Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 57

Temat: DPF likwidacja ?

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    A tu dodam film na którym jest identyczna sytuacja jak byla u mnie , na filmie przedstawiono wymuszone wypalanie ja nigdy takiego nie robiłem sam komp sterować tym zawsze po przejechaniu 600 do 700 km kolor dymu identyczny ilość u mnie bardziej gęsty był to znaczy bylo to więcej A tu podaje link.
    https://youtu.be/5FsQyrrja0c

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    A tu dodam film na którym jest identyczna sytuacja jak byla u mnie , na filmie przedstawiono wymuszone wypalanie ja nigdy takiego nie robiłem sam komp sterować tym zawsze po przejechaniu 600 do 700 km kolor dymu identyczny ilość u mnie bardziej gęsty był to znaczy bylo to więcej A tu podaje link.
    https://youtu.be/5FsQyrrja0c
    ostatnia sprawa dzisiaj byłem o 9 odebrać komputer mapka byla czysta czyli ktos tylko mechanicznie usunął wkład dpf co do kompa twierdzi że wszystko jest zrobione a przy egr bo zostało wyłączone w ECU czy jakoś tak - to hak bede montowal zaślepke to żeby kostki nie wpinac w egr tylko złapać na opaskę z boku . Co do egr wczoraj cale wykrecilem z auta i fakt faktem masakra tyle bylo nalotu na przejściu miedzy egr A kolektorem ze przez otwór jedynie maly palec by się włożylo zaraz ide dorobić zaślepke z nierdzewki i zobaczymy czy będzie jakaś różnica.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Czytam uważnie, chociaż czasem ciężko zrozumieć. To auto zostawiało zasłonę dymną czy nie?
    właśnie nie było czyste w aucie jedynie po nocy delikatnie przy odpaleniu A potem nic dymu zaczynało dopiero kiedy owy dpf zaczęło wypalac - sorki kolego ale pisze z tel A tu słownik i szybkie pisanie daje chińskie znaki

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    mam przejechane 30 km po wydalenie dpf i egr ogólnie auto lepiej się zbiera itd. to fakt ale po 25 km zaczęły się schody A mianowicie wywaliło mi check mimo gaszenia silnika itd. check wraca na deskę następną sytuacja która załaczyla sie razem z błędne to spalanie ogólnie na kompie nie ważne czy zjeżdżam na luzie czy też jadę spokojnie spalanie od 10 l w górę i waryjuje nie wymierza pokazuje kreski juz nie wiem co teraz może być nie tak ręce mi opadają bo wszystko jest zrobione ok to chyba wina elektronika ?? pierwsze odpalenie po złożeniu auta wszystko wydawało by się ok oprócz dwóch rzeczy spalanie gdzie bierze średnią ze 100 km zaczęło się od 25 l i w ciągu spokojnej jazdy gdzie powinno być w granicy 6-7 L bylo 10 co dawało mi do myślenia (trasa ktora robie co dzien) i kolejna sprawa tuż po odpaleniu co teraz słychać szum z wydechu czego przed operacją tez nie było bo bym zauważył szumi sobie z wydechu więc znów proszę was o pomoc !!!

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    mam przejechane 30 km po wydalenie dpf i egr ogólnie auto lepiej się zbiera itd. to fakt ale po 25 km zaczęły się schody A mianowicie wywaliło mi check mimo gaszenia silnika itd. check wraca na deskę następną sytuacja która załaczyla sie razem z błędne to spalanie ogólnie na kompie nie ważne czy zjeżdżam na luzie czy też jadę spokojnie spalanie od 10 l w górę i waryjuje nie wymierza pokazuje kreski juz nie wiem co teraz może być nie tak ręce mi opadają bo wszystko jest zrobione ok to chyba wina elektronika ?? pierwsze odpalenie po złożeniu auta wszystko wydawało by się ok oprócz dwóch rzeczy spalanie gdzie bierze średnią ze 100 km zaczęło się od 25 l i w ciągu spokojnej jazdy gdzie powinno być w granicy 6-7 L bylo 10 co dawało mi do myślenia (trasa ktora robie co dzien) i kolejna sprawa tuż po odpaleniu co teraz słychać szum z wydechu czego przed operacją tez nie było bo bym zauważył szumi sobie z wydechu więc znów proszę was o pomoc !!!
    I szum jest słyszalny z końcówki wydechu jak by była mal a popka ktora podawała by delikatne natężenie powietrza bo nie wiem jak inaczej wam wyjaśnić ten szum ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    mam przejechane 30 km po wydalenie dpf i egr ogólnie auto lepiej się zbiera itd. to fakt ale po 25 km zaczęły się schody A mianowicie wywaliło mi check mimo gaszenia silnika itd. check wraca na deskę następną sytuacja która załaczyla sie razem z błędne to spalanie ogólnie na kompie nie ważne czy zjeżdżam na luzie czy też jadę spokojnie spalanie od 10 l w górę i waryjuje nie wymierza pokazuje kreski juz nie wiem co teraz może być nie tak ręce mi opadają bo wszystko jest zrobione ok to chyba wina elektronika ?? pierwsze odpalenie po złożeniu auta wszystko wydawało by się ok oprócz dwóch rzeczy spalanie gdzie bierze średnią ze 100 km zaczęło się od 25 l i w ciągu spokojnej jazdy gdzie powinno być w granicy 6-7 L bylo 10 co dawało mi do myślenia (trasa ktora robie co dzien) i kolejna sprawa tuż po odpaleniu co teraz słychać szum z wydechu czego przed operacją tez nie było bo bym zauważył szumi sobie z wydechu więc znów proszę was o pomoc !!!

    - - - Updated - - -



    I szum jest słyszalny z końcówki wydechu jak by była mal a popka ktora podawała by delikatne natężenie powietrza bo nie wiem jak inaczej wam wyjaśnić ten szum ?
    A może wina stoi od tego ze nie jest podłączone EGR do auta jest założone zaślepke ma pełną ale nie jest wpięta kostka bo elektronik nie kazał jak myślicie w domu jeszcze podłącza się laptopem i sprawdzę co za błąd mi pokażę i czemu ten szum z wydechu?

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    błąd jaki mi wyświetliło to:
    PO401 - zawór recyrkulacji spalin
    co to usunę to wraca - jest to błąd obecny !

  4. #44
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,605

    Domyślnie

    wybrałeś złego "fachowca" do grzebania w kompie? dobrze że Cię namówiłem na niewgrywanie mapy +30HP, bo tez ten program mógł być jakiś ciekawy.
    polecam na przyszłość jeździć do uznanych specy od tuningu a nie gości którzy na Twoim aucie będą się uczyć i na wyczucie robić coś.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    wybrałeś złego "fachowca" do grzebania w kompie? dobrze że Cię namówiłem na niewgrywanie mapy +30HP, bo tez ten program mógł być jakiś ciekawy.
    polecam na przyszłość jeździć do uznanych specy od tuningu a nie gości którzy na Twoim aucie będą się uczyć i na wyczucie robić coś.
    to fakt masz wielkie piwo u mnie sprawdziłem jeszcze na fiatscan pod innym kabelkiem i pokazało typowo zawór EGR ( ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika ) tak czy siak jutro u niego jestem i lepiej niech to poprawi bo nie ręczę za siebie ! ogólnie moim zdaniem nic nie robił z egr i nie kazał podpinac go pod kostkę A może wystarczy to na tej zaślepce podpiąć i będzie ok tylko tak czy siak świadczy to o tym ze EGR caly czas istnieje w oprogramowaniu chyba dobrze to odbieram ??

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Odnośnie spalania, to sprawdź, czy masz ustawione dobre jednostki. Jestem prawie pewien, że przestawiły Ci się jednostki z l/100km na km/l.

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Wyskakuje błąd EGR...którego podobno już nie ma. Podłącz tą wtyczkę.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #48
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    A może wystarczy to na tej zaślepce podpiąć i będzie ok tylko tak czy siak świadczy to o tym ze EGR caly czas istnieje w oprogramowaniu chyba dobrze to odbieram ??
    Nie jestem pewny, ale P0401 świadczy o problemie z zaworem. Pojawia się, gdy zawór jest zaślepiony, ale nie wyprogramowany. I też nie mam pewności, czy ten numer błędu nie jest wywalany z tablicy podczas wyprogramowywania zaworu.
    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    właśnie nie było czyste w aucie jedynie po nocy delikatnie przy odpaleniu A potem nic dymu zaczynało dopiero kiedy owy dpf zaczęło wypalac - sorki kolego ale pisze z tel A tu słownik i szybkie pisanie daje chińskie znaki
    Właśnie o to chodzi, że przy zamontowanym DPF i sprawnym silniku żadnej zasłony dymnej być nie powinno. Może niewielki dymek.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #49
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    A może wystarczy to na tej zaślepce podpiąć i będzie ok tylko tak czy siak świadczy to o tym ze EGR caly czas istnieje w oprogramowaniu chyba dobrze to odbieram ??
    Nie jestem pewny, ale P0401 świadczy o problemie z zaworem. Pojawia się, gdy zawór jest zaślepiony, ale nie wyprogramowany. I też nie mam pewności, czy ten numer błędu nie jest wywalany z tablicy podczas wyprogramowywania zaworu.
    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    właśnie nie było czyste w aucie jedynie po nocy delikatnie przy odpaleniu A potem nic dymu zaczynało dopiero kiedy owy dpf zaczęło wypalac - sorki kolego ale pisze z tel A tu słownik i szybkie pisanie daje chińskie znaki
    Właśnie o to chodzi, że przy zamontowanym DPF i sprawnym silniku żadnej zasłony dymnej być nie powinno. Może niewielki dymek.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    Odnośnie spalania, to sprawdź, czy masz ustawione dobre jednostki. Jestem prawie pewien, że przestawiły Ci się jednostki z l/100km na km/l.
    zaraz ide poszukać co i jak ale wracając wczoraj do domu spalenie tak jak by wrócili to znaczy 5.5 l na 6 biegu i wartość ogólna zaczęła spadać chodz mimo to inaczej to wygląda niz przed Dpf/egr !

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Wyskakuje błąd EGR...którego podobno już nie ma. Podłącz tą wtyczkę.
    zaraz pójdę ja podłączyć bo o godzinie 12 chce jechać do niego zaskoczenia tylko czy można podłączyć EGR jak jest zaślepka pełna nie przy kolektorze tylko przed egr ? I następna sprawa czy miało by to znaczenie czy EGR jest podłączone czy też nie jeśli bylo by wyłączone jak on to powiedział w ECU o ile dobrze pamietam ? błąd idzie napewno od EGR jednostka go nie widzi dlatego wysyła błąd (ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika ) sprawdzałem na dwóch programach !

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie jestem pewny, ale P0401 świadczy o problemie z zaworem. Pojawia się, gdy zawór jest zaślepiony, ale nie wyprogramowany. I też nie mam pewności, czy ten numer błędu nie jest wywalany z tablicy podczas wyprogramowywania zaworu.

    Właśnie o to chodzi, że przy zamontowanym DPF i sprawnym silniku żadnej zasłony dymnej być nie powinno. Może niewielki dymek.
    tak kolego wszystko by się zgadzało tak jak wyżej juz pisałem przed chwilą tylko chodzi o sam fakt bo nawet nie kazał mi podpiąć EGR do auta a mówił że jest wyprogramowany i wczoraj jak przejechałem 25 km włączył się check co oznacza że auto domaga się o wpiecie kostki w EGR tego jestem pewien na 100 % . Co do dymu to zgadzam sie z toba jak jeszcze mialem niby dpf i otwarte egr do 650 km zero dumu nie wazne od tempa jazdy jedynie delikatny dymek przy rannym odpalaniu ale to ledwo widoczny samemu nie jest sie w stanie to zobaczyć bedać w aucie dopiero tym byl widoczny przy wypalaniu.

Podobne wątki

  1. Wnętrze - likwidacja tylnych foteli.
    Utworzone przez przemek.1969 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-09-2014, 18:15
  2. likwidacja szkody - rozterki&pytania
    Utworzone przez adasco w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-01-2009, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory