Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 75

Temat: KUPNO 159 2.4 210km

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    355

    Domyślnie

    Cytat Napisał skikut Zobacz post
    Witam,
    Noszę się z zamiarem kupna Alfy 159 z silnikiem 2.4 210 km. Znalazłem już nawet ciekawą propozycje na internecie za 25 800 ( komis Kwadryga z Tarnowskich Gór), mimo wyraźnie cofniętego licznika (177 tyś samochód natomiast pochodzi z 31.03.2008) oferta ta wydaje mi się w tej chwili najlepszą na internecie.
    Proszę o informację na co w trakcie oględzin zwrócić szczególną uwagę.

    Z góry bardzo dziękuje za pomoc
    Pamiętaj że ten silnik ma wadę o której nikt nie wspomina a jest faktem mianowicie lubi sobie pęknąć głowica jak nie wierzysz to spróbuj poszukać używki nie znajdziesz chyba że regenerowaną tak wszystko wymiecione

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Jak coś komuś zarzucasz to powołaj się na konkretne cytaty bo chyba nie zrozumiałeś sedna tej dyskusji. Tutaj nie chodzi o narzekanie, a o przedstawienie potencjalnemu nabywcy kosztów utrzymania auta tego segmentu z tym silnikiem aby go uświadomić na co się decyduje. Jeśli ktoś kupi to auto świadomie i bierze pod uwagę zarówno zalety jak i wady będzie zadowolony. Gorzej jak ktoś się napali na tanie auto segmentu premium z 200 konnym dieslem ne biorąc pod uwagę związanych z tym kosztów
    Sedno dyskusji rozumiem aż za bardzo. Czytając forum co chwilę można spotkać napaleńców, którzy pytają się czy znajdą 159 do 20tyś. i ile kosztuje utrzymanie. Nawet ta dyskusja została rozpoczęta przez kogoś komu nie chciało się przeczytać forum i wykonać prostych czynności, które w bardzo dokładny sposób pozwolą na określenie kosztów utrzymania. Pzdr.

  3. #63
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    Naprawdę muszę odpowiadać na to pytanie???
    Po pierwsze "topowa" to nie pakiet stylistyczny, tylko najwyższa wersja wyposażenia z najmocniejszym dostępnym silnikiem. W przypadku Alfy Romeo 159 będzie to silnik 3.2 JTS lub 2.4 JTDm i napęd Q4.
    Co do samej wersji Ti... kapcie na 19 calowe na felgi do Ti nie kosztują 200 zł od sztuki. Na zimę trzeba kupować co najmniej 17" felgi, bo szesnastki nie wejdą na duże Brembo. Przy okazji dużego Brembo - większe tarcze to również większy wydatek.
    Jeśli twierdzisz, że utrzymanie 3.2 JTS z Q4 i pakietem Ti kosztuje tyle samo co utrzymanie 1.8 MPI to chyba nie ma sensu dalej dyskutować.



