Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: spadek ciśnienia w turbinie, drgania/wibracje, wyłączanie się kokpitu

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    159 Sportwagon 2.4 JTDM
    Postów
    5

    Domyślnie spadek ciśnienia w turbinie, drgania/wibracje, wyłączanie się kokpitu

    Witam,
    Prośba o pomoc z:

    1. Drgania/wibracje na pedałach sprzęgła i hamulca. Pojawiają się na biegu jałowym. Wcześniej sporadycznie teraz coraz częściej - prawie za każdym razem. Sprawdzałem sprzęgło na piątym biegu przy 1000 obr. gaz do spodu i wszystko się wydaje w porządku. Mój mechanik mówił żeby na razie się tym nie przejmować, ale... on tym autem nie jeździ na co dzień wiec nie wie jakie do jest wku... To jest dwumasa czy może być coś innego? A jeżeli to dwumasa to jakie są realne koszta wymiany wraz z robotami i materiałami towarzyszącymi? Jestem laikiem ale domyślam się, że przy wymianie dumasy pewnie przy okazji wymienia się i/lub sprawdza inne rzeczy.

    2. Szarpnięcie i spadki ciśnienia w turbinie. Jeżeli przyśpieszam ze stałą wartością (ale nie z pedałem wciśniętym do spodu) to pojawia się charakterystyczne szarpnięcie i spadek ciśnienia na wskaźniku- jednorazowo podczas jednego przyśpieszania. Jak przyśpieszam na pełnym gazie nie ma tego zjawiska. Może ma to związek z "sączeniami" które pokazałem na zdjęciach Zdjęcia 1 i 2. Przewód przy filtrze paliwa trochę wytarłem . Turbina już leżała na stole ale ponoć wszystko z nią w porządku. A jeżeli chodzi o sączenia to mechanik mi powiedział, żebym na razie tak jeździł bo to się tylko delikatnie poci.

    3. Wyłączanie się kokpitu podczas jazdy i nie włączanie się po wsadzeniu kluczyka w slot. Podczas jazdy (szczególnie w czasie gdy jest ciepło) potrafi wyłączyć się kokpit. Natomiast gdy wyciągnę kluczyk i ponownie wsadzę to słychać brzęk stacyjki ale kokpit się nie zapala i co za tym idzie nie mogę uruchomić samochodu. Znalazłem na to roboczy sposób po prostu jak się raz zdenerwowałem po takiej to pier.... z otwartej dłoni (nawet nie bardzo mocno) w skrzyneczkę z bezpiecznikami pod kierownicą. Sposób działa za każdym razem nawet podczas jazdy. Ale chciałbym już normalnie.

    4. Sączenie przy chłodnicy. Tak jak wyżej mechanik mówił żeby się tym na razie nie przejmować ale mi się to do końca nie podoba. Cisnąć chłopa żeby ten wyciek a raczej sączenie usuną? Ile to może kosztować? Zdjęcia 3 i 4.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	23
Rozmiar:	126.5 KB
ID:	241375   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	55.9 KB
ID:	241376   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	121.8 KB
ID:	241377   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	132.2 KB
ID:	241378  

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Nie pomogę Ci niestety z objawami które występują w twojej Alfie.

    Ale poradzę Ci zdecydowanie zmienić twojego mechanika. Koleś Ci mówi że w sumie wszystko ok, a ty masz listę objawów które nie powinny występować przy prawidłowo serwisowanym aucie. (czyli nie tylko wymiana oleju i filtrów)
    Wszystkie wycieki i pocenia nie są prawidłowym zachowaniem i należy wymienić zamiast czekać aż doprowadzi to do poważniejszych uszkodzeń czy tam przejażdżki lawetą.

    Przy wymianie dwumasy wymienia się z reguły sprzęgło i wysprzeglik. Koszt to już duża rozbieżność i indywidualna wycena w zależności od silnika, zakładu i użytych części (oryginalne, zamienniki)

    Ps. Co do stacyjki, to sprawdź wszystkie możliwe wtyczki ECU, bezpiecznikow etc czy są pożądanie wpiete i czy mają klipsy zabezpieczające. Może być jakiś luźny. Jeśli coś było odpinane możliwe, że nie do końca zostało wpiete, lub klips zabezpieczający został nie założony i występują przerwy w kontakcie. Możesz też psiknac styki sprayem do potencjometrow. Np. deoxit d5.

    Sent from my E6633 using Tapatalk
    Always Loking For A drive

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    159 Sportwagon 2.4 JTDM
    Postów
    5

    Domyślnie

    Dzięki za posta. Może ktoś coś więcej jest w stanie powiedzieć?

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nr 1 i 2 - zapocenia są wynikiem obecności odmy i nie mają wpływu na spadek ciśnienia doładowania. Generalnie jest kilka tematów O tym, poszukaj.
    Nr 3 i 4 - znajdź mechanika, któremu będzie się chciało. Wycieki to nie jest sprawa normalna.
    Co do wyłączania kokpitu - zapewne masz gdzieś luźne połączenie. Trzeba dokładnie posprawdzać.

Podobne wątki

  1. [146] [146] Drgania i wibracje.
    Utworzone przez s_ice w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 09:52
  2. [146] 1.4 TS wibracje silnika, drgania
    Utworzone przez Jarek_Jarecki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 09:06
  3. [156] Wibracje -Drgania
    Utworzone przez arczimi w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-12-2008, 15:07
  4. [166] 2,4JTD - drgania, wibracje
    Utworzone przez bart147 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 07:19
  5. [166] drgania, wibracje
    Utworzone przez bart147 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2008, 13:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory