Przy wszystkich zaletach Alf, Andrzej ma rację. Konstrukcja mocowań filtrów i ich pozycjonowanie, ew. materiały i budowa wołają o pomstę do nieba. Ukrecajace się śruby w obudowie filtra powietrza? Patrzyłem jak w 2.4 dostać się do filtra oleju bez kanału... No aż sobie pogratulowalem pomysłu samodzielnego serwisu jak zobaczyłem gdzie to wystawili. Jak miałem jeszcze 156 i zerkalem jak najłatwiej dobrać się do filtra powietrza to też bomba rozmontowywać część dolotu żeby miejsce było. Dlaczego nie można było tego zrobić jak w większości normalnych wozów gdzie wystarczy odkręcić jedna śrubę, zdjąć dekiel wyjąć filtr, wsadzić nowy i zakręcić? No nie, za prosto by było, a tu jak do cnotliwej panienki trzeba - wszystkie skarby poukrywane. Bella psia jej krew.
Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
Żal mi Was, że wybraliście auto z tak trudną obsługą. Może czas zająć się czymś innym a te "proste" czynności zostawić komuś kto nie psioczy tylko robi.
A aby trzymać się tematu to zamawiam sprzęgło bo powoli kończy żywot aktualne
Wydymione samsungiem.
Dobra konstrukcja w sensie trwałości, to idiotomechanikoodpornosc. Dostęp do podstawowych elementów bez neurochirurgicznej precyzji. Mowa o filtrach!
Nietrudno się domyślić jak je potraktuje przeciętny mechanik-po prostu zostawi. A olej odessie. W najlepszym przypadku.
Zdaje sie w 159, giulieccie jest inaczej. I hop w rankingach bezawaryjności do góry.
Jakoś np. w Audi 8P filtr kabinowy jest montowany w podobny sposób jak w 156 FL i nikt nie narzeka...
W jednym i drugim wymiana to 20 minut.
W Audi płacisz za to, żeby serwis był drogi a ty czuł się dowartościowany jazdą wozem premium z nietypowymi rozwiązaniami. [notranslate]Alfa[/notranslate] to marka ze sportowymi pretensjami - łatwość dostępu do istotnych i podstawowych elementów serwisowych to powinna być podstawą. Ale że nowożytna [notranslate]Alfa[/notranslate] jest tak samo sportowa jak Misiewicz oszczędny to mamy co mamy.
I nie, wymiana nie jest problemem, jest irytująca i wymagająca pracy której wymagać nie powinna.
Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
Kompletnie nie wiem jak w Audi, ale rozsądek podowiadał mi że gorzej niż w 156 być nie może.
I faktycznie:
https://www.youtube.com/watch?v=2GwSLdzKvNc
co tam niby podobnego ?? nic. Poza umiejscowieniem. Gdzie tam ukryte za wielkimi wiązkami maleńkie śrubki dostępne z pozycji na plecach i głową pod deską? kilka śrubek zupełne na wierzchu plus klapka odsuwana na bok. Bez idiotycznego pół-zawiasika i filtra z dwóch kawałków.
Tak przy okazji spojrzałem na umiejscowienie filtra oleju w takim Audi:
https://www.youtube.com/watch?v=bD2X8cDnpN0
I filtr powietrza:
https://www.youtube.com/watch?v=l1iDbdprIJU
Jakieś inne przykłady pogrążające rozwiązania w Alfie 156?![]()
Ty tak na serio?
A3 8P wozem premium?
[MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION] na filmiku to fajnie wygląda. W praktyce i tak leżysz z głową pod deskąOczywiście jak już wykręcisz schowek
Chociaż jak trochę dłużej tam poleżysz i pokombinujesz to da się bez demontażu schowka, ale to z wygodą ma niewiele wspólnego.
Nie wiem jak to jest u Ciebie, że masz śrubki poukrywane. 3 śruby osłona, 3 śrubki obudowa filtra.
Chcesz bardziej ekstremalnie, proszę bardzo - Ford S-Max czy Mondeo IV. Filtr wychodzi nie od strony pasażera, a od kierowcy co kończy się wykręcaniem m.in pedału gazu![]()
Ostatnio edytowane przez FXX ; 12-08-2017 o 10:21
No cóż, w stopniu podobnym lub większym niż 147/156 .
Natomiast problem filtra oleju w 156 V6 wydumany nie jest bynajmniej.
http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=25671
I masa podobnych. Odkręcać mocowanie rurek wspomagania. Żeby wyjąć _filtr_ ! - podstawa eksploatacji auta. I się później dziwić że mechanicy uciekają jak słyszą "[notranslate]Alfa[/notranslate]"A jak któryś ma jeszcze szyld "wymiana filtra i oleju gratis przy zakupie u nas oleju" uuu
![]()
Aha, co do wyboru auta po filtrach - czy ktoś o tym uprzedza ? nie, więc dobrze co jakiś czas o tym na forum przypomnieć, żeby np. kupujący nie był zdziwiony że ma filtry sprzed 10ciu lat na przykład w jakiejś zadbanej Alfie z duszą.
Co do kabinowego - o osłonie nie wspominam, to bzdet, mowa o wkrętach trzymających "ramkę". W 1,6TS pamiętam mniej tego okablowania było i było ciut wygodniej, ale i tak to Audi to pikuś przy tym.
A jeszcze co do sportowościmówi się że tak lege artis, to co trackday należy olej wymienić, tu TS swe zalety ukazuje jednak
![]()
Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 12-08-2017 o 10:27
Biorąc pod uwagę markę - jest tak samo premium jak [notranslate]Alfa[/notranslate]. Ba - nawet bardziej bo Audi kojarzy się z segmentem premium, a [notranslate]Alfa[/notranslate] co najwyżej z lawetą.