Strona 19 z 22 PierwszyPierwszy ... 910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 213

Temat: Chcę kupic 159 ale jestem załamany kosztem eksploatacji tego auta.Drogie czy nie?

  1. #181
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    Dlatego jestem zdania, że rozpatrując fun factor warto pomyśleć o 2 autach ...
    Zgadza się, i to można w jednej kwocie zamknąć zarówno wygodny bezproblemowy japoński dupowóz tak zwany z blutufami czy co tam na autostradę i codzienność potrzebne, ale bez pierdół za cenę których można spokojnie kupić i coś właśnie do prowadzenia dla kierowcy.
    I można tylko z uśmiechem spoglądać na niby-sportowe ciężkie wozidła autostradowe, z mocą, ale bez czucia auta, izolujące od drogi, reagujące na sterowanie gazem jak lokomotywa.

  2. #182
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Do mnie pijesz? Akurat rozrząd robiłem samodzielnie. Na forum jest co najmniej kilka osób, które również montowały zamienniki i jest tylko jeden przypadek wadliwego napinacza FAI po chyba 20 tys. km. Jaki z tego wniosek?
    1) Przy niskich przebiegach montaż zamiennika to po prostu oszczędność. Auto nie będzie jeździło gorzej. Wymiana rozrządu w tym silniku zajęła mi jakieś 4 godziny - dlatego, że lubię wszystko robić dokładnie i czysto. Żaden problem.
    Należysz jak ja do 1% populacji, która sporo robi sama, a nawet jak nie robią to znajdują części w atrakcyjnych cenach. pozostałych 99% się nie zna, nie ma czasu na szukanie po ibajach czy innych allegrach części. Chcą podstawić auto do mechanika i mieć zrobione. Za 500zł nikt rozrządu w JTS nie zrobi chyba, że Ty to pewnie kilku klientów na forum znajdziesz w takiej cenie...

    P.S Kilka osób i jeden wadliwy przypadek? Czyli nie mniej jak 10% szans na wadliwy

    2) Najwięcej do powiedzenia w temacie cen i wymiany rozrządu mają Ci, którzy tego nie widzieli, nie robili i opierają się na bzdurach powielanych w Internecie. Bo ja zauważam, że większość ludzi traktuje JTS jako rocket science. Myślę, że po prostu ze strachu, a to silnik jak każdy inny wolnossący.
    Opieram się na cenach części, które można znaleźć każdy kowalski. Nie mam JTS mieć nigdy nie będę bo akurat w Brerze był to najgorszy wybór z możliwych. Na tle konkurencji ten silnik wypada blado. Gdzieś tu wspominano o Lagunie tamtejsze benzyny, a szczególnie F4RT wciągają JTS nosem jeśli chodzi o osiągi i koszty eksploatacji mimo, że to auto z turbo ;] Ponadto właśnie przed chwilą odbierałem z hurtowni rozrząd do laguny z wolnossakiem. Oryginalny rozrząd Renault 226zł, pompa wody Ruvilla 80zł, filtr powietrza plus filtr oleju ori w kartoniku renaulta razem 46zł. To jest właśnie niemagiczny wolnossący silnik tani w utrzymaniu ;] Oczywiście ktoś zaraz wyjedzie, ze w VW też siada rozrząd i też są problemy z nagarem. Ok są ale to, że niektórzy nie potrafią lub co gorsza nie chcą dziś zaprojektować porządnego silnika to nie znaczy, ze coś takiego trzeba przyjmować za standard. Nastepne auto chce z mocną benzyna i co? Na placu boju zostały 2 może 3 auta z ostatnich lat warte zakupu. Reszta to badziew...


    Tylko że to nie jest jedynie zestaw rozrządu.
    Ten zestaw obejmuje napęd wałków balansujących, który wytrzymuje znacznie dłuższe przebiegi niż sam łańcuch rozrządu. Przy wymianie napędu rozrządu należy zweryfikować dolny łańcuch i wymienić w razie potrzeby.
    Znam takich co wymieniając rozrząd na pasku również weryfikując stan całego napędu po czym kończą na samym pasku za 70zł. Wiec można by powiedzieć, ze wymiana paska w JTD to 70zł Sam łańcuch rozrządu ile wytrzymuje? Balansujących wałków ile? ile wytrzymuję wariatory? [notranslate]Alfa[/notranslate] twierdzi, ze pasek za kilka stówek w JTDm wytrzymuje 150K km. w JTS instrukcja ile podaje? Jak już ktoś wcześniej zauważył sam fakt, ze takie coś jak łańcuch rozrządu trzeba wymieniać z częstotliwością wymian paska można uznać za porażkę motoryzacji. Jakoś dekady temu. potrafiono zrobić porządny dwurzędowy łańcuch
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 22-08-2017 o 18:31

  3. #183
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Z ciekawości, jakie to samochody z mocnymi benzynami są według Ciebie w porządku? Ten 2.0 z Renault to chyba jeden z lepszych silników, szkoda że już dalej nie montowany...

  4. #184
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Z ciekawości, jakie to samochody z mocnymi benzynami są według Ciebie w porządku? Ten 2.0 z Renault to chyba jeden z lepszych silników, szkoda że już dalej nie montowany...
    Ja znam tylko jeden BMW m54B30
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  5. #185
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Z ciekawości, jakie to samochody z mocnymi benzynami są według Ciebie w porządku? Ten 2.0 z Renault to chyba jeden z lepszych silników, szkoda że już dalej nie montowany...
    Montowały był jeszcze ZTCP do zeszłego roku w Megane 3 RS niestety nowa RSka będzie miała już 1.6 napchane pierdołami. 2.0 nadal stare żeliwne f4rt na pośrednim wtrysku bez żadnej magii wyciągające w topowej wersji 275 koni. Z nowoczesnych np. 2.0 ecoboost z Fordów mimo, ze nowoczesny bije konkurencje typu TSI na głowę. Silniki BMW jak wyżej wspomniano nawet wersja N54B30 na podwójnym turbo generująca ponad 300KM nie sypie się tak jak można by było się spodziewać po nowoczesnym podwójnie doładowanym motorze. Wszystko zależy kto czego oczekuje od auta bo np. BMW samo w sobie potrafi być również drogie w eksploatacji, a takie reno tanie jak barszcz dlatego komuś kto jest motoryzacyjnym ignorantem. Nie lubi grzebać co chwile w aucie zamiast 159 polecił bym Lagunę choć sam takiej nie kupiłem, a była brana trójka w coupe pod uwag e przy zakupie auta W dodatku to 2.0T z lagun można gazować zwykłym sekwencyjnym gazem nie potrzeba wynalazków z wtryskiem ciekłego LPG jak do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny (tyczy sie tylko wersji z turbo. 2.0 wolnossące to niestety nie wolnossące F4R tylko silnik Nissana)
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 22-08-2017 o 19:08

  6. #186
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał wicher123 Zobacz post
    Drogi kolego tylko problem jest taki ze nie ma alf 159 z przebiegami rzedu 500 czy 600tys a sa srednio 175tys no i raz chyba widzialem z przeniegiem 300tys
    Jestem tez ciekaw ile ma przebiegu Twoja alfa, taka czysta ciekawosc. Jesli ma maly przebieg to nie ma sie co dziwic ze nie psuje sie..problem tkwi w tym ze ze swieczka szukac auta z niemiec i w dodatku jtd z malym przebiegiem. Podam przyklad passata ktorego kiedys szukalem w niemczech.To byl rok chyba 2008 passaty B5 byly z rocznikow ok 2000roku... nie trafilem tam w komisach na auto z mniejszym przebiegiem niz 450tys a rekordzista mial ponad 600tys. Auto w srodku ladne..zadbane..w PL to samo auto mialo 175tys
    Moja przy zakupie miała 115 tys.Sprawdzone,potwierdzone. Mówisz że nie ma z dużym przebiegiem.Jak szukałem to sprawdzałem/oglądałem nie jedną. Przytoczę i jeden przykład. Ładna zadbana dobrze wyposażona .Przebieg 165 tys. Rocznik 2007.sprowadzona w 2011. A tak na prawdę to w 2011 auto zostało sprowadzone z przebiegiem 270 tys km !!!!! Więc nie pisz mi że nie ma 159 z przebiegami bliskimi pół miliona
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #187
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Zgadza się, i to można w jednej kwocie zamknąć zarówno wygodny bezproblemowy japoński dupowóz tak zwany z blutufami czy co tam na autostradę i codzienność potrzebne, ale bez pierdół za cenę których można spokojnie kupić i coś właśnie do prowadzenia dla kierowcy.
    I można tylko z uśmiechem spoglądać na niby-sportowe ciężkie wozidła autostradowe, z mocą, ale bez czucia auta, izolujące od drogi, reagujące na sterowanie gazem jak lokomotywa.
    Tylko co kupisz z Japońców? Żeby to jechało zostaje Accord 2.4, a te też mają nakręcone duże przebiegi. Mazda 6 2.5l, poza tym Lexus, Infinity - te marki mają jakieś sensownie odpychające się benzyny, tyle że nie są to tanie auta.

  8. #188
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Znam takich co wymieniając rozrząd na pasku również weryfikując stan całego napędu po czym kończą na samym pasku za 70zł.
    Napęd wałków balansujących to nie rozrząd
    Z ciekawości zapytałem lokalnego mechanika (dobrze się znamy). Jego hurtownia ma taki zestaw jak z Twojego linku tylko bez tej dużej uszczelki za 1300 zł (cena dla klienta). Robociznę nie wiedział jak wycenić, bo oczywiście tego wcześniej nie robił, ale gdy mu wyjaśniłem, że to 2.2 z Opla to powiedział, że 350 zł. "No może 400, bo to [notranslate]Alfa[/notranslate]"
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #189
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Panowie, kilka stron wcześniej zostałem oznaczony, więc dodam coś od siebie, bo jeżdżę dosyć dużo jak na jts-a.
    Odnośnie łańcucha rozrządu, wymieniłem na zestaw swag, górny ślizg nie pasował, a napinacz zostawiłem ori...koszt obecny to mniej niż 500zł...przejechałem już ponad 70tys km po wymianie w ciągu 1.5 roku i zero błędów itd
    Spalanie trasa do 100km/h koło 8L
    140km/h średnio 10.5
    Powyżej 140km/h łyknie i 13/14
    Średnie jakie mam z dystrybutora (trochę miasta, trochę trasy) 9.5l a często pod czerwone dociągne, bo mam.noviteca który ładnie brzmi

    Jak na razie jest mniej awaryjny, niż poprzedniczka 159 1.9 8v którą miałem od przebiegu 93tkm, a po 4 latach 249tys km.
    Ktoś zapytał kolegę [MENTION=25095]magil[/MENTION] czy poleciłby jts osobie, która słabo zna się na mechanice.... Owszem tak...jeśli ta osoba zapamięta, żeby na zimnym silniku nie cisnąć do dechy, wymieniać olej co 10tys km i utrzymywać jego poziom 3/4 lub Max to jts bez problemu będzie długo służyć. Jeśli ktoś chce wymienić wariatory itd...z Usa ściągnie w bardzo przystępnej cenie ori GM...
    Mój jts ma przebieg 200+ i stale rośnie.
    Także osoby, które tylko ze słyszenia lub czytania postów osób,które słyszały.... niech nie sieją zamętu..nikt nie rozpisuje się że w 2.0 może silnik szlag trafić lub ktoś trafi na 1.9 lub 2.4 z urwaną klapką,która jeszcze nie trafiła do silnika tylko kleji się w sadzy...każdy silnik ma swoje słabe i mocne strony. Jts ma łańcuch o który trzeba dbać, a wymiana nie jest ani trudna, ani droga.

    Pozdrawiam normalnych użytkowników AR

    Spalanie dla felg 19"
    Ostatnio edytowane przez mesque ; 22-08-2017 o 21:48

  10. #190
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel_159 Zobacz post
    Tylko co kupisz z Japońców? Żeby to jechało zostaje Accord 2.4, a te też mają nakręcone duże przebiegi. Mazda 6 2.5l, poza tym Lexus, Infinity - te marki mają jakieś sensownie odpychające się benzyny, tyle że nie są to tanie auta.
    Wystarczy jedno , nie trzeba kilku. Do odpychania się i wrażeń w takim założeniu ma służyć ten drugi o którym mówimy, a tzw daily czy tam dupowóz brzydko nazywany z palcem w nosie wystarczy 150 koni do współczesnych warunków przepisów/radarów/bezpieczeństwa , więcej to lepiej, ale spokojnie wystarczy i nawet 100 koni . A jakie to auto, to już kwestia nowe/używane/ potrzebne rozmiary/ rodzaj nadwozia/ możliwości finansowe itd., ale zawsze cos będzie do wyboru aby wybrać jeden.
    Albo wręcz jak wyżej pisałem małe, tanie, proste, nie-wow, ale _nowe_ . Ruszać, skręcać, hamować i tyle. A , no i serwis odwiedzać raz w roku - na wymianę oleju i wpis w ks gwarancyjną.

Podobne wątki

  1. [159] Witam serdecznie, Z racji tego że jestem nowym użytkownikiem forum, chciałbym na wst
    Utworzone przez pablito w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-05-2017, 12:56
  2. [159] Realne koszty eksploatacji auta
    Utworzone przez majkick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 10:33
  3. [156] Proszę o pomoc w ocenie auta, chcę kupić tę Alfę.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 20:08
  4. 155 - chcę kupic .. prosze o wskazowki
    Utworzone przez fr33 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-09-2006, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory