Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] 1.9 JTD - Motor Control System Failure - pomocy!

  1. #1
    Istvan
    Gość

    Domyślnie [156] 1.9 JTD - Motor Control System Failure - pomocy!

    Wczoraj i dzisiaj rano długo jeździłem wolno i na niskich obrotach (pies uciekł w burzy i szukaliśmy po całej okolicy) i nagle wyskoczyła kontrolka komputera i auto zaczęło zupełnie dławić się na niskich obrotach. Silnik niby działa, potem gaśnie, ledwie się do domu dotoczyłem. Zapala normalnie - jak już uda się wkręcić na wysokie obroty to silnik działa normalnie i nawet kontrolka na chwilę gaśnie, ale po zejściu do niskich znowu pada.
    Z rury wydechowej - czarny dym.
    Odłączenie masy na parę minut, celem zresetowania komputera - nie pomogło.
    Wątpię, żebym dotoczył się do mechanika, więc zanim wezwę lawetę, to może ktoś ma jakiś pomysł na doraźną pomoc? Będę bardzo wdzięczny.

    Silnik 1.9 JTD, 115 KM, 2002 r.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Zawiesił się EGR - jak czyszczenie nie pomoże to wymiana lub zaślepienie (chociaz czy można to zależy od silnika). inna przyczyną może byc uszkodzenie przepływomierza jeśli pociągnęła wodę przez filtr powietrza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Istvan
    Gość

    Domyślnie

    Wielkie dzięki! I coś może być na rzeczy - przejechałem przez jakąś strasznie wielką kałużę i usterka wystąpiła jakieś 10 - 15 minut później. A błąd zaworu EGR to mi wyskoczył po podpięciu do kompa już jakiś czas temu, ale chyba się zablokował zamkniety, bo auto jeździło normalnie, więc nic z tym nie robiłem na razie - acz zamierzałem.

    A w jakim silniku można zaślepić, a w jakim nie można? Ja mam 1.9 115 KM, czyli 8v - z drugiej połowy 2002 roku - po FL środka, bez FL budy. Do wymiany to mnie trochę nie swędzi, może wystarczy wyczyścić...

    A ten przepływomierz - to wymieniają, naprawiają, co się z tym robi?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jak EGR masz sterownay podciśnieniowo to mozna śmiało zaślepic, jeśli elektromagnesem to już nie bardzo - dokładne rozebranie (z odkręceniem też elektromagnesu) czyszczenie może pomóc. Przepływomierz wytrzymuje średnio 60-80tys km, ale jak dostał wodę to jest do wyrzucenia - odłącz wtyczkę i się przejedź jak będzie dobrze to do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Istvan
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki. A możesz jakoś głupiemu wytłumaczyć, gdzie jest wtyczka do przepływomierza? Bo ja w ogóle nie wiem, gdzie jest przepływomierz. ops:
    Wsiadłem teraz i przejechałem jakieś 2km - check engine dalej się świeci, ale gaśnie co chwilę i auto już jeździ dużo lepiej, tzn. prawie normalnie, tylko dławi się trochę na niskich obrotach.

    edit:
    Przepływomierz już znalazłem Na razie nie umiem wyjąć zeń wtyczki, bo się boję, że ułamię, ale może się uda. Jeszcze raz dziękuję.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jak tak gaśnie co chwilę to obstawiam EGR lub czujnik położenia pedału sprzęgła
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Istvan
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy pozwolą, że pociągnę temat. Z komputera wyskoczyły dwa błędy - EGR i coś z przepustnicą, już nie pamiętam. Po naprawieniu obu (EGR wymagał tylko wyczyszczenia) silnik tak się dławi, jak się dławił.
    Panowie mechanicy pół dnia radzili po czym auto "naprawili". Podobno uszkodzony był "elektrozawór sterujący zamykaniem przepustnicy powietrza" - który zaślepili, dlatego check engine ciągle się świeci. Ja nie mam pojęcia, co to jest, panowie mechanicy też chyba nie bardzo, bo - ponieważ w międzyczasie zepsuł im się komputer - nie byli na razie w stanie zamówić nowej części. Ale obiecali, że jakoś się tego dowiedzą i zamówią. W tej chwili auto jeździ normalnie - wyłączając świecącą kontrolkę check engine.

    W związku z tym pytaniem - cóż to do cholery jest, ten elektrozawór? Zamierzam to zrobić najszybciej jak się da - ale czy mogę bezpiecznie dla silnika przejechać chociażby 50 km? Goście z warsztatu twierdzą, że to tylko zamyka dopływ powietrza przy wyłączaniu silnika.

    Czy ktoś może wie, gdzie znaleźć numer części - silnik 1.9 JTD 115 KM z drugiej połowy 2002?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Nie ma się czym martwić i możesz jeździć ten zawór dodatkowo (diesla gasi się przez odcięcie dopływu paliwa) odcina dopływ powietrza (na wypadek np. zaciągnięcia oleju smarującego przez turbinę i samozapłonu) po wyłączeniu zapłonu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    kruchy94
    Gość

    Domyślnie

    mam ten sam problem tylko ze ja mam alfe 147 jtd 2004 czy ktos moze mi powiedzec gdzie znajduje sie ten zawor na zjeciach lub opisac dokłade

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    kruchy94 ty masz tylko taki sam komunikat, a przyczyn jego wystąpienia może być kilka - bez podłączenia do egzaminera nikt tego nie zdiagnozuje
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor Control System Failure [1.8TS]
    Utworzone przez trojan6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 20:36
  3. motor control system failure - POMOCY
    Utworzone przez yatsek w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 14:18
  4. Motor control system failure . POMOCY!!!:(
    Utworzone przez bolonzo4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 17:45
  5. [156] motor control system failure
    Utworzone przez koguto-k1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2008, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory