Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Czy to może być przepływomierz ???

  1. #1
    adlerkm
    Gość

    Arrow Czy to może być przepływomierz ???

    Problem jest taki : od 1000 obr do 5000 brak mocy a powyżej idzie jak z bata strzelił a po odpięciu przepływki nieznaczna poprawa . To wszystko na ciepłym silniku. Na zimnym jest ok do momentu kiedy nie przekroczy 50 stopni. Sterownik czysty bez błędów i marchewa sie nie pali. Chodzi o AR 156 1.6 16v T.S. z 2000 r. Przepływka z 5 pinami.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zakresy pracy wariatora oraz zaworu dwukomorowego.
    - zaworu dwu-komorowego nie ma w silniku 1.6

    - VVT , wariator reaguje dynamicznie od 1.800 obrotów do 2.600.
    - VVT statycznie włącza sie od 2.600 do 7.600 i działa w zakresie 7.600 do 2.600.
    - dynamicznie działa w zakresie 2.600 do 1.800 obrotówe.
    ================================================== ===============================
    - VIM , zawór dwukomorowy działa od 2.900 do 5.300 dynamicznie, nie aktywny od 5.300 do 7600 obrotów.
    - przy spadku obrotów od 7.600 do 4.400 , zaczyna działać dynamicznie od 4.400 do zakresu 2.760 obrotów.
    - powyższe ważne dla 156 TS 2.0 99 rok, 0.24 wersja softu, 103735 9651, 948.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    adlerkm
    Gość

    Domyślnie

    To jak to jest z tym zaworem. Jest w 1.6 czy nie ? A jak jest to prosiłbym o nakreślenie jego lokalizacji .

    Mam takie małe pytanko. Kiedy otwieram wlew paliwa to dość mocno syczy. Czy tam mogło się coś zapchać ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tak jak napisałem: zaworu dwu-komorowego nie ma w silniku 1.6.
    - podałem to tylko dla tego że jest pewna koicydencja pomiedzy problemem który zgłaszasz a zakresem obrotów silnika.
    - syczenie podczas otwierania korka wlewu paliwa nie powinno występować , ponieważ świadczy to o złym działaniu elektromagnesu zaworu przewietrzania zbiornika paliwa.
    - ten zawór jest umiejscowiony pod przepustnicą , zamocowany do kolektora ssącego.
    - w samochodach od X. 2000 roku trochę inna jest budowa układu przewietrzania zbiornika paliwa, oparów i tam moze występować "syczenie" , czyli małe podcisnienie powietrza.

    --


    --


    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 31-07-2009 o 08:43
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    adlerkm
    Gość

    Domyślnie

    Super dzięki kolego za info o podciśnieniu w zbiorniku, a co do mocy to wymieniłem przepływkę bosch oczywiście i jest o niebo lepiej ale pojawiły sie błędy :
    P0170 i P0130 już nie wyrabiam powoli z tym samochodem chyba ktoś mnie wżenił z tym samochodem. Pewnie będę musiał lajsnąć sobie sondę co ? A będzie jak ja odłączę zupełnie ?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po odłączeniu sondy lambda ECU przechodzi w tryb serwisowy ( recovery).
    - masz wtedy dwa problemy: ekologia i po kieszeni (ale nie tak bardzo).
    - a te błedy to tylko odłaczona sonda lambda mechanicznie albo uszkodzona.
    - rozłacz połączenia i podłacz powtórnie + kasowanie błedów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Przepływomierz a może coś innego.
    Utworzone przez Omi.Omi w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 11:23
  2. [GTV Spider] Padnięty przepływomierz, może ktoś zna jakiś patent?
    Utworzone przez lookash85 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 23:05
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 21:59
  4. [145] dziwne zachowanie... czy może przepływomierz??
    Utworzone przez saphire w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-03-2009, 14:51
  5. [166] Czy wadliwy przepływomierz może zniszczyc silnik?
    Utworzone przez Wojtek_A166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-04-2008, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory