej, a jak nie to będzie płakał i płacił i tego trzeba być świadomym. jeśli ktoś bierze to pod uwagę będzie miał super auto jeśli nie to będzie wylewał żale w internetach

    Dobrze,że ten wąż przypomniałeś. Nowy 525 pln. Chłodnica jeszcze nie cieknie. Pewnie kwestia czasu dlatego wracam do benzynowego BMW.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #58
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Możesz podesłać namiary na ten waz w tej cenie? Bo mi wszędzie wołali od ponad 700 do 1000zł? Rozumiem, że chodzi o ten długi idący nad silnikiem od pompy do przekładni?

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #60
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Tego użytkownika warto dodać do zakładek w przeglądarce. Ma całkiem znośne ceny nowych, oryginalnych części.

Podobne wątki

  1. [159] [2,4 210KM] Pytanie o intercooler
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 12:58
  2. [159] 2.4 210KM końcówka wtryskiwacza
    Utworzone przez szejk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 14:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory