Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Brak mocy...

  1. #1
    JarekFK
    Gość

    Domyślnie Brak mocy...

    Witam
    Od jakiegos czasu mam problem w mojej Alfie..
    Samochod to Alfa Romeo 156 z silnikiem 2.0 16v TS o mocy 155KM
    Problem pojawia sie kiedy autko jest zagrzane (przewaznie po przejechaniu 30-40km, w cieple dni duzo szybciej)
    Objawy to: spadek mocy (czasami bardzo odczuwalny), duzy spadek elastycznosci i ogolnie dziwnie powolne wchodzenie na obroty...
    Samochod na zimnym silniku ( a jeszcze lepiej kiedy temperatura na zewnatrz jest okolo 10-15 st. ) smiga jak szalony..... i wszystko jest w porzadku....
    Samochod ma pare zmian jezeli chodzi o uklady dolotowy i wydechowy:
    - zalozony dolot dedykowany HP Raida... (stozek na odpowiedniej rurze)
    - usuniety katalizator i zalozony przelotowy wydech.....
    Jednak zmiany te nie wplynely pozytywnie na samochod i problem jest caly czas.
    Na komputerze nie wyrzuca zadnych bledow.... mechanicznie samochod jest w porzadku...
    Powstaje podejrzenie walnietej przeplywki....
    Ostatnio wypialem przeplywomierz i przejechalem sie ( jakies 2-3 km) i autko bylo duzo bardziej zwawe... ale nie chialem dluzej jedzic z wypietym bo nie wiem czy to nie jest grozne dla silnika.....
    Nadmienie tylko ze przeplywomierz byl wymieniany wczeniej i prawdopodobie zalozony byl nie taki jak trzeba:
    W tym momencie w Alfie jest przeplywka Bosch 0 281 002 309 (prawdopodobnie do slinika 32310 mocy 150KM montowanego po 2000roku) a z tego co orientowalem sie powinna byc:
    Bosch 0 280 218 019 dedykowana do mojego motoru o mocy 155KM..
    I teraz pytanie czy to moze byc powod ze auto po rozgrzaniu sie traci moc (ciezko mi to zjawisko opisac ale czasami jest dobrze przez 40km a czasami juz po paru km jest problem... generalnie auto na zimnym silniku chodzi bardzo dobrze..nagrzane jest problem!!!)
    A moze inne sugestie...?
    Z gory dzieki za pomoc.....

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    kolego jaki to rocznik, dość ważne.
    - a potem to tylko parametry adapatacyjne coś nam powiedzą.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    JarekFK
    Gość

    Domyślnie

    Rocznik 1998r. Przebieg 130 tys.km...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Jeżeli po odpięciu przepływki była zmiana na + (i to w ts) to już nie masz co się zastanawiać. Tym bardziej że jak piszesz masz założoną o innym numerze.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    inny numer przepływomierza nie jest tak ważny jak numer wkładki w środku.
    - przeszukałem całe forum i nie znalazłem informacji jaki powinien być numer wkładki.
    - jeżdziłem na 044 , teraz jeżdzę na 030, ponoć oryginalna.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    r_e_b_e_l
    Gość

    Domyślnie re

    ja miałem podobny problem przy nieszczelnym dolocie - silnik zasysał gorace powietrze z komory silnika i ledwo jechał. Po uszczelnieniu zmiany na +

    Pozdramwiam - R_e_B_e_l
    166 2.0 TS '99

  7. #7
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał r_e_b_e_l Zobacz post
    ja miałem podobny problem przy nieszczelnym dolocie - silnik zasysał gorace powietrze z komory silnika i ledwo jechał.
    W którym miejscu zlokalizowałeś nieszczelność?

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Rafik
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Bartoszyce/Londyn
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    inny numer przepływomierza nie jest tak ważny jak numer wkładki w środku.
    - przeszukałem całe forum i nie znalazłem informacji jaki powinien być numer wkładki.
    - jeżdziłem na 044 , teraz jeżdzę na 030, ponoć oryginalna.
    044 a 030 to inne modele przeplywki, dowiedz sie dokladnie jaki musisz miec bo tak nie mozesz jezdzic. Jedz do servisu alfy, tam powinni Ci powiedziec
    Była Alfa 156 2.4 JTD 10V 185 KM
    Byla Alfa 166 3.0 Super + LPG
    Jest Alfa 166 3.2

  9. #9
    r_e_b_e_l
    Gość

    Domyślnie re

    Cytat Napisał simeone Zobacz post
    W którym miejscu zlokalizowałeś nieszczelność?
    Popękana była rura elastyczna - ta od filtra powietrza do przepustnicy - ta karbowana
    Pod światło pozginaj ją i wyjdzie w jakiej jest kondycji. Moja naa razie jest zaizolowana - w serwisie sprzedaja ja tylko w tłumikiem szmerów - a nie wiem po co mi to ?" no chyba że to też sie może zespsuć w jakis sposób ?????

  10. #10
    JarekFK
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje Wszystkim za pomoc. Niedlugo bede w kraju wiec bede mogl znow sprawe zbadac. Zaczne od wymiany przeplywki na wlasciwa, posprawdzam czy caly uklad dolotu powietrza jest szczelny i jeszcze raz podlacze Alfe pod komputer...
    Pozdrawiam!!!!

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory