Niestety, nie odważę się wykręcać świec żarowych. Szansa na zerwanie jest zbyt wielka i narobię sobie bigosu.
Niestety, nie odważę się wykręcać świec żarowych. Szansa na zerwanie jest zbyt wielka i narobię sobie bigosu.
Po jaką cholerę utrudniacie sobie życie?? kamerki do kolektora ??? przecież widać gołym okiem czy kolektor jest zaślepiony pozbawiony klap czy też nie jest. Auto na jałowym po starcie dymi poszarpuje przez pierwsze sekundy pracy?? Jeżeli takie objawy nie występują i silnik równo pracuje to nie ma co grzebać.Klapy dawają znać o sobie i tylko kompletny ignorant tego nie zauważy, że po starcie motor nie pracuje tak jak powinien.Tak samo z dpf. Usuwają ludzie bo znajomemu sie zapchał to muszę usuwać bo mi też sie pewnie zapcha. Owszem klapy w 159 to dziadostwo ale żeby kamery wtykać? To nie mission imposible :-)
,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]
w plastikowym kolektorze nie ma niedomagan az pewnego dnia klapka sie nie urwie...
w plastikowych jest całe aterowanie od spodu kolektora, wlasciwie nie da się tam zagladnac z zewnatrz taka kamerka?
Tak mało. Od wczoraj jeżdżę alfą. Nie powinienem się udzielać tylko w dziale bazar otworzyć sklepik z kamerkami i żerować na forumowiczach, sprzedając im to jako przyrząd diagnostyczny do stwierdzania czy są klapy czy ich nie ma.
- - - Updated - - -
Na podstawie silnika 1.9 16v z opla astry (silnik fiata=alfa)wiem, że nierówna praca silnika występuje po starcie. Także samo z siebie nic się nie ukręca.Powstały nagar blokuje klape, która nie otwiera się do końca i w drugą strone a mechanizm pracuje niezmiennie.Objawy są w stopniu mniejszym lub większym w zależności od ilości nagaru.pozdrawiam
,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]
Nic nie musi występować a nagar nie blokuje klapy, bo to nie jest węgiel kamienny, tylko sadza zmieszana z olejem w postaci czarnego "masła". Same klapki też są tym oblepione. W przypadku plastikowego kolektora raczej urywają się np. od wibracji (klapka do osi jest tylko punktowo zgrzana) więc możesz mieć kolektor w środku super czysty a klapkę silnik wciągnie.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Osobiście nie znam przypadku wśród znajomych co mają silnik 1.9 aby komuś klapa bez niczego wpadła do komory. Zazwyczaj narzekają na nietypową pracę silnika i wtedy np po sprawdzeniu przepływki itp. decyduja sie ostatecznie na sciągnięcie kolektora.Nikt się w kamery nie bawi.W większości przypadków po wywaleniu klap problemy ustepują. Miałem objawy nierównej pracy w 2.4 a to ten sam silnik co 1.9 tylko +jeden garnek.Oczywiscie kolektor aluminiowy podobno bez możliwosci urwania się klapy.Nie wiem nie sprawdzilem do końca, klapy wyleciały
,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]
no i kolega potwierdzil ze nie wie wszystkiego o koektorach. w 1.9jtdm w alfie po face liftingu zastosowano inny kolektor plastikowy (nie stosowano w 2.4 ani w zadnych oplach/saabach) i w nich klapy sie urywaja bez wczesniejszych objawow.bylo kilka przypadkow na forum, to samo pisza za granica i wszyscy na potege prewencyjnie usuwaja klapki
W Oplach kolektory były tylko aluminiowe (nie było zmiany na plastikowy). Ta nierówna praca i dymienie są skutkiem nieszczelności kolektora aluminiowego na łożyskowaniu, co widać od góry kolektora. W przypadku plastikowego nic nie zobaczysz ani nie odczujesz (zmieniono budowę mechanizmu i sposób uszczelnienia). Zazwyczaj po usunięciu klapek usuwa się tylko cięgno nastawnika, a ośki zostają.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
To co gdzie ktoś to robi dobrze w okolicach Bielska białej?
Mieć 147 powodów aby codziennie mówić Jej jak bardzo się Ją kocha