Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 49

Temat: MiTo - nowe silniki i powrót QV

  1. #31
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał slip83 Zobacz post
    Widzę, że kolega ma zawsze mnóstwo czasu :-P i nigdy się nie śpieszył... Jakby Ci szef wydzwaniał gdzie jesteś, kobita narzekała i jeszcze kilka innych rzeczy to wierz mi że można czasem czegoś nie zauważyć...
    Wierz mi, że za kółkiem jestem bezkompromisowy i nauczony jestem pewnych odruchów. Spojrzec odruchowo gdzie wstawiam auto tyłem jest dla mnie tak naturalne jak oddychanie i nie trwa dłużej niż 3 sekundy(mówię mniej więcej), żeby nie stracic czasu na biadolenie nad pękniętym zderzakiem, albo żeby oszczędzic najbliższym zepsutego nastroju tym, że się nie chciało spojrzec. A "spieszenie" się to nie wymówka jak dojdzie przykładowo do wypadku, bo nikt z nas nie sra czasem.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  2. #32
    slip83
    Gość

    Domyślnie

    Ale w stresie wszystko może się zdarzyć... Lepiej wydać 400 (tyle było w moim przypadku) na czujnik, niż później na naprawy

  3. #33
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Rozumiem, że nie dopuszczasz ani grama krytyki. Bo nikt nie jest doskonały. Zwłaszcza, że w wypowiedzi "PPSh41" nie widzę, żeby napisał "moje 1.6 jest arcy boskie, a wy wszyscy macie ch**" .

    Co ja mam się burzyc na właściciela Twin Sparka 16v, że napisze mi, że mechanizmy różnicowe są Piętą Achillesową w V6 w 164, a ja mam tego nie przyjmowac do wiadomości bo ON ma wariator? Proosze Cie M@T.- Krytyka jeśli jest rzeczowa to nigdy nie będzie zła.

    A przejście na temat silników w tym temacie dla mnie jest jasne.
    Sorry, że dopiero teraz odpisuje, ale jakoś umknął mi ten temat.

    Widzę, że kolega nie zrozumiał o co mi chodziło - napisałem tak, ponieważ "PPSh41" narzeka na małe silniki w Alfach, a sam posiada takowy, jak napisał w prawdzie z przymusu, ale gdyby nie mały silnik, prawdopodobnie nie mógł by sobie pozwolić na posiadanie samochodu swojej ukochanej marki. Co do krytyki, nawet gdybym jej do siebie nie dopuszczał, to Tobie nic do tego, moje święte prawo, więc nie rozumiem po co w ogóle się wtrącasz i piszesz posty, które nic nowego do tematu nie wnoszą. Jeśli chcesz mi zwrócić uwagę napisz na PW.

    pzdr

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał figmenta Zobacz post
    2. jakie są główne zalety tych nowych silników, bardziej elastyczne, mniej paliwożerne?
    Nowy rozrząd MultiAir przebija wszystkie obecnie stosowane rozwiązania zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów w cywilnych samochodach. Niezależenie czy to Toyota, Audi, BMW, Nissan, Porsche. W zasadzie pozwala on robić rzeczy, o których do tej pory konstruktorzy tylko marzyli (np. MultiLift - dwukrotne otwarcie zaworu ssącego w jednym cyklu pracy!). I to w niezbyt skomplikowany sposób. Jeśli z czasem dopracują ten patent to będzie to rewolucja.

    Ale koniec tych achów i ochów. Ze względu na innowacyjność jest przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie ominą tego rozwiązania choroby wieku dziecięcego. Może się okazać, że Twoj samochód będzie więcej stał w serwisie niż jeździł a mechanicy bezradnie rozłożą ręce.

    Za to masz do 15% niższe spalanie, niższą emisję CO2 (kiedyś może się przydać w kalkulacji podatków/stawek ubezpieczeniowych) i prawdopodbnie genialną charakterystykę silnika. To ostatnie będzie w sumie najważniejsze przy frajdzie z jazdy. Bo w sumie ileż to razy silnik papierowo ma parametry a w rzeczywistości szkoda gadać.

    Ja z pewnością bym poczekał na MiTo z MultiAir
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  5. #35
    figmenta
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fafa Zobacz post
    Ale koniec tych achów i ochów. Ze względu na innowacyjność jest przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie ominą tego rozwiązania choroby wieku dziecięcego. Może się okazać, że Twoj samochód będzie więcej stał w serwisie niż jeździł a mechanicy bezradnie rozłożą ręce.
    (...)
    Ja z pewnością bym poczekał na MiTo z MultiAir
    Lubie takie wypowiedzi, dzięki;-)
    To teraz pytanie brzmi czy we wrześniu będzie ta wersja dostępna w Polsce i... no właśnie, czy będzie droższa, dużo od wersji 1.4TB 120KM?
    Zakładam, że będą droższe...

    dzięki za pomoc
    Artur

  6. #36
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pepesz Zobacz post
    dlatego lubię mieć ok. 3 litrów średnio wyżyłowanej jednostki napędowej na benzynę, alkohol, metanol czy co tam jeszcze można spalać przy wykorzystaniu zapłonu iskrowego. Ona z kolei jest droga w utrzymaniu. Aby była w nienagannym stanie musiałbym sobie sporo odmówić (jednocześnie nie gazując jej)
    piszesz ze lubisz miec ok 3l, a w Twoim opisie widze 1.6 TS ?? chyba ze moze masz jeszcze jakies auto z 3l?
    wybacz ale Twoje gadanie kojarzy mi sie z czlowiekiem który wiele samochodów nie miał, ale za to naczytał sie gazet i pisze teraz na podstawie tego co gdzies usłyszał, wyczytał a nigdy nie miał z tym do czynienia.
    Cytat Napisał Pepesz Zobacz post
    4x4 ? gdzie ? mówisz o otyłej 159 ? jakby wyrzucić z 400 kg to może by to jakoś jechało. 155 ? bardzo chętnie ale bez 40 kafli na doprowadzenie do normalności nie ma co się na nią rzucać. Nawet sobie tak myślałem jaki to byłby fajny samochód gdyby ożenić skrzynię q4 z 2.5 - 3.0 12v + kompresor mechaniczny typu ROOTS.
    otyła 159? w porównaniu do czego jest otyła?
    4x4? np w 2.4JTD 159, myslisz ze nie da sie takim samochodem szybko jezdzic?
    jezdziles kiedys 159? czy jakąkolwiek inną alfą?
    co do tekstów o paliwie z rolnictwa w Porsche jakos im to nie przeszkadza, nie mówiąc o wszystkich innych markach które są dla ludzi a nie krezusów.

    Jednym wystarczy tdi w Cayenne, A4, A5, innemu JTD w 159, a inny to opluje i bedzie jezdził 1.6TS i twierdził ze tamto to syf, co człowiek to opinia
    kazdy ma prawo do swojego zdania, grunt zeby było poparte jakims doswiadczeniem a nie teorią
    sorki za OT

  7. #37
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał slip83 Zobacz post
    Ale w stresie wszystko może się zdarzyć... Lepiej wydać 400 (tyle było w moim przypadku) na czujnik, niż później na naprawy
    A no może się zdarzyc. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku, mnie akurat to nie potrzebne.

    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    o do krytyki, nawet gdybym jej do siebie nie dopuszczał, to Tobie nic do tego, moje święte prawo, więc nie rozumiem po co w ogóle się wtrącasz i piszesz posty, które nic nowego do tematu nie wnoszą.
    Co nie zmienia faktu, że będąc i udzielając się na forum liczyc się z nią musisz.


    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    gdyby nie mały silnik, prawdopodobnie nie mógł by sobie pozwolić na posiadanie samochodu swojej ukochanej marki.
    W moim przypadku gdyby nie V6 Busso bądź 8 zaworowy TS to nie wiem czy jeździłbym Alfą Ale to moje prywatne zdanie, a substytuty mi nie odpowiadają.

    Pogadaliśmy OT, więc od teraz koniec. Od postu dalej każda uwaga poza tematem będzie nagradzana premią wg.reg.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  8. #38
    cin_ek
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem jak w MiTo jest z widocznością do tyłu przez szybę (niektórzy nie umieją cofać na lusterka) ale np w GT (mała szyba, tył ku górze) masakra jest i bez czujników ponoć ciężko.
    O silniki zapewne chodzi Ci te w technologii MultiAir, a te mają być z założenia mniej paliwo żerne niż ich odpowiedniki o takiej mocy. We wrześniu w Polsce raczej się nie pojawią, tak jak TBi w 159 z poślizgiem miesiąca chyba wszedł do oferty.

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Cytat Napisał figmenta Zobacz post
    Witam wszystkich,
    mam dylemat. Planujemy zakup MiTo w wersji 1.4 TB 120KM, ale informacja o nowych silnikach nas troche przystopowała.

    Zastanawiam się czy:
    1. to możliwe, że nowy silniki 135KM będzie cenowo zbliżony do tego 120KM?
    2. jakie są główne zalety tych nowych silników, bardziej elastyczne, mniej paliwożerne?
    3. Kiedy mogą być dostępne w Polsce te silniki, już we wrześniu?
    4. czy znikną z oferty wersje 120KM, 150KM?

    pozdrawiam i dzięki za wszystkie uwagi
    Artur

    PS. Jest sens kupować czujniki parkowania za 1200 zł (dla mojej kobiety może to być ważne;-)) - potrzebne są w praktyce?
    Cytat Napisał figmenta Zobacz post
    PS. Jest sens kupować czujniki parkowania za 1200 zł (dla mojej kobiety może to być ważne;-)) - potrzebne są w praktyce?

    Ponioeważ mito ma wysoko u mieszszczoną małą tylnią szybę, wsteczne lusterko jest średnio przydatne. Rozsądnym uzupełnieniem bedzą czujniki parkowania, które zaoszczędzą wielu nerwów.

  10. #40
    figmenta
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Ponioeważ mito ma wysoko u mieszszczoną małą tylnią szybę, wsteczne lusterko jest średnio przydatne. Rozsądnym uzupełnieniem bedzą czujniki parkowania, które zaoszczędzą wielu nerwów.
    Zdecydowanie tak stwierdzam po dzisiejszej jeździe testowej wersją 1.4TB 120KM. Czujniki parkowania bierzemy, ale...

    Rozczarowałem się tą 5-biegową skrzynią biegów. Może i jest "krótsza" od 6-biegowej (nie wyczułem różnicy z wersji 155KM, ale może za krótko jeździłem), ale precyzja jej działania, to jak "wchodzą" biegi, jest dla mnie prawie nie do zaakceptowania.
    Sprzedawca stwierdził, że w mieście lepsze 5-biegów, ale jadąc 150 km/h czułem, że przydałaby się 6-stka.

    Czytałem, że te nowe silniki będą miały 5 i 6-biegową skrzynię, ale czy to będą też nowe skrzynie biegów, tak jak silniki?

    Chciałbym jednak zakończyć pozytywnie, ponieważ od paru godzin utrzymuje się na mojej twarzy uśmiech, bo to jak to auto się prowadzi, na prostej, w zakrętach, przy wyprzedzaniu sprawia, że coraz mniej we mnie cierpliwości, chcę już mieć MiTo, nie chcę czekać na nowe silniki;-)
    Dzisiaj jednak kupiłbym wersję 155KM, właśnie ze względu na skrzynię, ale może poczekam, może wytrzymam do września, może będzie coś wiadomo;-)

    pozdrawiam i przepraszam za może przydługi post, ale to emocje;-)
    Artur

Podobne wątki

  1. [MiTo] Silniki do MiTo 120KM, 135KM...
    Utworzone przez coupe8 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 11-09-2018, 08:12
  2. [MiTo] Mito - wersja Junior + 8-zaworowe silniki
    Utworzone przez mackul w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 19:40
  3. Nowe Paliwo , nasze silniki ...
    Utworzone przez Someone83 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:19
  4. Nowe silniki
    Utworzone przez cin_ek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-02-2009, 15:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory