Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Problem z ABS po wymianie półosi

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Brera 2.4jtdm 240km
    Postów
    28

    Domyślnie Problem z ABS po wymianie półosi

    Witam w ostatnim czasie wymieniałem w Alfie półoś lewa z powodu przegubu wewnętrznego, jakież było moje zdziwienie gdy odbierając auto świeci się kontrolka ABS plus ASR , na co mechanik stwierdził że uszkodzone jest łożysko, i dlatego świeci ABS plus asr, akurat tak się trafiło że przy zakupie auta miałem w bagażniku łożysko przedniego koła ( co prawda śmieszny producent bo NTY ) ale zawsze lepsze to niż uszkodzone łożysko, do tego wymieniłem czujnik ABS na nowy Bosch. Błąd dalej świeci i wywala przednie lewe koło. Panowie macie jakieś pomysły???? Z góry dziękuję za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    1.Jeśli uszkodzone jest łożysko błąd zaświeca się dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów a nie po zapaleniu auta.2.Zapalający się błąd po zapaleniu auta sugeruje uszkodzenie czujnika lub brak kontaktu na złączu pod maską przy amortyzatorze lub brakiem kontaktu na złączu na module ABS koło zbiorniczka z płynem ham lub uszkodzenie sterownika ABS znajdującego sie przy pompie ABS.
    Czy błąd daje się skasować?Czy wyrzuca go po kilku metrach?I w ogóle to jaki jest numer błędu? Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Brera 2.4jtdm 240km
    Postów
    28

    Domyślnie

    C1205
    Taki błąd wywala, skasuje się na sekunde, ale zaraz jak znikną kontrolki błąd pojawia się na nowo. Błąd zapala się odrazu po odpaleniu auta bądź po włączeniu zapłonu

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Brera 2.4jtdm 240km
    Postów
    28

    Domyślnie

    Panowie a jeszcze takie pytanie czy jest możliwość żeby półoś była ciut dłuższą i niszczyła łożysko wraz z czujnikiem ABS???

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Alfa 147 JTD
    Postów
    57

    Domyślnie

    Wymieniałeś też przegub zewnętrzny? Jeśli kupiłeś używaną półoś z przegubami i ją całą po prostu podmieniłeś to sprawdź czy wymiary przegubu zewnętrznego są takie same. Ja tak miałem, że podmieniłem całą półoś, wizualnie wszystko wyglądało tak samo a średnica ta co patrzy na nią czujnik ABS była o 10 mm większa i tak obrobiło mi czujnik ABS.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Brera 2.4jtdm 240km
    Postów
    28

    Domyślnie

    No u mnie mechanik wymienił cała półoś, stwierdził że lepiej wymienić całą półoś razem z przegubem a właściwie tylko on był walnięty. I dziwnym trafem po wymianie półosi zaczął świecić ABS z kontrolą trakcji, stwierdził że uszkodzone jest łożysko i dlatego świeci. Więc wymieniłem nowe łożysko i czujnik,ale nadal kicha. Po rozmotowaniu całości co stwierdziłem że nowy czujnik jest już zniszczony wraz z nowym łożyskiem, a na dodatek jest rozwalony praktycznie tak samo jak stary... Dokręcając piastę z łożyskiem zauważyłem że nie ma tam jakiegokolwiek luzu na czujnik.... Więc wina leży po stronie półosi... Więc zadzwoniłem do mechanika z ryjem jutro mam podjechać i pomiędzy co i jak...

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Alfa 147 JTD
    Postów
    57

    Domyślnie

    Daj znać co dokładnie tam było bo sam jeszcze tego nie zrobiłem. Mi poszedł przegub wewnętrzny, więc jak się zorientowałem, że przegub zewnętrzny ma inną średnicę to przemieniłem go na mój stary i wymieniłem sam czujnik, który był zniszczony, niestety nie obejrzałem w jakim stanie jest łożysko i ABS nadal nie działa. Teraz nie wiem dokładnie czy to dlatego, że kupiłem tani zamiennik czujnika czy może jest rozwalona bieżnia czujnika. Szczerze mówiąc trochę przeraża mnie perspektywa wymiany łożyska bo to kupa roboty...

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Szamotuły
    Auto
    Brera 2.4jtdm 240km
    Postów
    28

    Domyślnie

    Powiem ci że aż tak źle nie poszła ta zmiana łożyska, ja jutro odprowadzam auto do mechanika żeby naprawił to co zjeb.... I zobaczymy co wyjdzie z tego

Podobne wątki

  1. [159] Wibracje po wymianie przegubów na lewej półosi
    Utworzone przez achtung w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-10-2017, 13:47
  2. [145] Problem z włożenie półosi do przegubu zewnętrznego
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-04-2014, 09:34
  3. Spory problem z dopasowaniem półosi prawej 1.9 JTD 115 km
    Utworzone przez Ziolek_1.9JTD w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 10:39
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:45
  5. Uszczelniacz półosi i problem w ASO
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-02-2010, 06:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory