10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Mały update.
Dwie z 3 większych pierdół już załatwione. Niestety, nie jestem do końca zadowolony ze spawania alu - trochę jest rozprysków które trzeba bedzie oczyścić, bo trochę słabo jakby kulka aluminium o średnicy 1mm wleciała do cylindra... anyway, oddam jeszcze do szkiełkowania żeby to jakoś w miarę jednolicie wyglądało.
Flansza od 24V połączona z obudową termostatu z gtv6, jeszcze muszę dać do splanowania.
I kolektor dolotowy, jaki jest każdy widzi
Pytanie do GrzesiekK: W którym miejscu wwiercić się pod ten króciec pod mapsensor? Słyszałem że jak za blisko portów to będzie błędny odczyt. Początkowo myślałem o tej ściance, gdzie przedtem była przepustnica.
Klatka na przedni donut, która ma być złotym środkiem między kasą a bezawaryjnością. Jeszcze dać do tokarza na sprawdzenie bicia i do ocynku.
![]()
Fajny kolektor. Gdzie robiles i ile Cie policzyli? Bo ja gdzieś tak od prawie roku szukam fachowca który by mi takie coś ogarnął do 12v - bezskutecznie ;-)
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
Narysowałem sobie te blaszki i flanszę pod kolektor w cadzie, dałem do waterjeta, i z wyciętymi gratami do spawania. Takie coś pospawa Ci pierwszy lepszy kumaty spawacz, z alu najlepiej uderzać do wszystkich serwisów chłodnic. Za wszystko mi policzył 500 zeta ale w sumie miał 5 rzeczy różnych do pospawania, więc za sam kolektor nie wiem ile.
Jak chcesz mogę Ci wysłać .dwg i sam sobie wytniesz, są to nadwymiary więc do 12V nie powinno być problemu myślę.
Oddałem swoje klamoty jakiemuś magikowi w mojej okolicy, ale od wypadku saabem nie mam głowy nawet do tematu wracać. Gość z polecenia, więc mam nadzieję że wiochy nie narobi, ale gdyby znowu miało nie wypalić - podrzuć rysunki. Tylko że nie mam autocada, więc wyślij mi je w pdfach, rzucę sobie okiem jak to wymyśliłeś
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
Kurde jaki ten silnik jest po prostu piękny!
Masz już pomysł na kolektory wydechowe?
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
Jak najbliżej przepustnicy, będziesz miał najbardziej stabilny odczyt MAPa plus szybsza reakcję elektroniki na to co się dzieje z przepustnicą i napełnianiem kolektora. W okolicach kanałów w stronę głowic już mocno pulsuje. Jeśli jeszcze masz możliwość wstaw na kolektorze gniazdo na typowy VAG-owy/Boschowski MAP Sensor i używaj zewnętrznego a nie zabudowanego w EMU.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Pomysł jest od dawna, ktoś w końcu robi od ręki i nie kręci nosem:
Dzięki! chodzi o coś takiego? :
http://allegro.pl/flansza-podstawa-a...ant=6823730742
Po długich poszukiwaniach udało dorwać się miskę, wielkie dzięki Robert! Miska pochodziła z jakiejś uturbionej 90tki i gały mi wyszły z orbit jak zobaczyłem dodatkowy ssak oleju do turbo... jak to działało nie wiem.
Dolna miska swoje przeszła, ale większość żeberek żyje i w pełni wszystko szczelne, co i tak nie ma znaczenia bo spodu nie będę używał.
Śmiem stwierdzić, że miska z busso rwd to jedna z lepiej zaprojektowanych oemowych misek ever.
Pierwsze przymiarki. Ssak pompy w rwd jest z przodu miski, z oczywistych względów jest to lepsze rozwiązanie. Niestety w cf3 pompa ma ssak przesunięty do tyłu, i z tego powodu właśnie stosuje się kanapkę, między górną a dolną miską.
Niestety, trzeba wyciąć kilka przegród olejowych, żeby wszystko pasowało...
W związku z tym, że chcę wykorzystać fabryczne przegrody, zaprojektuję sobie cały dół miski, a wokół pompy myślę zastosować klapki antyprzelewowe, tym sposobem nie będę oddawał walkowerem 20mm prześwitu i miska zachowa jakąś tam swoją oryginalną funkcjonalność. Jeszcze myślę żeby to od góry zamknąć i zrobić jakiś baffle plate / splash guard.
Raczej na pewno był spływ oleju z turbo. Zrobił ktoś to jak powinno się robić, pod lustro oleju - wtedy gazy w komory korbowej nie pompują w spływ oleju ze sprężarki i ta nie oddaje za chwilę oleju uszczelnieniami w dolot i na wydech.
Co do flanszy tak wspawaj na płasko na boku za przepustnicę takie cosik i sobie typowego MAPa w VAGa wstawisz i skalibrujesz w EMU.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts