Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Ciśnienie selespeed- wyskakujące biegi- filmik

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Slavomir
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed ;)
    Postów
    8

    Domyślnie Ciśnienie selespeed- wyskakujące biegi- filmik

    Witam. Otoż od kilku dni jestem posiadaczem 147 2.0 Selespeed. wszystko było ok a dziś mam problem tego typu iż podczas ruszania z 1 na 2 wbija N , gdy nacisnę jeszcze raz + wtedy wrzuci 2 pozniej znowu + i znowu N i znowu + i dopiero3 albo 5. na postoju w pozycji MAR wchodzą wszystkie biegi do 5 włacznie, jedynie dwójka wchodzi za drugim razem.W układzie panuje dziwna amplituda ciśnienia, dołączam link do filmiku z programu Fiat Ecu Scan. Aha, dodam, że dodatkowo pojawia się błąd P1769 -przekźnik pompy wstępnej. Ma ktoś jakieś propozycje jak to ugryść ? Autko dość zadbane sciągnięte z nimiec. HELP


    http://www.youtube.com/watch?v=wbztZlOKQ_Q&feature=youtu.be


    - - - Updated - - -

    objawy identyczne jak w tym poscie: http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ietrzenie.html
    Czy wymieniać akumulator ciśnienia ?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    56

    Domyślnie

    Na pierwszy rzut oka widać że słabo trzyma ciśnienie. Do wymiany: akumulator ciśnienia (jeśli nie ucieka płyn).

    Jeśli płyn ucieka to oczywiście wymiana odpowiednich podzespołów. Być może synchronizator biegów parzystych.

    Dodatkowo widać źle ustawiony siłownik sprzęgła - dobrze nie wysprzęglony silnik trudniej wrzuca biegi co dla selespeed oznacza wybór optymalnego wyjścia, czyli zrzut na inny bieg, w zależności od prędkości auta oraz aktualnego biegu.

    A skąd jesteś kolego?

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar Slavomir
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed ;)
    Postów
    8

    Domyślnie

    wpisałem w szukajke "selespeed" i czytam posty związane z awariamy tej skrzyni. Tutaj wlaśnie zauważyłem, że tarcza powinna mieć miedzy 28-28,5 mm.

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/30072-kalibracja_sprzegla_selespeed_147_156_a.html
    .

    Płyn nie ucieka, wygląda na szczelny nie ma wycieków, trudno mi tez powiedzieć wszystko bo autko mam kilka dni lecz jest w bdb stanie wizualnym zawieszenie itd. Wcześniej miałem 156 2.0 selespeed'a ale tam przez okres użytkowania nic się nie działo. Kakamistrz jestem z Będzina. 8km od Katowic.

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Zagadaj do kolegi darek2611
    Jest z twojej okolicy i zajmuje sie alfami
    Ma temat w dziale bazar/uslugi








  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Slavomir
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed ;)
    Postów
    8

    Domyślnie

    Hej, akurat tak się składa, że znam Darka ale on w selespeedach się nie specjalizuje raczej.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    56

    Domyślnie

    Na 80 % po ustawieniu siłownika sprzęgła wszystko będzie działać. Już kilka razy to przerabiałem u ludzi z forum i u siebie
    Druga sprawa to to ciśnienie...za szybko ucieka....pompa nie włącza się i wyłącza w krótkich odcinkach czasu? Może Ci szybko paść;p
    Selespeed to prosta maszyna...tylko trzeba się odpowiednio dużo nauczyć.

    Daleko mieszkasz więc raczej nie pomogę.

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Slavomir
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed ;)
    Postów
    8

    Domyślnie

    powiem tak podczas kręcenia tego filmiku, przy podłączonym kompie i przekręconym kluczyku w pozycji MAR, kiedy siedziałem w aucie i rozmawiałem z bartem nic nie robiąc zauważyłem iż pompa załącza sie raz na jakiś czas i krotko pracuje po czym zarazu słychać pi pi pi i wyświetla się błąd selespeed system failure.. Dzisiaj na dodatek alficzka zaczełą kopcic, dostala się woda do oleju w silniku - uszczelka pod głowicą do wymiany, także temat skrzyni schodzi na drugi plan lecz chcialbym wiedziec chłopaki czy mam wymieniac tą gruche czy nie..jest jedna na allegro, 300zł. tą regulacje sprzęgła na 28mm myślę, że dam radę zrobic lecz nie wiem jak krok po kroku za to się zabrać, w FESie jest wiele funcji ktorych nie znam np, "nowe siłowniki" itd co mam zrobic po kolei zanim zacznę grzebać i jak zacząc skladanie z nową "gruchą". Ogolnie bella jest piękna hehe i zrobie dla niej wszystko

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    56

    Domyślnie

    Jeśli masz FESa to możesz zobaczyć co to za błąd.
    W FES to się chyba nazywa ...reference...coś tam
    Nie chce mi się sprawdzać ale na forum znajdziesz. Generalnie to jest bajecznie prosta operacja.
    Przeważnie nie trzeba robić kalibracji tego sprzęgła w tym modelu. Więc znajomość FESa ogranicza się do odczytania wartości z potencjometru położenia siłownika sprzęgła.

    Jeśli żadnego błędu w skrzyni nie wyświetli, to zobacz na silnik. Sterownik Selespeed bierze z silnika kilka ważnych parametrów, jeśli jakieś są uwalone to pokaże błąd Selespeed.
    Tym bardziej po tym kopceniu.
    Dziwne że auto po zakupie od razu ma takie odpały.
    ----------------------
    Z akumulatorem poczekaj jeszcze. To już jest wyższa szkoła, bo trzeba odpowietrzać system itp....z poziomu FESa. Nietrudna robota ale potrwa trochę.
    Do wymiany potrzebna jest diagnoza konkretna. Musisz sprawdzić czy na pewno nie ucieka nigdzie płyn, potem sprawdzasz czujnik ciśnienia , a na końcu sprawdzić zachowanie pompy(po jakim czasie następuje zwiększenie ciśnienia i z jaką szybkością) względem rysowanego wykresu.
    Ostatnio edytowane przez kakamistrz1990 ; 17-11-2013 o 22:05

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar Slavomir
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed ;)
    Postów
    8

    Domyślnie

    Więc co zalecasz na początek, jakie podjąć kroki, układ sprawdzałem dziś i nie widać nigdzie wycieków. Widnieją błędy z silnika odnośnie cylindrów 1,3,4 bodajże-lecz to wina tej uszczelki, autko nie równo pracuje delikatnie i kopci, woda dostala się do oleju w silniku, nie odpalam już jej z racji iż niedługo będzie robiony remont silnika (panewki, pierścienie, prowadnice, gniazda itd- autko robię dla siebie), lecz bardziej zbieram informacje jak zacząć naprawę tej skrzyni krok po kroku, i nie popełnić jakiegoś błędu który by pogorszył obecny stan.

    Czyli co ta grucha-akumulator ciśnienia mimo takiej rozpiętości pracy od 20 do 74 barów możę okazać się dobra ?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    56

    Domyślnie

    Jeśli na pewno nie ma żadnych wycieków, to grucha do wymiany będzie, bo widać że szybko traci ciśnienie. Norma to od 45 - 55 bar.
    Jednak kalibracja sprzęgła to podstawa przy tej skrzyni. Chodziło mi o to żeby najpierw sprawdzić czy biegi będą się wrzucać po ustawieniu sprzegła, a jeśli nie to prócz akumulatora, będzie trzeba wymienić coś jeszcze(zmieniając biegi gdy w FESie widzisz duże ciśnienie, bo zmieniając gdy jest za niskie może oszukać diagnozę). Potem jak odpowiednio się ją zdiagnozuje, można się brać za prace siłowe.

Podobne wątki

  1. Alfa 147 Selespeed- głośno zmienia biegi
    Utworzone przez Szymi147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 14:47
  2. 147 selespeed pomija biegi (z 2 na 4)
    Utworzone przez tb1337 w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 08:26
  3. zrzuca biegi, selespeed system failure, zapowietrzenie?
    Utworzone przez shimmi w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 17:27
  4. Selespeed - po postoju miga N i nie wchodzą biegi
    Utworzone przez egorr w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 14:11
  5. Selespeed biegi
    Utworzone przez Kodi87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 06:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory