Miałem kiedyś auto, które w teście łosia biło porscheszkoda, że poza tym nie prowadziło się jakoś rewelacyjnie
Mazdą 3 miałem okazje pojeździć, i prowadziła sie jak tapczan na kołach, o czym my tu rozmawiamy
wybraliscie sobie jeden test, i na jego podstawie usiłujecie porównać dwa auta?
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Pojecie "dobrze sie prowadzi" to pojecie bardzo wzglednedla mnie dramat, zero wyczucia, resoruje jak pileczka ping pongowa, odmawia posluszenstwa przy pierwszych oznakach podsterownosci. Strasznie sie odczuwa wysoki srodek ciezkosci.
Jezdzilem nowka sztuka, i to dosc wolno, bo na dotarciu byla. Przy dynamiczniejszej jezdzie pewnie bym wysiadl i uciekl [emoji14]
Generalnie taki standard w tej klasie, chociaz focusem mi sie duzo, duzo lepiej jezdzilo, i analogicznie mondeo w segmencie D.
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 13-11-2017 o 11:15
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Zdecyduj się czy piłeczka, czy kanapa na kołach, bo to IMO dwa przeciwne bieguny?
Zdaje się że w przednim napędzie jak już dopuścisz do podsterowności to za wiele opcji nie masz? Tylko lekkie odpuszczenie steru i gazu pomaga, bo na inne akcje już za późno...
Mniejsza, mi się udaje szybko pomykać i nie mam problemów z dynamiczną jazdą, może mam jakiś dziwny egzemplarz
Aha poczytaj sobie Zeperfs, porównanie z Giuliettą 170KM na torze: Mazda 1'49"30 vs Giulietta 1'51"60.
Julka ma więcej KM, więcej Nm, a jednak wolniej pojechała. Ciekawe jak się prowadzi, skoro Mazda to dramat
Dobra Panowie, skoro już ustaliliśmy, że Mazda to zło popiszcie teraz coś innego, bo już nudne jest to udowadnianie że to auto nie jest wielbłądem![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Tapczan to tez okreslenie mocno relatywne, dla kazdego oznacza co innego. Dla mnie co innego tapczan a co innego kanapa
A zdajesz sobie sprawe skad sa te dane na zeperfs? [emoji14] przeciez to nie ma zadnej wartosci porownawczejja rozumiem, ze kazdy chwali swoje, kazdy wyrzuca testy, wartosci, zrodla korzystne dla swojej tezy, ale zachowajmy chociaz troche zdrowego rozsadku
![]()
Jak nie, to zaraz zaczne opowiadac, jak to moj stary citroen xantia w tescie losia objezdzal prawie wszystko, co jezdzilo jest najlepiej prowadzacym sie autem na swiecie. Swojego czasu nawet myslalem, ze to auto bardzo dobrze sie prowadzi i chwalilem sie tym testem gdzie sie da. Z perspektywy obecnego doswiadczenia jednak nie, wcale sie swietnie nie prowadzilo [emoji14] po prostu wtedy chwalilem swoje, tak jak wy robicie to teraz [emoji14]
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Po części masz rację. Po części![]()
Ponieważ idąc tym tropem porównanie danych z testów łosia stronę czy dwie wcześniej też nie jest miarodajne, bo nikt nie pisał jakie opony mają testowane auta, jaka temp. była nawierzchni, wilgotność powietrza i nawierzchni i milion innych czynników. Także dane na zeperfs są tak samo poglądowe jak zajebiaszczy wynik Giulii w teście łosia![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ale to nawet nie chodzi o dokladnie takie same warunki, oponh i pierdoly [emoji14] po prostu to tylko jeden konretny scenariusz, ktory nijak sie ma do calolsztaltu osiagow. Sprawdzilem teraz na szybkl, to wedlug wiki moja stara xantia nadal trzyma rekord. I co z tego, jak w zime to auto tak rylo przodem, ze dwa razy nim w rowie wyladowalem?hydropneumatyczne zawieszenie wtedy moze nie sprawdzalo sie na drodze, ale przy wyjezdzaniu z rowu juz bylo bardzo przydatne
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Tak, już wszystko inne poza Alfami ląduje po rowach tak się źle prowadzi, a nic innego poza nimi przez entuzjastów dobrego prowadzenia i skutecznej i szybkiej jazdy nie jest wybierane. Co do tej drugiej części to w realu jakoś jest raczej odwrotnie póki co. Zobaczymy co Giulie zmienią.
(BTW przeciw podsterowności sprytny, genialny w swej idei pomagacz się pojawił, nie powiem u którego producenta ;-) - delikatnie odejmuje gaz przy początku zakrętu - dociąża przód auta. Czyli robi to za kierowcę, co robi intuicyjnie każdy kierowca troszkę bardziej podszkolony. A że jeździ jednak większość nie rozważających transferu masy, koła przyczepności opony itd., to bardzo sprytne rozwiązanie. Drobnymi kroczkami, powoli...
Aha, nazywa się G-Vectoring.