    Każdy wyciąga wnioski właściwe dla swojej kondycji intelektualnej.
    Póki co, w moim egzemplarzu nie popsuło się jeszcze nic, ale musiałem naprawić kilka usterek które przytrafiły się poprzedniemu właścicielowi, a których jemu usuwać się nie chciało (tak, w kilkuletnim samochodzie w każdym są jakieś usterki i jakieś zużycie materiałowe). O większości z nich wiedziałem, reszta wyszła w trakcie eksploatacji. Choćby sama naprawa niegrzejącego, podgrzewanego fotela. Koszt mat grzewczych to 1 200 zł za jedno siedzenie i to już z rabatem. Zamienników nie ma. ASO wyceniło naprawę na ok. 2 500 zł brutto (co jest ceną absurdalną, bo opcja podgrzewanych foteli kosztowała 1 500 zł). Porównaj sobie ile kosztuje naprawa takiego samego fotela w VW Golfie czy Passacie, gdzie na rynku jest spora dostępność używanych mat oraz zamienników. Obie osłony wnęk kół z przodu, prawdopodobnie przez obecność elementu wystającego spod zderzaka, zostały uszkodzone. Jedna osłona wnęki, to po rabacie ponad 300 zł. Zakup dwóch, robocizna - około 800 zł. Po dwóch dniach, przy podjeżdżaniu na krawężnik, z powrotem jedno się połamało - bo zamiast zrobić to z gumy lub elastycznego plastiku, zrobione jest z twardego który natychmiast pęka. Głupie gumowe zaślepki w uchwytach drzwi to ponad 40 zł za sztukę (ponad 160 zł za komplet). I kilka jeszcze innych, wydawałoby się błahych, ale drogich w naprawie dupereli - jak np. dolna część deski rozdzielczej, którą kiedyś ktoś źle demontował i jednym rogiem zaczęła odstawać (po zorientowaniu się w kosztach nowej, naprawiłem sobie sam).
    To są duperele, to jest kosmetyka na którą wielu prawdopodobnie nie zwróciłoby uwagi. Gdyby jeszcze doszło mi do tego jakieś pukanie w zawieszeniu, problemy z wtryskami, czy niedziałająca klimatyzacja (a takie tematy zalewają forum z taką częstotliwością, ze nie nadążam z czytaniem), to myślę, że nawet nie byłbym w stanie naprawiać ich na bieżąco. Po prostu trzeba zdawać sobie sprawę, że choć samochód kosztuje stosunkowo niewiele, to koszty utrzymania nie są wprost proporcjonalne do utraty wartości rynkowej.



    Gdzie niby napisałem, ze potrzebuję pięciocyfrowej wypłaty? Napisałem, że pomimo takiej odczuwam koszty utrzymania samochodu. Myślisz, że osoba zarabiająca średnią krajową (2 800 zł netto) bez problemu przełknie konieczność wyłożenia co jakiś czas prawie swojego miesięcznego dochodu na naprawę psującego się co chwila podgrzewania siedzeń?
    Testerzy donosili, że podgrzewanie siedzeń w alfach nie działało już w modelach demonstracyjnych, dostarczanych dziennikarzom do testu.
    Wymiana nadkoli 200 zlotych
    Jesteś mokrym snem mechanika jeśli płacisz takie kwoty za tak skomplikowane usługi
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 03-08-2017 o 22:07

  4. #64
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Jesteś mokrym snem mechanika jeśli płacisz takie kwoty za tak skomplikowane usługi
    Płacę tyle, na ile to wycenił serwis, a rachunek wystawiany jest po wykonaniu roboty.
    Zresztą płacę ze swoich, więc nic ci do tego.

  5. #65
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    A płać na zdrowie.
    Twoje szczęście ze zarabiasz kwoty pieciocyfrowe bo jakby to byly czterocyfrowe to musiał bys jezdzic bez nadkoli
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 04-08-2017 o 09:55

  6. #66
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    musiał bys jezdzic bez nadkoli
    Wtedy zrobiłbym tak jak inni... silikon, taśma klejąca, docinka gumy z Castoramy i nowe felgi 20" bo te stare, dwumiesięczne, już mi się znudziły.

  7. #67
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Nie wiem dlaczego, ale większość nowych tematów wygląda niemal tak samo, wolna dyskusja, dobrych rad natomiast jak na lekarstwo. Przyglądając się wypowiedziom, to trend jest taki że niemal każdy by oczekiwał idealnego egzemplarza za super atrakcyjną cenę, zapominając przy tym, że samochód jest używany. Najlepiej jak by palił 5/100 i miał z 300km. A prawda jest taka, że niektórzy dobrze nie sprawdzą napalą się i kupują taki samochód oczami, zazwyczaj w podjęciu decyzji pomaga atrakcyjna cena. Później jest narzekanie i mówienie jaki to awaryjny samochód lub dana wersja silnikowa. Kupując używany samochód trzeba się z tym liczyć że można sporo kasy utopić nawet przy dość dobrze utrzymanym egzemplarzu. Jak komuś to nie odpowiada niech sobie kupi nowy samochód, tylko prawda jest taka, że ten samochód z każdym rokiem będzie tracił na wartości więcej niż się dokłada do używanego.

  8. #68
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac_kris Zobacz post
    Nie wiem dlaczego, ale większość nowych tematów wygląda niemal tak samo, wolna dyskusja, dobrych rad natomiast jak na lekarstwo. Przyglądając się wypowiedziom, to trend jest taki że niemal każdy by oczekiwał idealnego egzemplarza za super atrakcyjną cenę, zapominając przy tym, że samochód jest używany. Najlepiej jak by palił 5/100 i miał z 300km. A prawda jest taka, że niektórzy dobrze nie sprawdzą napalą się i kupują taki samochód oczami, zazwyczaj w podjęciu decyzji pomaga atrakcyjna cena. Później jest narzekanie i mówienie jaki to awaryjny samochód lub dana wersja silnikowa. Kupując używany samochód trzeba się z tym liczyć że można sporo kasy utopić nawet przy dość dobrze utrzymanym egzemplarzu. Jak komuś to nie odpowiada niech sobie kupi nowy samochód, tylko prawda jest taka, że ten samochód z każdym rokiem będzie tracił na wartości więcej niż się dokłada do używanego.
    Piwo dla ciebie. Nie ma co sie rozpisywać, bo Polacy albo narzekają albo więcej narzekają

  9. #69
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    dobrych rad natomiast jak na lekarstwo.
    Problem w tym, że prawdopodobnie dla ciebie dobra rada to taka, która odpowiada twojemu światopoglądowi. Oczekujesz, ze ktoś podejmie decyzję za ciebie? Sprawa jest prosta:
    - silniki JTD są mniej oszczędne niż choćby silniki TDI,
    - zamienników jest mało, części zamienne drogie i trudno dostępne,
    - koszty utrzymania są na poziomie innych marek premium, ale AR nie daje takiego prestiżu jak niemieckie marki premium,
    - im większy silnik, lepszy napęd, lepsze wyposażenie tym model droższy w utrzymaniu,
    - utrata wartości jest znaczna,
    - na rynku cała masa mniej lub bardziej zaniedbanych egzemplarzy, bo w Polsce panuje przekonanie, że tylko baran robi w ASO na oryginałach, skoro silikon i trytytki są tańsze.

    Z tą wiedzą możesz zrobić co chcesz. Albo zaakceptować, albo poszukać innego samochodu, tańszego lub oferującego lepszą wartość dodatnią w tej samej cenie. Ja ze swojej strony zauważam, że nawet utrzymanie w dobrej kondycji zadbanego auta jest drogie, gdyż w kilkuletnim modelu (jak sam zauważyłeś) zawsze znajdzie się coś do zrobienia, a to coś, bywa absurdalnie drogie w naprawie (patrz: wycena naprawy podgrzewania jednego fotela). I to coś jest przerzucane na kolejnego właściciela.

    Dlaczego w Polsce jest jak jest? Niejaki Złomnik kiedyś fajnie ogarnął temat. Bloga już nie ma, ale wpis krąży po sieci:
    http://7er.pl/showthread.php/38200-H...rowie-BMW-quot
    Wystarczy zmienić markę i model na dowolną premium i tekst jest tak samo prawdziwy.

  10. #70
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    - na rynku cała masa mniej lub bardziej zaniedbanych egzemplarzy, bo w Polsce panuje przekonanie, że tylko baran robi w ASO na oryginałach, skoro silikon i trytytki są tańsze
    Równie dobrze można stwierdzić, że tylko bogaty laik jeździ do ASO, ponieważ wydaje mu się, że tam mu dobrze zrobią. A prawda niestety jest okrutna (dobra, uogólniam, bo słyszałem że gdzieś tam jest ASO, gdzie robią dobrze - znam dwa takie serwisy, które, mimo że porządne, nie są już ASO. Przypadek?).
    Jest wielu mechaników, którzy pracują na oryginalnych częściach, robią dobrze, a przy tym nie zdzierają.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] [2,4 210KM] Pytanie o intercooler
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 12:58
  2. [159] 2.4 210KM końcówka wtryskiwacza
    Utworzone przez szejk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 14:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory