Strona 13 z 22 PierwszyPierwszy ... 345678910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 213

Temat: Chcę kupic 159 ale jestem załamany kosztem eksploatacji tego auta.Drogie czy nie?

  1. #121
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał dpar Zobacz post
    No tak... są przecież zamienniki za 500 zł
    I co możesz powiedzieć nt. tych zamienników? Lub o trwałości koła dwumasowego w JTS?
    Wrzucasz stare wątki, gdzie wiedza o tych silnikach raczkowała. Jeszcze 2-3 lata temu nie było dostępnych zamienników rozrządu lub były marnej jakości.

    Co do przyspieszeń, to Andrzej dobrze napisał. Porównywanie czasów dla JTD i JTS w tym samym przedziale prędkości i na tym samym biegu to bzdura roku. Te silniki mają zupełnie inne charakterystyki i tam, gdzie kończy się efektywne przyspieszanie JTD, JTS dopiero nabiera werwy. Wada czy tam zaleta wolnossących silników.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #122
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Czyli tak jak myślałem, porównujesz stare konstrukcje silników diesla z lat 90tych z o wiele nowocześniejszym dieslem JTDm. Te wymienione "wady" JTD obejmują każdego diesla konkurencji wyprodukowanego po 2005 roku. Każdego. Śmieszny jesteś bo podjarałeś się benzyną, krytykując niesłusznie JTD. Sam obecnie wybrałbym teraz benzynę, ale z zupełnie innych powodów. Po prostu dla mnie mój JTD jest na tyle bezawaryjny, że mógłbym zaryzykować JTS. Mam przejechane 250 000 km i DPF mam sprawny, tak samo jak EGR, pierwsze sprzęgło, dwumasę (którą delikatnie słychać przy gaszeniu bez sprzęgła już od ponad 50 000 km), pierwsze wtryski które nie leją... Samochód miał regenerowaną turbinę przy przebiegu 170 000 km i skrzynię biegów M32 w podobnym przebiegu (ta sama skrzynia jest w 2.2 JTS). Więc nie taki JTD straszny, nikt chyba nie miał wszystkich tych usterek razem, nawet w zaniedbanym silniku. Jeżeli są klapy w kolektorze to je wycinamy i koniec tematu. Nie ma innych wad tego silnika.

    Natomiast co do jarania się silnikiem 2.2 JTS... Ten silnik jest fajny ale na pewno nie jest tani w eksploatacji. Poczytaj sobie chociaż o realnym spalaniu tego silnika, który ma raptem 9s do setki. Jest cholernie duże. Do tego należy doliczyć standardowe sprawy w silnikach benzynowych: cewki, świece itp. Rozrząd chyba sam będziesz sobie wymieniał, bo mechanicy nie chcą się za to brać, albo biorą za to krocie. Może na forum są porady, ale będziesz musiał szukać mechanika, który w oparciu o te porady będzie robił i prawdopodobnie i tak wystąpią jakieś trudności, czegoś nie zamówicie i samochód będzie stał rozkręcony. Ani żaden mechanik tego nie chce, ani Ty. Kolejna sprawa, czyszczenie silnika z nagaru, które należy robić regularnie i nie ma na to siły. Trzeba rozkręcać silnik, czyścić i składać. Znowu trzeba szukać kogoś, kto rzetelnie to zrobi. Kolejna kwestia, koło dwumasowe, skrzynia M32.

    Nie chcę się zniechęcać do JTS bo to fajny silnik, ale mówić że JTD jest do dupy i chwalić JTS to przesada. Te silniki są na podobnym poziomie, jeden i drugi mają wady i zalety i moim zdaniem żaden nie jest lepszy od drugego ze względu na koszty eksploatacji. Sam wybrałbym benzynę ze względu na głos i kulturę pracy, ale na pewno nie ze względu na tańszą eksploatację.

    A nawet 1.9 JTDm 8V, który ma tylko 120 KM pozwala w miarę sprawnie jeździć i spokojnie licznikowe 200 km/h rozwija. Fakt, że w mieście jest upierdliwy, ze względu na krótkie biegi - jak każdy inny diesel bez automatu.

  3. #123
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kimi1988
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa romeo 159 distansive
    Postów
    140

    Domyślnie

    Khazar ale nawet to 1.9 8 V jak mu wrzucisz wirusa to już się całkiem sensownie zbiera

  4. #124
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Chrysler Voyager,Alfa Romeo 147
    Postów
    103

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Czyli tak jak myślałem, porównujesz stare konstrukcje silników diesla z lat 90tych z o wiele nowocześniejszym dieslem JTDm. Te wymienione "wady" JTD obejmują każdego diesla konkurencji wyprodukowanego po 2005 roku. Każdego. Śmieszny jesteś bo podjarałeś się benzyną, krytykując niesłusznie JTD. Sam obecnie wybrałbym teraz benzynę, ale z zupełnie innych powodów. Po prostu dla mnie mój JTD jest na tyle bezawaryjny, że mógłbym zaryzykować JTS. Mam przejechane 250 000 km i DPF mam sprawny, tak samo jak EGR, pierwsze sprzęgło, dwumasę (którą delikatnie słychać przy gaszeniu bez sprzęgła już od ponad 50 000 km), pierwsze wtryski które nie leją... Samochód miał regenerowaną turbinę przy przebiegu 170 000 km i skrzynię biegów M32 w podobnym przebiegu (ta sama skrzynia jest w 2.2 JTS). Więc nie taki JTD straszny, nikt chyba nie miał wszystkich tych usterek razem, nawet w zaniedbanym silniku. Jeżeli są klapy w kolektorze to je wycinamy i koniec tematu. Nie ma innych wad tego silnika.

    Natomiast co do jarania się silnikiem 2.2 JTS... Ten silnik jest fajny ale na pewno nie jest tani w eksploatacji. Poczytaj sobie chociaż o realnym spalaniu tego silnika, który ma raptem 9s do setki. Jest cholernie duże. Do tego należy doliczyć standardowe sprawy w silnikach benzynowych: cewki, świece itp. Rozrząd chyba sam będziesz sobie wymieniał, bo mechanicy nie chcą się za to brać, albo biorą za to krocie. Może na forum są porady, ale będziesz musiał szukać mechanika, który w oparciu o te porady będzie robił i prawdopodobnie i tak wystąpią jakieś trudności, czegoś nie zamówicie i samochód będzie stał rozkręcony. Ani żaden mechanik tego nie chce, ani Ty. Kolejna sprawa, czyszczenie silnika z nagaru, które należy robić regularnie i nie ma na to siły. Trzeba rozkręcać silnik, czyścić i składać. Znowu trzeba szukać kogoś, kto rzetelnie to zrobi. Kolejna kwestia, koło dwumasowe, skrzynia M32.

    Nie chcę się zniechęcać do JTS bo to fajny silnik, ale mówić że JTD jest do dupy i chwalić JTS to przesada. Te silniki są na podobnym poziomie, jeden i drugi mają wady i zalety i moim zdaniem żaden nie jest lepszy od drugego ze względu na koszty eksploatacji. Sam wybrałbym benzynę ze względu na głos i kulturę pracy, ale na pewno nie ze względu na tańszą eksploatację.

    A nawet 1.9 JTDm 8V, który ma tylko 120 KM pozwala w miarę sprawnie jeździć i spokojnie licznikowe 200 km/h rozwija. Fakt, że w mieście jest upierdliwy, ze względu na krótkie biegi - jak każdy inny diesel bez automatu.
    Pisałem, na końcu, że jtd jest SUPER i w ogóle tylko ja go nie chce i już
    Nie ma co drążyć tematu. Co do wersji benzynowych.Jestem w fazie uzyskiwania informacji. Dziś jadę do ASO z moją 147 bo trzeba kompletne zawieszenie wymienić (ok 2tyś zł) i podpytam o 159 w każdych wersjach silnikowych. Znam tam kierownika mechaników, podpowie tak szczerze, od serca. Też będę mieć pewien pogląd na sprawę.

  5. #125
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał wicher123 Zobacz post
    Pisałem, na końcu, że jtd jest SUPER i w ogóle tylko ja go nie chce i już
    Nie ma co drążyć tematu. Co do wersji benzynowych.Jestem w fazie uzyskiwania informacji. Dziś jadę do ASO z moją 147 bo trzeba kompletne zawieszenie wymienić (ok 2tyś zł) i podpytam o 159 w każdych wersjach silnikowych. Znam tam kierownika mechaników, podpowie tak szczerze, od serca. Też będę mieć pewien pogląd na sprawę.
    Ok, więc bez żadnych złośliwości, wybierz po prostu najbardziej zadbany samochód, najmniej zjeżdżony. Dobrze go przetrzepać i każda wersja poza 3.2 będzie dobra. Ograniczając się do jednej wersji silnikowej ciężko coś wybrać na rynku wtórnym. Jak już będziesz miał swoją 159, doczytasz więcej na temat danego silnika i będziesz wiedział o co zadbać aby bezproblemowo jeździć. Ja bym na Twoim miejscu najbardziej celował w 1.8 MPI ale one są mało popularne i zwykle w biednych wersjach. A może trafi się coś innego w bardzo dobrym stanie.

  6. #126
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Czyli tak jak myślałem, porównujesz stare konstrukcje silników diesla z lat 90tych z o wiele nowocześniejszym dieslem JTDm. Te wymienione "wady" JTD obejmują każdego diesla konkurencji wyprodukowanego po 2005 roku. Każdego. Śmieszny jesteś bo podjarałeś się benzyną, krytykując niesłusznie JTD. Sam obecnie wybrałbym teraz benzynę, ale z zupełnie innych powodów. Po prostu dla mnie mój JTD jest na tyle bezawaryjny, że mógłbym zaryzykować JTS. Mam przejechane 250 000 km i DPF mam sprawny, tak samo jak EGR, pierwsze sprzęgło, dwumasę (którą delikatnie słychać przy gaszeniu bez sprzęgła już od ponad 50 000 km), pierwsze wtryski które nie leją... Samochód miał regenerowaną turbinę przy przebiegu 170 000 km i skrzynię biegów M32 w podobnym przebiegu (ta sama skrzynia jest w 2.2 JTS). Więc nie taki JTD straszny, nikt chyba nie miał wszystkich tych usterek razem, nawet w zaniedbanym silniku. Jeżeli są klapy w kolektorze to je wycinamy i koniec tematu. Nie ma innych wad tego silnika.

    Natomiast co do jarania się silnikiem 2.2 JTS... Ten silnik jest fajny ale na pewno nie jest tani w eksploatacji. Poczytaj sobie chociaż o realnym spalaniu tego silnika, który ma raptem 9s do setki. Jest cholernie duże. Do tego należy doliczyć standardowe sprawy w silnikach benzynowych: cewki, świece itp. Rozrząd chyba sam będziesz sobie wymieniał, bo mechanicy nie chcą się za to brać, albo biorą za to krocie. Może na forum są porady, ale będziesz musiał szukać mechanika, który w oparciu o te porady będzie robił i prawdopodobnie i tak wystąpią jakieś trudności, czegoś nie zamówicie i samochód będzie stał rozkręcony. Ani żaden mechanik tego nie chce, ani Ty. Kolejna sprawa, czyszczenie silnika z nagaru, które należy robić regularnie i nie ma na to siły. Trzeba rozkręcać silnik, czyścić i składać. Znowu trzeba szukać kogoś, kto rzetelnie to zrobi. Kolejna kwestia, koło dwumasowe, skrzynia M32.

    Nie chcę się zniechęcać do JTS bo to fajny silnik, ale mówić że JTD jest do dupy i chwalić JTS to przesada. Te silniki są na podobnym poziomie, jeden i drugi mają wady i zalety i moim zdaniem żaden nie jest lepszy od drugego ze względu na koszty eksploatacji. Sam wybrałbym benzynę ze względu na głos i kulturę pracy, ale na pewno nie ze względu na tańszą eksploatację.

    A nawet 1.9 JTDm 8V, który ma tylko 120 KM pozwala w miarę sprawnie jeździć i spokojnie licznikowe 200 km/h rozwija. Fakt, że w mieście jest upierdliwy, ze względu na krótkie biegi - jak każdy inny diesel bez automatu.
    Zasadniczo ze wszystkim się mogę zgodzić. Jako użytkownik 1.9 muszę też przyznać że auto jest względnie ekonomiczne. Względnie bo jeżdżąc nim w zakresach 140/160 km/h czyli w prędkościach autostradowych pali 7,5/8 l/100km ale też przy 120 km/h schodzisz łatwo do 5l/100 km. Skrzynia tez M32, drewniana- fakt- u mnie nic się nie dzieje a mam ponad 200k najechane, turbina Ok, wtryski nie ruszane nigdy, dpf Ok, wypala się jak należy, EGR off.Rozrząd, płyny, relatywnie dobre ceny, 1.9 jest od groma każdy Ci to da radę serwisować. Krótkie biegi i w moim odczuciu źle zestrojone na niskich przełożeniach. Ale uwaga, jeździ się normalnie, nie dajmy się zwariować, dobry program i jest spoko. JTSów nie znam, bardziej niż po opiniach z forum, jednak czyszczenie nagaru jest jak dla mnie czynnością wchodząca w zakres grubego serwisu, nie chciał bym tego robić regularnie. Stąd 1.9. A tak poza tymi opcjami to pozostają Ci 2.0Jtdm i 1.75Tbi, moim zdaniem najlepsze co możemy mieć w naszych Dziewiątkach


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #127
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Przy realnych prędkościach 140-160 km/h to ten wynik spalania należy uznać za dobry, niezależnie od silnika. 2.2 spali przy takiej prędkośći dużo więcej. Przy prędkościach 100-100 km/h na zwykłych drogach wychodzi mi 5,5-6,0 w trasie.

  8. #128
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    2.2 JTS palił mi troszkę (dosłownie, 0.3-0.4) mniej niż teraz TBi. Generalnie TBi znacznie lepiej się odpycha, ale nie ma co narzekać na spalanie JTS. Chyba większość z Was zapomina, że to silnik wolnossący. W dodatku spalanie tego silnika nie odbiega znacznie od konkurencji.
    A o regularnym rozbieraniu silnika i czyszczeniu go z nagaru to dawno nie słyszałem. Przynajmniej ja nie musiałem, nie znam też użytkownika JTS, który by to robił. Ale nie twierdzę, że przypadki się nie zdarzają. Również w JTD czy TBi. Winny jest serwis w trybie LL.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #129
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Chrysler Voyager,Alfa Romeo 147
    Postów
    103

    Domyślnie

    magil:
    To może cholera poczekać z rok i kupić sobie tak bardzo zachwalany przez Was TBi?
    Ja nie muszę na już czy na jutro. Po prostu chciałem zmienić moją lagunę II na Alfę(ale nie muszę tego robić, bardziej chcę) ale może warto dołożyć, nawet odczekać i skusićsię albo na ZADBANEGO jtd 8V bo mi zupełnie wystarcza, odkąd wypadłem z drogi swoim fiatem Bravo przy 140KM/h jakoś zacząłem zwalniać, aż za bardzo, ale mimo tego w grudniu, dzień przez Wigilią, Policja zabrała mi prawko na 3 miesiąca, za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym( to był mój 1 mandat w życiu haha)
    Tak więc osiągi, jeżdząc głownie wokół komina, nie są dla mnie bardzo wymagane więc i nawet 1.8MPI plus LPG dałby rady.
    No nic, przepraszam, że troszkę tak marudziłem, może nieraz złośliwie coś napisałem, nie miałem na celu nikogo obrażać czy broń boże dyskryminować markę Alfy Romeo
    Za piekne auto by się z niego naśmiewać

  10. #130
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Policja zmienia teraz auta na BMW to można będzie okazyjnie wyrwać TBi.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. [159] Witam serdecznie, Z racji tego że jestem nowym użytkownikiem forum, chciałbym na wst
    Utworzone przez pablito w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-05-2017, 12:56
  2. [159] Realne koszty eksploatacji auta
    Utworzone przez majkick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 10:33
  3. [156] Proszę o pomoc w ocenie auta, chcę kupić tę Alfę.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 20:08
  4. 155 - chcę kupic .. prosze o wskazowki
    Utworzone przez fr33 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-09-2006, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory