Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: motor control system failure - POMOCY

  1. #1
    yatsek
    Gość

    Exclamation motor control system failure - POMOCY

    Samochód to AR SW 1.9 JTD, 115 KM, rok 2003

    Witajcie.
    Desperacja - to właściwe słowo określające mój stan w związku z moją Bellą. Po kolei:

    10 dni temu jechałem za granicę. W pewnym momencie auto straciło moc i na wyświetlaczu

    pojawił się napis Motor Control System Failure. Można jechać, ale sami wiecie - nie

    wyprzedzisz itd, na wyższych biegach do 3 K obrotów (na biegu jałowym 3,5 K) Podjechałem do

    warsztatu w Wyszkowie - bo po prosu był po drodze. Goście podpięli po kompa i.... wycięli

    katalizator zastępując go kawałem rury. Zrobili tak, ponieważ sądzili, że "katalizator jest

    zapchany" i "Spaliny ie idą". Przesłanką do tej diagnozy była pęknięta siatka metalowa

    elastyczna łącząca elementy wydechu. Straciłem 4 godziny i zapłaciłem 340 PLN. Przezornie

    wrzuciłem stary katalizator do bagażnika i kontynuowałem podróż na Łotwę. Po ok 100 km

    usłyszałem charakterystyczne 3 bipy z komputera i pojawił sie znajomy napis "Motor Control

    System Failure" Shit. Zadzwoniłem do gości, ale przez telefon nie byli w stanie nic

    powiedzieć, a ja zdecydowałem, że mimo wszystko jadę dalej. Ale, po krótkiej przerwie, jak

    uruchomiłem silnik błąd sie nie pojawiał - i jadąć w miarę spokojnie przejechałem Litwę i

    Łotwę bez problemu.
    Drogę powrotną do Polski przejechałem praktycznie cały czas z tym błędem - czyli bez mocy.

    To straszna jazda, bo duży tłok, nie sposób wyprzedzić bez dłuuugiego dystansu przed soba do

    dyspozycji itp.
    W ubiegły poniedziałek pojechałem na Arkuszową 2a. Właściciel opieprzył mnie za katalizator.

    Podpiął Belle pod kompa i wymienił Czujnik Ciśnienia Doładowania. Razem ze sprawdzeniem auta

    (do roboty wahacze góra, magiel itp.) 650 PLN.
    Nie zdążyłem dojechać do domu pod Warszawą, gdy znowu... MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE. Od

    tamtego czasu dokonano nastepujących napraw i wymian: wspawano katalizator, i zaspawano małą

    dziurkę w układzie wydechowym, wymieniono czujnikm sprzęgła (to pokazał komputer), filtr

    paliwa (zachodzi podejrzenie, że wlałem jakieś kiepskie paliwo), za co zapłaciłem 450 PLN.

    Żadnych rezultatów. Raz jedzie dobrze, raz źle. Jak wyłącze na chwilę i za parenaście sekund

    uruchomię jest OK, ale po jakimś czasie znowu traci moc. WYdaje sie, ża ma to ziwązek z

    temperaturą, ponieważ nigdy nie dzieje się to na zilmnym silniku. Teraz poszukiwania ida w

    kierunku ciśnienia paliwa - właściciel Arkuszowej porównywał mój samochód z bardzo podobnym

    u mni cisnienie paliwa, które idzie na wtryski jest duzo wyższe, ponadto komputer pokazuje

    bląd czujnika ciśnienia paliwa (przedtem nie było tego błędu) Zostawiłem samochód na

    Arkuszowej i pewnie znów zapłacę z 500 PLN.
    Facet mówi, że jesli okaże się, że to nie ten czujnik to pozostają już tylko wtryskiwacze.

    Jestem zawiedziony tym autem, które mam od listopada. Nie wiem także, co mam mysleć o

    mechanikach - mam wrażenie, że błądzą wciąż po omacku. Zaczynam wątipić, że kiedykolwiek uda

    sie ustalić przyczynę tej usterki.

    Moze którys z Was będzie w stanie mi coś podpowiedzieć?!!

    Pozdrawiam
    Samochód to AR SW 1.9 JTD, 115 KM, rok 2003

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie mam JTD, ale z tego co piszesz, to wygląda na częstą usterkę jaką jest przeładowanie turbiny, czyli jak sama nazwa mówi za duże ciśnienie doładowania.
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ladowanie.html
    http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...ight=overboost
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 17-08-2009 o 13:13

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    yatsek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Nie mam JTD, ale z tego co piszesz, to wygląda na częstą usterkę jaką jest przeładowanie turbiny, czyli jak sama nazwa mówi za duże ciśnienie doładowania.
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ladowanie.html
    http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...ight=overboost
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    No więc ten overboost to czujnik cisnienia doładowania i występuje (w moim silniku) razem z zaworem i jest w jednej obudowie. To było wymienione jako pierwsze. Nadal nic niestety...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zapieczone kierownice zmiennej geometrii lub niesprawne jej sterowanie - zawór overboost uszkodzony lub wężyki sparciaciałe. Czujnik cisnienia doładowania (to nie overboost) jest na kolektorze ssącym i jest na nim napis BOSCH zobacz czy jest czysty...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    emac156
    Gość

    Domyślnie

    a może po prostu odepnij przepływomierz...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    u mnie przyczyną zapalania się tej lampki i pojawienia sie komunikatu "Motor Control System Failure" na wyświetlaczu był niedomykający się zawór Egr, po czyszczeniu zaworu i przepustnicy wszystko działa, a miałem następujące błędy wskazane przez centralkę:

    -P0101 przepływomierz
    -P0683 centralka podgrzewania
    -P0489 ster. zaworu EGR
    -P0047 sygnał siłownika turbo
    -P1639 ster. zaworu przepustnicy
    -P1612 ster. przekaźnika pogrzew. filtra paliwa

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar J.A.N
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo156 1.9 JTD 8V 115 KM 2003
    Postów
    213

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    u mnie przyczyną zapalania się tej lampki i pojawienia sie komunikatu "Motor Control System Failure" na wyświetlaczu był niedomykający się zawór Egr, po czyszczeniu zaworu i przepustnicy wszystko działa, a miałem następujące błędy wskazane przez centralkę:

    -P0101 przepływomierz
    -P0683 centralka podgrzewania
    -P0489 ster. zaworu EGR
    -P0047 sygnał siłownika turbo
    -P1639 ster. zaworu przepustnicy
    -P1612 ster. przekaźnika pogrzew. filtra paliwa
    Miałem podobnie po zatankowaniu ON na LUKOIL. O błędach się nie wypowiem ponieważ nie sprawdzałem dokładnie na kompie, a objawy zniknęły po zastosowaniu zaślepki na EGR (jakoś nie mam czasu wyczyścić tego ustrojstwa)
    156 Sportwagon 2003 1,9 JTD 8V 115 km - zostałem ALFAHOLIKIEM

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    A ja miałem coś takiego w 1.9 JTD Mj i problem polegał w przewodzie podciśnienia do turbiny. Pojechałem do speca od vag i od razu powiedział, że to na pewno. No i wymienił mi czarny przewodzik i okazało się, że miał rację.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    u mnie przyczyną zapalania się tej lampki i pojawienia sie komunikatu "Motor Control System Failure" na wyświetlaczu był niedomykający się zawór Egr, po czyszczeniu zaworu i przepustnicy wszystko działa, a miałem następujące błędy wskazane przez centralkę:

    -P0101 przepływomierz
    -P0683 centralka podgrzewania
    -P0489 ster. zaworu EGR
    -P0047 sygnał siłownika turbo
    -P1639 ster. zaworu przepustnicy
    -P1612 ster. przekaźnika pogrzew. filtra paliwa
    odgrzeję temat:
    gdzie znajdę ów przekaźnik : -P1612 ster. przekaźnika pogrzew. filtra paliwa


    156FL 1.9 16v JTD
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To ten sam co załącza świece żarowe w automacie grzania świec
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor Control System Failure [1.8TS]
    Utworzone przez trojan6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 20:36
  3. Motor control system failure . POMOCY!!!:(
    Utworzone przez bolonzo4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 17:45
  4. [156] motor control system failure
    Utworzone przez koguto-k1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2008, 19:30
  5. [156] 1.9 JTD - Motor Control System Failure - pomocy!
    Utworzone przez Istvan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2008, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory