Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Temperatura na dłuższej trasie nie sięga 90stopni

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 twin spark
    Postów
    4

    Domyślnie Temperatura na dłuższej trasie nie sięga 90stopni

    Cześć wszystkim! Jestem tu nowy także prosiłbym o wyrozumiałość, zakupiłem niedawno swoją 1 alfe (marzenia dzieciństwa, pierwsze wrażenie pozytywne!) dokładniej 147, 2.0 twin spark. dzisiaj pierwsza jej podróż odkąd przyjechała z Niemiec była około 100km z czego 60 autostradą i tu zauważyłem że temperatura strasznie długo rośnie do 90 stopni jeśli auto jest w ciągłym ruchu. na autostradzie dopiero doszła jak stanąłem w korku. Po mieście jak jest spory ruch z reguły dochodzi spokojnie wskazówka na 90 stopni :) co może być przyczyną? i może jakieś rady na co zwracać uwagę i o co zadbać żeby alfa nie stała się stereotypowa z laweta, bo każdy jednak odradzał twin sparka :(

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar GexN
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Warszawa, Łódź
    Auto
    Kiedyś 147 1.9 JTD, obecnie 159 TI 1.75 TBi
    Postów
    125

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryk105 Zobacz post
    Cześć wszystkim! Jestem tu nowy także prosiłbym o wyrozumiałość, zakupiłem niedawno swoją 1 alfe (marzenia dzieciństwa, pierwsze wrażenie pozytywne!) dokładniej 147, 2.0 twin spark. dzisiaj pierwsza jej podróż odkąd przyjechała z Niemiec była około 100km z czego 60 autostradą i tu zauważyłem że temperatura strasznie długo rośnie do 90 stopni jeśli auto jest w ciągłym ruchu. na autostradzie dopiero doszła jak stanąłem w korku. Po mieście jak jest spory ruch z reguły dochodzi spokojnie wskazówka na 90 stopni co może być przyczyną? i może jakieś rady na co zwracać uwagę i o co zadbać żeby alfa nie stała się stereotypowa z laweta, bo każdy jednak odradzał twin sparka
    Mi w 147 kiedyś padł termostat i objawy były podobne, więc bardzo możliwe, u Ciebie jest to samo.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 twin spark
    Postów
    4

    Domyślnie

    dziękuje! Mam nadzieję, że to będzie to a coś do tego na co zwracać uwagę w tym silniku o co zadbać żeby nie była stereotypowa? wiesz może, jakaś styczność była z benzyniakiem?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar GexN
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Warszawa, Łódź
    Auto
    Kiedyś 147 1.9 JTD, obecnie 159 TI 1.75 TBi
    Postów
    125

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryk105 Zobacz post
    dziękuje! Mam nadzieję, że to będzie to a coś do tego na co zwracać uwagę w tym silniku o co zadbać żeby nie była stereotypowa? wiesz może, jakaś styczność była z benzyniakiem?
    Ja miałem diesela, wiec niestety nie doradzę w temacie TS, ale na forum jak poszukasz na pewno znajdziesz O ile mnie pamięć nie myli trzeba dbać o regularną wymianę oleju, aby nie zbierał się nagar, ale takich istotnych rzeczy może być więcej.

    PS. Gratuluję zakupu

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryk105 Zobacz post
    Cześć wszystkim! Jestem tu nowy także prosiłbym o wyrozumiałość, zakupiłem niedawno swoją 1 alfe (marzenia dzieciństwa, pierwsze wrażenie pozytywne!) dokładniej 147, 2.0 twin spark. dzisiaj pierwsza jej podróż odkąd przyjechała z Niemiec była około 100km z czego 60 autostradą i tu zauważyłem że temperatura strasznie długo rośnie do 90 stopni jeśli auto jest w ciągłym ruchu. na autostradzie dopiero doszła jak stanąłem w korku. Po mieście jak jest spory ruch z reguły dochodzi spokojnie wskazówka na 90 stopni co może być przyczyną? i może jakieś rady na co zwracać uwagę i o co zadbać żeby alfa nie stała się stereotypowa z laweta, bo każdy jednak odradzał twin sparka
    Opis ogólnikowy, ale bym się nie przejmował. Z grubsza tak jest w TS. Wskaźnik temp w Alfie żyje i między 70 a 90 chodzi - w korku / na postoju , w gorące dni zwłaszcza będzie dochodzić do 90 na nim czy 2-3mm więcej (a ile jest naprawdę to przez jakiś OBD Bt + aplikację na telefon odczytasz jak strasznie chcesz się bawić w to), a w trasie spokojnej i szybkiej (w sensie wysokie biegi i nie wciąż 6tys obr) będzie bliżej 70 (pokazywał , bo ile naprawdę jest to j.w.)
    Może być latem przy >30st inaczej. Poobserwuj. Bardziej się należy bać przegrzania, choć w TS o to trudno raczej.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 twin spark
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dziękuje bardzo za pomoc. Generalnie nie lubię pałować do czerwonego pola, tak między 3 a 3,5tyś obr cały czas miałem na trasie. A może ty kolego coś pomożesz/doradzisz na co zwrócić uwagę w alfie o co zadbać by cieszyć się bezawaryjną jazdą?

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryk105 Zobacz post
    Dziękuje bardzo za pomoc. Generalnie nie lubię pałować do czerwonego pola, tak między 3 a 3,5tyś obr cały czas miałem na trasie. A może ty kolego coś pomożesz/doradzisz na co zwrócić uwagę w alfie o co zadbać by cieszyć się bezawaryjną jazdą?
    Oj mnie lepiej nie pytaj o takie rzeczy, bo ciśnie mi się na usta .... nie ma takich reguł Lub całą ich litania, a na koniec - i tak zero gwarancji tej bezawaryjności. Więc na jedno wychodzi.

    Nie wiem, dwie wersje :

    Albo program maximum : poza tym, żeby dać do porządnego przetrzepania przez mechanika - z pomiarami ciśnienia oleju, z pomiarami kompresji, wymianą panewek, rozrządu sprawdzeniem/wymianą pompy oleju, to obserwuj jak się zachowuje, jak trzyma poziom płynu chłodzącego, ile bierze oleju itd. Niestety włosi poskąpili na wsk ciśnienia oleju i tego najważniejszego dla TSa parametru bez montażu dodatkowego wskaźnika nie masz do wglądu. A to braki ciśnienia lub rozleciana pompa oleju degradują te silniki (na to ostatnie nic nie poradzisz poza profilaktyczną jej wymianą).

    Albo program minimum - tylko obserwować głównie olej i chłodziwo, i jak pracuje silnik, zakupić porządne assistance i po prostu jeździć. Jak się rozleci to są to tanie silniki, a porządnie zrobiony remont takiej używki na dłuższy czas wystarczy.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Nieprawdę kolega z Rzeszowa - jak w większości swoich postów - wypisuje jak i tworzy swoje teorie. Pracowałem chwilę jako mechanik w Carserwisie, w czasie kiedy do sprzedaży wchodziła m.in. 147. Z fabryki nie przyjeżdżały żadne TSy, których temperatura po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej wahała się pomiędzy 70-90. Wszystkie trzymały 90stC. Obojętnie czy mróz czy upał, kobieta muliła czy facet lubił mocniej przycisnąć. Uszkodzony termostat to był promil usterek w trakcie czy po gwarancji.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie


    Cóż, opisuję obserwacje z 10 lat użytkowania TSa od nowości do prawie 200tys km, oraz drugiego krócej ale intensywniej:
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...owa_156_a.html

    Pierwsza owszem bywała w carservisie (niestety) na gwarancji... prawie po każdej "naprawie" z dodanym problemem. Ale przecież nie czepiamy się i nie mamy uprzedzeń

    Co do wskaźnika (bo mowa o wskaźniku w kabinie przypominam, a nie odczycie z komputera) - nie pokazuje tego jaka jest prawdziwa temp i tyle. Pokazuje 90 a jest 82 na przykład. Stojąc w serwisie mamy warunki jak w korku - i sobie stoi na 90ciu. Ale w jeździe o zmiennym obciążeniu się waha. Nie aż tak jak w Vkach ale także i osobniczo zmiennie.
    Oczywiście termostat miałem także uszkodzony - raz, wtedy ledwo dociągała do 70ciu zimą.

    Ja wiem że nawykiem ASO jest "wymieńmy i zobaczymy", ani oczywiście nie podważam że _może_ być coś nie tak z termostatem kolegi Patryk105 . Ale póki nie przegrzewa nic się nie stanie, a w międzyczasie można to sprawdzić na spokojnie bez siania paniki.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 31-03-2018 o 22:29

Podobne wątki

  1. CD Error po dłuższej jeździe
    Utworzone przez mouthwired w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-05-2017, 19:37
  2. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 13:06
  3. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 20:03
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 13:30
  5. dziwne skrzypienie po dłuższej jeździe w ciepłe dni
    Utworzone przez gregand w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-05-2011, 10:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory