Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Kilka problemów z Boxerem

  1. #1
    Dono
    Gość

    Domyślnie Kilka problemów z Boxerem

    Witam.
    Posiadam AR 145 1,6 boxer.Od jakiegoś czasu moja belle trapi kilka problemów i może ktos pomoże mi je rozwiązać. Niektóre mogą wydać się prozaiczne więc prosze o wyrozumiałość.
    1.Falujące obroty. Niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny obroty tak jakby przerywały. Silnik nie chodzi płynnie. Nawet jak dodam lekko gazu tak powoli do 3k obrotów to troszkę się dławi. Jak dodam mocno to jest wszystko ok. Kilka razy nawet zdarzyło się że podczas jazdy jak wciskałem sprzęgło i silnik schodził z wysokich obrotów to mi zgasł. Czytałem podobne tematy na forum i kilka mozliwych przyczyn wyeliminowałem - przeczyściłem przepustnice, silnik krokowy. Problem z tym zaczął się jak odebrałem auto od meczanika. Wymiana skrzyni biegów (w starej padł mechanizm różnicowy) oraz sprzęgła. Mówił że rozbierał też rozrząd bo cos musiał sprawdzić/rozkręcić/dokręcić.Przed wymianą skrzyni silnik chodził idealnie. Czy jest taka opcja że mógł źle założyć rozrząd. Np o jeden ząbek przestawić i to jest przyczyna?
    Kolejną opcją jest to że kilka razu zapaliła mi się dioda od wtrysków. Może któryś wtrysk jest nie teges?
    2.Prawy kierunkowskaz. też juz poczytałem o tym problemie na forum. Raz mi działał raznie, awaryjnych wogóle nie mam. Rozebrałem go, poucinałem przewody, polutowałem jeszcze raz i chodził dobrze. 1 dzień i znowu przestał. Zanim przestał działać, poprzedni właściciel (włoch) zamontował dziwny patent. Wsadził dość sporą śrubę pomiędzy dwa przekaźniki tak że ten od kierunkowskazów był przekrzywiony na prawo. i teraz o dziwo (już bez tej śruby) jak go docisne na prawo to zaczyna działać. A co do awaryjnych to nie mam pomysłu czemu nie działają. Może przekaźnik walnięty?
    3. Piszczące hamulce. Mam z tyłu bębny. Od jakiegoś czasu piszczą mi szczęki z prawej tylnej strony. Pytanie brzmi jak ściągnąć bębny. Normalnie odkręcam koło, odkręcam te 2 śruby i to wszystko? Nie ma tak jeszcze czegoś innego do odkręcenia? Bo prawdopodobnie mam już dość ostro zjechane szczęki i pewnie bęben też juz ma rancik i to może mnie trzymać. Jakieś porady?
    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    1 Może tak być że rozrząd jest nieznacznie przestawiony(łatwo to sprawdzić) lub leje któryś wtryskiwacz
    2 Wymień przekażnik kierunków
    3 w mechaniżmie hamulca bębnowego jest regulacja odległości szczęk , trzeba ją podkręcić

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Dono
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    1 Może tak być że rozrząd jest nieznacznie przestawiony(łatwo to sprawdzić) lub leje któryś wtryskiwacz
    2 Wymień przekażnik kierunków
    3 w mechaniżmie hamulca bębnowego jest regulacja odległości szczęk , trzeba ją podkręcić
    1.Można to jakos na oko sprawdzić bez większej ingerencji (bez rozkręcania przodu) ?
    2. Zamówiłem i już jest w drodze.
    3. Jutro będę wymieniał szczęki więc myślę że teraz nie będzie problemów.

    Kolejny problem. Od pewnego czasu słychać stuki w przednim prawym zawieszeniu. Słychać je podczas ruszania, chamowania, czasami nawet podczas skręcania. Po wizycie na hamowni gdzie gość sprawdził mi zawieszenie stwierdził że wybita tuleja od wachacza. Wymieniłem cały wachacz. Niestety nie pomogło. Pojechałem do niego 2 raz ale tym razem już gość nie miał pomyślu co to może być. Twierdzi że zawieszenie jest ok. Ktoś ma pomysł co to jeszcze może być? Łożysko na kolumnie , a może przegub?
    Ostatnio edytowane przez Dono ; 30-07-2009 o 13:17

  4. #4
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Punkt drugi, zdecydowanie przekaznik. Ja sobie wymienilem na taki z bmw, za 70 złotych razem z wymianą, chodzi troszkę głośniej ale to nawet lepiej, kierunki muszą być słyszalne. Oczywiście, wymieniłem na używkę.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Kedzierzyn-Kozle, Poland
    Auto
    AR 145 1.6 boxer '96 i AR 147 1.9 JTD 8v '01
    Postów
    332

    Domyślnie

    W boxerze 1.6 masz bębny z tyłu? Ja mam tarcze. Różnie robili czy jak?
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 30-07-2009 o 16:28
    Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Gopcio
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115KM 2002r
    Postów
    841

    Domyślnie

    ja też mam bębny z tyłu moze to dlatego że brak abs
    Było AR 145 Boxer 1,6 ---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +

  7. #7
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    w 1.6 zawsze były tarcze...oj, to oznacza, ze masz składaka, kolego. Nie ma to żadnego związku z abs. Macie auta z przekładką.

  8. #8
    ViP Ogier Avatar grzesiek87
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    147, 159 i Giulietta
    Postów
    156

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    w 1.6 zawsze były tarcze...oj, to oznacza, ze masz składaka, kolego. Nie ma to żadnego związku z abs. Macie auta z przekładką.
    W 1,6 ts owszem, ale 1,6 boxer bez abs miał od zawsze z tyłu bębny. Składaka może Ty masz.

  9. #9
    Dono
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie tak jest, nie mam absu, więc mam bębny z tyłu.

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dono Zobacz post
    Kolejny problem. Od pewnego czasu słychać stuki w przednim prawym zawieszeniu. Słychać je podczas ruszania, chamowania, czasami nawet podczas skręcania. Po wizycie na hamowni gdzie gość sprawdził mi zawieszenie stwierdził że wybita tuleja od wachacza. Wymieniłem cały wachacz. Niestety nie pomogło. Pojechałem do niego 2 raz ale tym razem już gość nie miał pomyślu co to może być. Twierdzi że zawieszenie jest ok. Ktoś ma pomysł co to jeszcze może być? Łożysko na kolumnie , a może przegub?
    Jakis cienki ten mechanik który mając auto w warsztacie nie może zlokalizować przyczyny stuków i bardzo się dziwię że wymienia tylko jeden wahacz . Po wymianie wahaczy powinno sie sprawdzić ustawienie zbiezności , informacja dla mechanika bo pewnie tez nie ma o tym pojecia . Stuki moga pochodzić z przekazania napedu tym bardziej ze się pojawiają przy przyspieszaniu , hamowaniu i przy skręconych kołach
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 02-08-2009 o 06:00

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  3. [155] kilka problemów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-10-2010, 17:31
  4. [33] Kilka problemów
    Utworzone przez AlfiX w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-08-2010, 22:37
  5. Kilka problemów
    Utworzone przez Mumino w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2009, 18:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory