Temat: Zakup Alfa Romeo GTV

  1. #1241
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Giziq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    GTV 3.0 '98
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał toddlockwood Zobacz post
    w takich momentach żałuję że codziennie przeglądam te aukcje a jeszcze nie mam pieniedzy na 3.0
    PS. Powinien sprzedać narzeczoną
    To samochód kolegi maniek015 (już wychodzi, że były). Oglądałem go w 2015, gdy był na sprzedaż. Nie kupiłem...

  2. #1242
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Ja rozumiem, że trzeba się jakoś pocieszać, ale prawda jest jednak taka, że włoskie wozy w tym Alfy bardziej od przeciętnej awaryjne, co w połączeniu z najgorszą jakością serwisów nic dobrego nie wróży. Mentalność Włocha a Japończyka w podejściu do pracy, obowiązkowość jednego i drugiego są jednak różne i to się na produkty przekłada. Niemca zresztą (niestety, bo mam awersję też) też. Więc nie ma co zamiatać pod dywan. Są piękne (Alfy) ale ponadprzeciętnie awaryjne, a serwisy otrzymują niezmiennie najgorsze oceny i tyle. W moim doświadczeniu i otoczenia się to doskonale potwierdza.
    Giulietta troszkę podniosła te notowania, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.
    To absolutna prawda, że Japończycy zupełnie inaczej podchodzą do tematu. Przykład Honda NSX- zatrudniono 12 najlepszych mechaników Hondy, którzy mieli ją składać "bez pośpiechu i z należytą starannością"... We Włoszech też jest bez pośpiechu. Jednak ten niepełny produkt też ma swoje walory. Dla dziesięciu to będzie po prostu niedorobione, a jedenasty się zachwyci i powie "dzieło sztuki". We Włoszech jak okazuje się, że auto jest za mało sztywne, to ładuje się blachę bez ładu i składu. No i faktycznie sztywność wzrasta, nieznacznie i w fatalnym stosunku do masy. Japończyk rozbierze całe auto i złoży je jeszcze raz, sztywniejsze o połowę, cięższe o parę kilogramów. Tylko potem taki niedokończony produkt wrzuca się na półki w sklepach. Tylko teraz pytanie- we Włoszech? Czy może powinniśmy powiedzieć "u fiata"?

    [notranslate]Alfa[/notranslate] Romeo jako marka ma bardzo tragiczną historię. Robili sportowe auta, które wygrywały wszystko, co było do wygrania. Były niezawodne i szybkie. Niestety ulegli światowemu trendowi na bylejakość i pozerstwo. Po zakupie marki przez fiata dalej produkowano auta piękne (bo to się sprzedaje) ale i dużo tańsze (bo to się sprzedaje), gdzie została jakość? A po co komu jakość? Przecież nikt w momencie zakupu samochodu z salonu nie martwi się, że przy 150tys. nawiniętych na koła padnie mu pompa oleju. Dla tego teraz Giulietta, czy Giulia muszą ciężko walczyć i, jak to określiłeś, "podnosić notowania". Do 86r. [notranslate]Alfa[/notranslate] Romeo produkowała silniki na tor, sprawdzone tam rozwiązania pakowała do samochodów "cywilnych" i mieliśmy choćby TS ośmo-zaworowego na kołach zębatych, którego wielką sztuką jest zarżnąć. Potem tak na prawdę co mamy? Oszukany TS, silnik Busso zaprojektowany w 79r i produkowany do 2005r?

    Cytat Napisał supa_adam Zobacz post
    Tak właściwie zanim Tomi wyruszył swoją 3.2 na tor, był jeszcze Łukasz B. z odip Tarnowa, który dosyć bezkompromisowo przerobił swojego TS-a i startował nim również po luźniejszej nawierzchni. Chyba miał tam nawet ostre wałki i inne bajery. Część osób z dłuższym stażem na pewno pamięta srebrną Gtv z włoską flagą na dachu.

    Gtv ma genialne tylne zawieszenie które cudownie zapina zakręty, jest również bardzo sztywna. Jednak masa i duża - zwłaszcza w wersji V6 - podsterowność, sprawiają że po jakimś czasie ludzie robiący czasówki szukają czegoś innego. Rozłożenie masy jest tragiczne - spróbujcie sobie kiedyś podlewarować Gtv z pustym do połowy bakiem w punkcie na progu tuż za przednim kolem, z lewej i prawej jednocześnie. Jeśli myślicie, że w górę pójdzie tylko przód to się zdziwicie...
    Również ciężko jest gdzieś tę masę zbić, jest to nieopłacalne.
    Co do tej sztywności Gtv... Hmmm... Ja tam nie muszę jeździć po torze, żeby czuć i słyszeć jak mi się auto wygina... Niemniej tak jak zauważyłeś, jeśli się chce z tego zrobić auto sportowe, to można. Trzeba liczyć się z tym, że dostępność gotowych modyfikacji będzie dużo gorsza niż do jakichś popularnych "ścigałek" jak BMW 3, czy Mazda Mx5. Jeśli jednak ktoś ma fantazję, to można usztywnić auto, obniżyć, utwardzić, odciążyć i zasuwać. Części z tzw. "performance" nie ma dużo i są drogie, ale dla upartego nic trudnego.

    Cytat Napisał toddlockwood Zobacz post
    Moim zdaniem w ogolnym rozrachunku GTV wyglada lepiej. GT jest piękna z przodu i z boku do połowy - niestety tył dla mnie jest okropny . Fakt GT jest dużo bardziej praktyczne i wygodne

    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...olx#xtor=SEC-8

    Za taki agrotuning powinna być chłosta... jeszcze ktoś sobie życzy za to coś 40k :D
    Wygląd to kwestia indywidualnych preferencji. Co do praktyczności, oczywiście Gt bije na głowę Gtv. Projektując Gtv ktoś się chyba jeszcze łudził, że będzie z tego sportowe auto. Gt to taki bardzo ładny hatchback (oczywiście wiem, że to też jest coupe). Da się w nim usiąść z tyłu, bagażnik jest olbrzymi, akumulator się zmieścił w miejscu, gdzie nawet jest do niego jakiś dostęp... Jeśli szukasz praktycznego coupe bierz Gt. Jeśli praktyczność nie ma dla Ciebie znaczenia a zniewala się design Gtv- nie wahaj się! ;)

    Co do ogłoszenia- mnie najbardziej urzeka wpis, że skóry są z Bentleya... Nie wiem co to za zwierzę, ale powinni zabronić je zabijać na potrzeby takich projektów.

    Cytat Napisał supa_adam Zobacz post
    Gokart - w sensie odczuć; twardo, nisko, ciasno, dziko.

    Katalogowo Gtv TS wazy 1370kg, V6 +50kg. Nie spodziewalbym się duzo mniej na fizycznej wadze, bo sama goła buda waży 280 kg, gdzie dla porównania dużo większa 156 waży ok.300 kg, zaś same tylne zawieszenie z alu ramą waży 200 kg.

    Co można zbić:
    - sama maska 25 kg, customowa z włókna szklanego 10,5 kg
    - kute lekkie felgi -10 kg
    - wywalenie klimy - 20kg

    Na tor:
    - zmiana szyb wszystkich oprócz czołowej na tworzywo - 25kg
    - wybebeszenie wnętrza - 60-100 kg

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
    Można jeszcze założyć sportowe kolektory wydechowe, lekki wydech, lżejsze tarcze hamulcowe... Można przestać jeść... xP

    Cytat Napisał toddlockwood Zobacz post
    Dokładnie. Ale kiedyś istniały samochody cywilne sportowe do jazdy wyczynowej - głównie z ery gdzie w rajdach trzeba było wybudować odpowiednią ilośc sztuk do homologacji... ale to już nei te czasy.
    Nie mniej Gtv, Gt to nie są auta sportowe.

    W ogole kiedyś widziałem jakieś projekty Gtv z 2 silnikami. A widział ktos projekt umieszczenia silnika centralnie i przeniesienie jednocześnie napędu na tył?
    Todd, kup sobie skrzynię od 164Q4 i będziesz miał Gtv 4x4. Centralny silnik bym sobie odpuścił- raz, że szkoda ładnego wnętrza, dwa, taniej wyjdzie kupić coś, co już ma centralny silnik (np. Toyota Mr2) i bez żalu upalać na torze.

    No to chyba tyle moich uzewnętrznień ;P Mam nadzieję, że nie zasmęciłem za bardzo.

    EDIT: A i jeszcze chciałem. Już bez cytatów będzie, tylko z głowy:

    Andrzeju, pisałeś gdzieś, że nie polecisz nikomu Alfy. Rozumiem to. Wiem, ile Cię kosztowało poskładanie swojej pucharówki do kupy. Ale właśnie tu rodzi się moje pytanie- poskładałeś ją z dwóch, teraz Ty ją serwisujesz, dbasz o nią, a jednocześnie eksploatujesz dość mocno. Jak Ci służy? Wyskakują Ci jakieś kwiatki?

    Ja w swoją Gtv włożyłem bardzo dużo, ale wszystko wynikało z usterek przed moim zakupem. Niestety to bardzo ładne auto, mocne, tanie, więc ludzie je kupują, katują i sprzedają jak coś się zacznie sypać. Gtv mam już 3 i pół roku i okej, przyjdzie mi po raz kolejny wymieniać tuleje zawieszenia z przodu, ale poza tym? Jestem bardzo zadowolony z auta. Silnik od samego początku trzymał serię, a teraz jest nawet powyżej, mimo, że nie robiłem żadnych twardych modyfikacji. Auto nigdy nie zawiodło mnie w trasie, elektryka działa bez zarzutu (mankamentem jest przewód czujnika położenia pedału gazu, ale to się robi raz i jest spokój, a koszt zlutowania dwóch kabli to śmiech na sali)... Nie mówię, że to auto jest genialnie zrobione itd. itp. Ale uważam, że jeśli ktoś zrobi swoje, doprowadzi Gtv do ładu, to potem ona wdzięcznie to oddaje.

    I jeszcze a`propos tego czy Gtv jest autem sportowym anegdota:
    Jadę sobie wczoraj po torze, Ewie (mojej żonie) się podoba, w pewnym momencie nie wytrzymała, głaszcze deskę rozdzielczą i mówi:
    "Jedź Sogna (czyt. Sonia, tak nazywamy nasze auto), jedź! Ty jesteś do tego stworzona!"
    Więc ja jej mówię, że chyba nie do końca...
    Co było później? To już nie ważne. Powiem Wam tylko, że lepiej nie mówcie publicznie, że Gtv to nie jest sportowe auto, bo jak Ewa się dowie to ja nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności! Żeby mi potem czasem nie było, że nie uprzedzałem!
    Ostatnio edytowane przez Tytus9 ; 19-08-2017 o 21:21

  3. #1243
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Cytat Napisał toddlockwood Zobacz post
    Dokładnie. Ale kiedyś istniały samochody cywilne sportowe do jazdy wyczynowej - głównie z ery gdzie w rajdach trzeba było wybudować odpowiednią ilośc sztuk do homologacji... ale to już nei te czasy.
    Nie mniej Gtv, Gt to nie są auta sportowe.

    W ogole kiedyś widziałem jakieś projekty Gtv z 2 silnikami. A widział ktos projekt umieszczenia silnika centralnie i przeniesienie jednocześnie napędu na tył?
    A tam, przerysowana nostalgia i tyle. Samochodem, o którym piszesz była np. [notranslate]Alfa[/notranslate] 155 Silverstone. Poza tym, że cywilny klient znajdował w bagażniku jakieś dziwne dokładki do spoilerów, których w życiu nie użył, ten samochód nie różnił się praktycznie w ogóle od wersji sport. Myślisz że tam się wspomniany płyn nie gotował? Gotował się i to bardzo, a hamulce 155 są jednym wielkim masłem w porównaniu do hamulców Gtv. Do tego dupa 155 w porównaniu do dupy Gtv na zakrętach lata jak Żyd po pustym sklepie. W tej serii chodziło o wyróżnienie utalentowanych kierowców, a nie stworzenie auta sportowego.
    Także to tyle ode mnie, a propo samochodow seryjnych "do jazdy wyczynowej"

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

  4. #1244
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,475

    Domyślnie

    Nie nie, akurat na Pucharówkę to słowa złego nie powiem , tak wiele za tak niewiele! posładanie dotyczyło silnika z dwóch, w lepszych spasowaniach i wyważeniu niż fabryczne i to daje efekty (póki co ) , no mogę słowo złe o deliktanosci przeniesienia napędu. ,mech różnicowego, sprzęgła, półosi, ale jednak nie ma co, to akurat auto dostaje po du.. rozgrzany slick inne obciążenia powoduje niż cywilna opona, więc ma prawo w takim użytku się conieco sypać. Z tym że nie ma dostępnych mocniejszych tych podzespołów na przykład, a do japońców czy niemców popularnych są z tego co wiem . Ot choćby same laminaty do polpularnej skądinąd 156tki poza granicami trzeba szukac i 2 czy więcej razy droższe niż np do BMW gdzie na allegro nawet są.

    Więc na auto hobbystyczne, któreśtam w kolekcji polecam. Ale ja nie polecę Alfy na auto codzienne. Czy na mające w sporcie być konkurencyjne (bo tu trzeba rozwiązań, częstrego jeżdżenia itd.) . Choć tak cywilnie je użytkuję bo się uparłem, ale wiąże się to z wydatkami które pomijam bo to świadomy wybór - wolę na części, pracę mechaników itd. wydawać niż na raty leasingowe finansistom, z wizytami w serwisach ponadprzeciętnej częstości (tu największy ból, bo czas to jedyne czego kupić się nie da a z wiekiem go coraz mniej), szukaniem serwisów które się _porządnie_ jakimiś tematami zajmą a nie na odwal się itd. I z posiadaniem przynajmniej jednej zastępczej Alfy na czas napraw innej. A najlepiej japońca od czasu zakupu którego po prostu oczy przecieram co chwilę : "to tak można????" . No można, tyle że nie we Wloszech. Ze wzmacnianiem Gtv idealny przykład podałeś podejścia. Weźmy tu dla porównania Hondę S2000 - tam jest sztywność na poziomie aut z dachem, a uzyskana spec konstrukcją podwozia. Weźmy Fiata x1/9 które to chyba niczego nie ukańczały w sporcie mimo świetnych założeń konstrukcyjnych, które zmałpowała Toyota w MR2 i jej kolejnych generacjach, zapewniając rzeszom automaniaków super frajdę lekkiego niezawodnego wozu z centralnym silnikiem .
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 19-08-2017 o 21:43

  5. #1245
    Użytkownik Rowerzysta Avatar toddlockwood
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Gtv 2.0 V6 Tb
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał supa_adam Zobacz post
    A tam, przerysowana nostalgia i tyle. Samochodem, o którym piszesz była np. [notranslate]Alfa[/notranslate] 155 Silverstone. Poza tym, że cywilny klient znajdował w bagażniku jakieś dziwne dokładki do spoilerów, których w życiu nie użył, ten samochód nie różnił się praktycznie w ogóle od wersji sport. Myślisz że tam się wspomniany płyn nie gotował? Gotował się i to bardzo, a hamulce 155 są jednym wielkim masłem w porównaniu do hamulców Gtv. Do tego dupa 155 w porównaniu do dupy Gtv na zakrętach lata jak Żyd po pustym sklepie. W tej serii chodziło o wyróżnienie utalentowanych kierowców, a nie stworzenie auta sportowego.
    Także to tyle ode mnie, a propo samochodow seryjnych "do jazdy wyczynowej"

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
    Myślałem raczej o samochodach pokroju Sierra cosworth, Stratos, 037 etc

  6. #1246
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    alfa Gtv, dwa land rovery i vw
    Postów
    31

    Domyślnie

    Jeśli ktoś czuje i słyszy jak mu się Gtv wygina, to chyba powinien pochylić nad powypadkową przeszłością swojego auta i niestety śmiem twierdzić że większość Gtv w PL jest po dzwonach.

  7. #1247
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,475

    Domyślnie

    A ma ktoś dane ? to się podaje w Nm/stopień - torsional stiffnes (torsional rigidity). Dla przykładu bo to znalazłem Brera ma coś ok 30000, a Brera Spider - 11-13tys(!) Mimo dodatkowych kilkudziesięciokilogramowych wzmocnień, tyle zabiera brak dachu. Dla 159tki spotkałem wartości rzędu 30-40tys, a dla 156 - 11 (!) tys. I to by się zgadzało gdyż cywilne 156tki się wyginają jak makaron. Z klatką to inne auto kompletnie. Jak wchodziła 159 pamiętam jakim szokiem było jak jest sztywne to nadwozie. Może ktoś ma te dane dla Gtv i Gtv Spider, ciekawe jak to wygląda.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 20-08-2017 o 16:53

  8. #1248
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    Draak, to było dla mnie najważniejsze kryterium w trakcie zakupu- moja Bella jest prosta. Ja po prostu dużo czuję i zwracam uwagę na każdy najmniejszy dźwięk, drganie. Wsłuchaj się na ciasnym zakręcie (np. estakady) tak przy 80km/h. Opel Astra ma większą sztywność.

    Edit:
    A gdzie to znajdę? W serwisówce? Internety mówią, że 17,5k...
    Ostatnio edytowane przez Tytus9 ; 20-08-2017 o 16:56

  9. #1249
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    alfa Gtv, dwa land rovery i vw
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytus9 Zobacz post
    Draak, to było dla mnie najważniejsze kryterium w trakcie zakupu- moja Bella jest prosta. Ja po prostu dużo czuję i zwracam uwagę na każdy najmniejszy dźwięk, drganie. Wsłuchaj się na ciasnym zakręcie (np. estakady) tak przy 80km/h. Opel Astra ma większą sztywność.

    Edit:
    A gdzie to znajdę? W serwisówce? Internety mówią, że 17,5k...

    nic nie słyszę, nic nie czuję.
    w innych autach czułem, a jakże.
    bardzo to upierdliwe było w miacie na przykład.

  10. #1250
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Tak dla informacji dla Andrzejsr [notranslate]Alfa[/notranslate] 159 wg publikacji ma sztywność skrętną na poziomie 180 tyś daNm/rad. Poszukam dla AR 156 zobaczymy jak to dokładnie wygląda. Wiem że wyraźnie lepiej niż dla AR 155 (zobaczymy jak z tym makaronem będzie)
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Zakup Alfa Romeo GT
    Utworzone przez shiftyy w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-02-2014, 23:32
  2. Zakup Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    Utworzone przez hatak w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-06-2013, 10:50
  3. Alfa Romeo 147 . Zakup
    Utworzone przez xxmacq93xx w dziale 147
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 04-10-2011, 09:21
  4. Alfa Romeo 156 - zakup
    Utworzone przez Mamed w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 22:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory