Strona 24 z 370 PierwszyPierwszy ... 14151617181920212223242526272829303132333474124 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 3691

Temat: Usterki - większe i mniejsze, rozwiązania i porady

  1. #231
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    Tu trzeba zdroworozsądkowo podejść. Zbyt niskie ciśnienie jest niewskazane, zwłaszcza przy niższym profilu. Może producent podaje tak niskie wartości, jak wspomniałeś dla run-flatów, o ile są montowane fabrycznie, a które same z siebie są już twarde i sztywne, więc dużo luftu nie potrzebują. Zwróćcie tylko uwagę jak ciśnienie rośnie w tabelce dla obciążenia. Z 2.2 robi się 2.7, czyli tyle ile producent podaje dla podstawowych gum 16 cali, też pod obciążeniem.
    Czujniki to zło.
    Raz na miesiąc-dwa każdy powinien podjechać na wulkanizację, albo jak ma to sprawdzić na swoim manometrze ciśnienie i odpowiednio skorygować. 5 minut roboty, a odpada ból dupy jak się bzdurne kontrolki zapalają bez potrzeby.
    Czujnik też jest obarczony błędem. To, że pokazuje 2.2 wcale nie znaczy, że fizyczne ciśnienie w oponie wynosi 2.2. Różne manometry też pokażą inne ciśnienie w tej samej oponie. Tu nie ma co się spuszczać nad 0.1 czy 0.2 atmosfery. Dopompować i już.

  2. #232
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    dopompować do poprawnej wartości dla danych gum i spradzać dobrym/profesjonalnum manometrem, bo te tanie to różnie pokazują (0.2bar różnice to normalka).

  3. #233
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Mito 1.4TB 155, Giulia 2.0TB 200 Super
    Postów
    557

    Domyślnie

    Ale tu nie ma zdroworozsądkowego myślenia, soft odpowiedzialny za ostrzeżenie jest zwalony i tyle.
    Miałem to samo, zauważyłem że wartość jest niższa niż w instrukcji, to dopompowałem. odczyt potwierdził.
    Za 400 kilosów na jednym z kół wyskoczyło ostrzeżenie, choć w kole po drugiej stronie było to samo. Dopompowałem 0,2 atm.
    Na jednym kole ciągle warning.
    Po jakimś czasie samo zgasło.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  4. #234
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    Warto pamiętać, że podczas wpinania (wypinania też jak jest wkręcany) manometra na wentyl traci się 0.1 - 0.2 atmosfery, więc warto wtłoczyć więcej powietrza niż 0.2 Różnice temperatur samego koła też wpływają na odczyt (po trasie - hamulce i felga rozgrzane czy na zimno).
    Po dopompowaniu często trzeba przejechać kilkadziesiąt km żeby kontrolka zgasła.

  5. #235
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Peterr
    Dołączył
    11 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Stelvio 280 KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    A może warto napompować azotem?


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  6. #236
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Po co? Powietrze to 78% azotu, czy te dodatkowe ~21% dużo zmieni?
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  7. #237
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    podobno zmienia. poza tym azot z butli jest suchy - w powietrzu za to wilgoc, która też szkodzi oponie a może i wpływa na zmiany ciśnienia?

    Cytat Napisał Bebok Zobacz post
    Warto pamiętać, że podczas wpinania (wypinania też jak jest wkręcany) manometra na wentyl traci się 0.1 - 0.2 atmosfery
    aż tyle to nie, no chyba ze robisz to bardzo nieumiejętnie. jeśli "psyk" trwa mały ułamek sekundy to raczej to będzie 0.01-0.02bar. zrób sobie test - napompuj do jakiegoś ciśnienia i umiejętnie/sprawnie podłącz manometr i odłącz i tak np 5 cykli, czyli 10 przyłączeń lub odłączeń. myślę że stracisz łącznie te 0.1-0.2 podzielić przez 10 wyjdzie Ci to co napisałem.

  8. #238
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    No zmienia coś tam, w końcu pojazdy typu Nissan GTR mają koła pompowane czystym azotem. Czy natomiast jest to różnica na drugim zakręcie w Koziej Wólce czy na 30 okrążeniu toru?
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  9. #239
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,624

    Domyślnie

    albo różnica w tym że nie musisz tak bardzo przejmować się korekcją ciśnienia w oponach jeśli np przyjdzie duży mróz, albo właśnie jak zrobi się odwilż. z ręką na sercu, jak często sprawdzasz i korygujesz ciśnienie w oponach?

  10. #240
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Od święta jak mi się przypomni na stacji albo jak na oko zauważę kapcia, albo tyłkiem wyczuję że coś gdzieś jakby pływa, czyli że ubyło z 0,2 bara z koła...
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. Niedomykacjące się szyby i dwa mniejsze problemy.
    Utworzone przez achilles1221 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2016, 15:04
  2. wieksze czy mniejsze spalanie
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-06-2014, 09:55
  3. [146] mniejsze hamulce przód 1,8 TS
    Utworzone przez stux w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-07-2013, 23:12
  4. Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory