Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 67

Temat: Maks 2000rpm przez parę minut, co jest?

  1. #1
    ideally
    Gość

    Domyślnie Maks 2000rpm przez parę minut, co jest?

    Alfa 156, 2.0 T.S.

    Po odpaleniu z rana (czyli na zimnym) silnik osiąga maks 2000rpm, nawet wciśnięcie gazu do podłogi nie daje rezultatów. Wówczas radzę sobie wrzucaniem kolejnych biegów przy 2000rpm i tak osiągam w mieście 60kmh bez problemów i bez szarpania. Jednak ten objaw ustępuje po przejechaniu może kilometra - chyba wyłącza się wtedy automatyczne ssanie i samochód ładnie idzie.

    Druga sprawa (rzadko się dzieje, ale jednak: raz na parę dni):
    - przy odpaleniu zatelepie mocno autem i dopiero po chwili albo przestanie, albo daje sobie spokój i wyłączam i odpalam za drugim razem bez problemu.

    Czytałem od tym problemie na forum, ale sprzedawca (mam auto od 21 lipca) twierdził, że wymieniał świece, ale tego nie mogę potwierdzić.

    Mam pytanie: czy to przepływomierz, silnik krokowy, świece??


    Miałem poprzednio vectrę B i tam było o wiele łatwiej znaleźć usterkę i odnaleźć się w silniku, a tutaj widzę strome schody )

    Pomocy panowie z moim nowym nabytkiem

    Dodam jeszcze, że wynik słabiutki - do setki aż 12 sekund, ale po kręceniu do ok. 6000. Później ja wsiadłem za stery i wykręciłem 1000rpm wyżej i na dwójce zapiszczało, ale za to w ogóle zrywne nie jest. Miałem vectre 1,8 116KM i jechała podobnie. Gdzie te 155KM?
    Ostatnio edytowane przez ideally ; 11-08-2009 o 20:25

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Egr-a w benzynie nie ma xD...co do wspomagania to u mnie leciutko....ja bym stawiał na przepływomierz.Jak ci się tak stanie to odłącz go i zobacz co będzie. a co do vectry b-mój brat ma i nie zamienił bym się

  3. #3
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=krzys-krzys;207011].ja bym stawiał na przepływomierz.Jak ci się tak stanie to odłącz go i zobacz co będzie.


    Przepływomierz, hmm. Ale to tylko na zimnym przez dosłownie parę minut. Na ciepłym, gdy po jeździe do sklepu na krótkie zakupy, zapalę ją, nie ma najmniejszego problemu. No cóż, jutro sprawdzę. Czyli odłączyć wtyczkę i przejechać się tak żeby chociaż do 3k rpm dotrzeć, czy tak?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przepływomierz, a bardziej dokładnie czujnik temepratury ( termistor ) w przepływomierzu.
    - po odpięciu wtyczki, ECU przyjmuje wartości domyślne , czyli zakłada że temperatura powietrza wynosi + 24 st c.
    - kiedys na alegro był moduł zminiejszania spalania paliwa do alfy, on działał w ten sposób, że właśnie opornikiem z przełącznikeim oszukiwało się ECU, że temperatura powietrza w przepływomierzu jest wyższa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    No dobra, odpiąłem wtyczkę i...

    - po chwili zgasł


    Druga próba:
    - nie zgasł, ale po dodaniu gazu zaczął dziwnie chodzić (zapaliła się marchewka), ale wkręcał się na obroty przez moment po czym z trudem utrzymywał obroty nawet po dodaniu gazu.

    TO TYLE. Czego mogą być to objawy?

    Dodam, że rzeczywiście jak złapie temperaturę lekką to dopiero idzie, a najlepiej jak ma na obrotomierzu z 3500rpm. Dziwne to. Auto ma werwę, ale przed chwilą objechał mnie mercedes Na pewno miał więcej koni, ale to była starsza krowa, tak rocznikowo koło 1998.

    Czy to rzeczywiście przeływomierz? Jeśli tak, kupić nowy za (wow) sporą kasę, czy może kupić używany z alledrogo i zobaczyć co się będzie działo?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Przepływomierz kupuj nowy. Ok. 250zł, to chyba nie jest tragedia

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - przepływomierz, a bardziej dokładnie czujnik temepratury ( termistor ) w przepływomierzu.
    - po odpięciu wtyczki, ECU przyjmuje wartości domyślne , czyli zakłada że temperatura powietrza wynosi + 24 st c.
    Bubu, a czy wyskoczyłby wtedy błąd? Jaki?
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  7. #7
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra Zobacz post
    Przepływomierz kupuj nowy. Ok. 250zł, to chyba nie jest tragedia



    Bubu, a czy wyskoczyłby wtedy błąd? Jaki?
    Czy to na pewno przepływomierz, bo szkoda kasy jakby co, a dalej będzie to samo.

  8. #8
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    u mnie to zdecydowanie przepływka. Mam tak za każdym razem z rana przez ok pierwsze 200 - 300 po osiedlu. Pare razy zabrałem ją (przepływkę) do domu i wtedy rano problem znikał.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Często w ts-ach odpięcie przepływki nic nie daje, tylko dziwne problemu itd. Sprawdź na kompie ilość powietrza i V.
    Jak przepływka działa w "innych" parametrach błędu nie będzie. Błąd wyskoczy jak całkowicie padnie.

  10. #10
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Często w ts-ach odpięcie przepływki nic nie daje, tylko dziwne problemu itd. Sprawdź na kompie ilość powietrza i V.
    Jak przepływka działa w "innych" parametrach błędu nie będzie. Błąd wyskoczy jak całkowicie padnie.
    Czy muszę jechać pod komputer do salonu alfy? Najbliższy to 60km ode mnie. Wiem, że są inne stacje, zwykłe, ale tam chcą 80zł za samo podłączenie (sic!) i do tego sczytają tylko błędy, których wcale nie musi być.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 08:38
  2. Check engine. Silnik nie odpala przez 15 minut JTD
    Utworzone przez ksawery166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-11-2013, 19:02
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 22:36
  4. Brak mocy do 2000rpm
    Utworzone przez xander83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 19:34
  5. [Brera] Czy 3.2 JTS jest opracowany przez Alfa Romeo?
    Utworzone przez Michele87ar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory