Strona 20 z 111 PierwszyPierwszy ... 10111213141516171819202122232425262728293070 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 1106

Temat: [Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio

  1. #191
    Użytkownik Ogier Avatar Mandus
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    STELVIO First Edition
    Postów
    167

    Domyślnie

    To skakanie przy pełnym skręcie na szerokich gumach jest z powodu specyfiki napędu 4WD w Stelvio - to normalny objaw - i oczywiście nie powinno się na pełnym skręcie 'butować" samochodów z takim napędem. W takich pseudo napędach z systemem haldex (czyli we wszystkich tych samochodach, którymi jeździłeś poza Alfą) jest napęd na 1 oś, a w przypadku poślizgu dopiero haldex dołącza drugą (ze zwłoką) - nie ma tego objawu, bo jeździsz jak przednio-napędówką.

  2. #192
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2017
    Auto
    AR Stelvio FE
    Postów
    14

    Domyślnie

    U mnie w Stelvio na letnich felgach FE tez wystepuje ten efekt ' przeskakiwania ' na zimowych R19 i szerokosci 255 oraz dystansach 15mm juz tego nie ma.

    Czyli pozostaje pogodzic sie z tym przeskakiwaniem? Tak juz musi byc?

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  3. #193
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Giulia Q
    Postów
    207

    Domyślnie

    To nie jest specyfika napędu czy kół czy czegoś innego tylko zawieszenia - a dokładnie kąt wyprzedzenia zwrotnicy, który ma znaczący wpływ na ten perfekcyjny układ kierowniczy.

  4. #194
    Użytkownik Ogier Avatar Mandus
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    STELVIO First Edition
    Postów
    167

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilski Zobacz post
    To nie jest specyfika napędu czy kół czy czegoś innego tylko zawieszenia - a dokładnie kąt wyprzedzenia zwrotnicy, który ma znaczący wpływ na ten perfekcyjny układ kierowniczy.
    A nie jest to jedno połączone z drugim? Po prostu "nie wysprzęglony" układ 4x4 przy pełnym skręcie nie wyrabia i... przeskakuje. Miałem kilka samochodów ze stałym napędem 4x4 i miewałem takie efekty.
    Teraz u mnie na węższych zimówkach 18cali też tego nie ma, ale na letnich 20 cali efekt jest i tak ten typ ma i tyle.

  5. #195
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Giulia Q
    Postów
    207

    Domyślnie [Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio

    W Giulii jest tak samo, a tam nie ma 4x4 [emoji4]


    Są auta, które tak mają. W giulieccie tez tak podobno jest.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #196
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    Stelvio FE
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mandus Zobacz post
    A nie jest to jedno połączone z drugim? Po prostu "nie wysprzęglony" układ 4x4 przy pełnym skręcie nie wyrabia i... przeskakuje. Miałem kilka samochodów ze stałym napędem 4x4 i miewałem takie efekty.
    Teraz u mnie na węższych zimówkach 18cali też tego nie ma, ale na letnich 20 cali efekt jest i tak ten typ ma i tyle.
    Forester tez tak mial.

  7. #197
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilski Zobacz post
    W Giulii jest tak samo, a tam nie ma 4x4 [emoji4]
    Są auta, które tak mają. W giulieccie tez tak podobno jest.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    chodzi o kąt wyprzedzenia - czyli odchylenie kół od pionu podczas zakrętu - powoduje to że niwelowana jest siła odśrodkowa kół (tj kierowana "w bok") i łatwiej się skręca przy dużych prędkościach. Kosztem słabszego samodzielnego powrotu kół "na wprost" i trwałości zawieszenia. A takie przeskakiwanie to delikatny efekt uboczny.

  8. #198
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mandus Zobacz post
    To skakanie przy pełnym skręcie na szerokich gumach jest z powodu specyfiki napędu 4WD w Stelvio - to normalny objaw - i oczywiście nie powinno się na pełnym skręcie 'butować" samochodów z takim napędem. W takich pseudo napędach z systemem haldex (czyli we wszystkich tych samochodach, którymi jeździłeś poza Alfą) jest napęd na 1 oś, a w przypadku poślizgu dopiero haldex dołącza drugą (ze zwłoką) - nie ma tego objawu, bo jeździsz jak przednio-napędówką.
    No i tak właśnie powiela się mity i legendy kolego, ale niestety muszę sprowadzić Cię na ziemię, bo w swoim Stelvio masz własnie "pseudo napęd z systemem haldex", a ponieważ Haldex to nazwa handlowa, to należałoby powiedzieć raczej "system podobny do Haldex, czyli mokry system wielosprzęgłowy". Masz napęd skierowany w całości na tył a po wykryciu uślizgu osi tylnej większego niż bodaj 2,5%, dołączany (tak tak, klasycznie, przez sprzęgła) jest przód - maksymalnie 60% momentu może być przekazane na oś przednią.
    Dawniej Alfa Romeo pod nazwą Q4 miała Torsen, tak jak Audi. A teraz Q4 to system podobny do Haldex, przy czym niektórzy nazywają go "odwróconym Haldexem" bo całość jest na tył a czasem na przód, czyli odwrotnie niż zazwyczaj ("normalnie" Haldex przekazuje moment na przód a tył załącza częściowo w razie potrzeby, patrz np. Audi, VW). Jest to system taki sam (nie wiem czy dokładnie ten sam) co w Maserati Ghibli Q4.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  9. #199
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,619

    Domyślnie

    nawet w Giulietcie żony tak przeskakuje, a jak brat spóźnił się ze zmianą letnich opon na zimowe (szersze i większa felga/niższy profil a do tego guma stwardniała przy mrozie) to i w 159 był ten efekt.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #200
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    subaru WRX STI, audi Q5, BMW X2
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    No i tak właśnie powiela się mity i legendy kolego, ale niestety muszę sprowadzić Cię na ziemię, bo w swoim Stelvio masz własnie "pseudo napęd z systemem haldex", a ponieważ Haldex to nazwa handlowa, to należałoby powiedzieć raczej "system podobny do Haldex, czyli mokry system wielosprzęgłowy". Masz napęd skierowany w całości na tył a po wykryciu uślizgu osi tylnej większego niż bodaj 2,5%, dołączany (tak tak, klasycznie, przez sprzęgła) jest przód - maksymalnie 60% momentu może być przekazane na oś przednią.
    Dawniej Alfa Romeo pod nazwą Q4 miała Torsen, tak jak Audi. A teraz Q4 to system podobny do Haldex, przy czym niektórzy nazywają go "odwróconym Haldexem" bo całość jest na tył a czasem na przód, czyli odwrotnie niż zazwyczaj ("normalnie" Haldex przekazuje moment na przód a tył załącza częściowo w razie potrzeby, patrz np. Audi, VW). Jest to system taki sam (nie wiem czy dokładnie ten sam) co w Maserati Ghibli Q4.
    Teraz już w większości Audi jest tzw. Quattro Ultra, czyli rusza na 4 łapy i jak nie ma uślizgu to odłącza tył. Tak jest między innymi w Q5. Też odchodzą częściowo już od Torsena.

Podobne wątki

  1. [Stelvio] Stelvio vs. Veloce
    Utworzone przez Krzysztof w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 120
    Ostatni post / autor: 21-08-2018, 14:45
  2. Stelvio
    Utworzone przez blackjet w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2017, 07:13
  3. Stelvio
    Utworzone przez piotr_c w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-04-2017, 22:01
  4. [Stelvio] Stelvio first edition
    Utworzone przez janek w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 23-03-2017, 15:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory