Jak sprawdzić, czy przypadkiem katalizator spalin nie jest przytkany?
I w ogóle ile katalizatorów jest w Alfie 1.8 T.S. 140KM?
Pozdrawiam.
- Rafał
Jak sprawdzić, czy przypadkiem katalizator spalin nie jest przytkany?
I w ogóle ile katalizatorów jest w Alfie 1.8 T.S. 140KM?
Pozdrawiam.
- Rafał
Ostatnio edytowane przez alces1 ; 17-08-2009 o 09:44
Sprawdzić możesz organoleptycznieWjedź na kanał wykręć katalizator (o ile dobrze pamiętam będziesz potrzebować 2 klucze 13) i zobacz czy nie rozsypał się. Ile kosztuje nowy niestety nie wiem ja u siebie nie mam kata
![]()
"Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
jest: 156 2.4 JTD 04r...
była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...
- ale jeśli ma trzy katalizatory , to musi mieć 3 sondy lambda.
- jedna z nich jest za katalizatorem.
-- http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=5283
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
zajrzyj do Eper-u tam masz wszystko:
http://www.spangerum.com:7080/navi?C...=6&WINDOW_ID=1
w twojej alfie (model po FL) nie zaleca się usuwania katalizatorów,możesz narobić sporo szkód.
ktoś pisał nawet na ten temat tu na forum że kupil taką alfę z wyciętymi katalizatorami.samochód wogóle nie jeździł...
a tak wogóle to ciężko jest zapchać katalizator,musisz szukać gdzie indziej przyczyny.
moja druga ulubienica...
Zamiennik drugiego kata możesz kupić tutaj:
http://allegro.pl/item713425907_kata..._pr_00_06.html
450,00 zł za sztukę
Drugi kat ma wylot pod kontem, nie na wprost. Do tego potrzeba kupić kata pod Euro3 dobrany do odpowiedniej pojemności. Zamienników pierwszych katów jeszcze nie znalazłem, ale na pewno w ich doborze trzeba uwzględnić pracę pionową. Tyle, że te piewrwsze obsługują po dwa cylindry, a nie 4 czyli ostatecznie nie wiem do jakiej pojemności się je dobiera...... Połowę pojemności auta czy dalej 2l.... ?? Ktoś zna się na tym to może podpowie.Nowy Katalizator produkcji JMJ Euro3 do pojazdow z dwoma sondami lambda, do wspawania w uklad zamiennik drugiego katalizatora do Alfa Romeo 147, 156:
ALFA ROMEO 147 1.6i 16v Twin Spark 2/01-
ALFA ROMEO 147 2.0i 16v Twin Spark 2/01-
ALFA ROMEO 156 1.6i 16v Twin Spark 6/00-12/06
ALFA ROMEO 156 1.8i 16v Twin Spark 6/00-12/06
ALFA ROMEO 156 2.0i 16v Twin Spark 6/00-12/04
Katalizator spełnia normę emisji spalin EURO 3 i posiada certyfikat ISO .
Towar objęty gwarancją 12 miesięczną!!!
Informacji udzielam pod nr tel 602214039 lub email'em katflex@ymail.com . Na prośbę klienta wystawiamy faktury VAT.
Dobieramy katalizatory do każdego auta
Towar na stanie.
Wysylka w ciagu 24 godzin od momentu potwierdzenia zamówienia drogą elektroniczną.
W przypadku jakichkolwiek watpliwosci prosze dzwonic.
Ostatnio edytowane przez minciu ; 18-08-2009 o 17:58
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
ostatniego kata mozna wywalic sonda jest przed nim, niestety pierwszych dwoch pionowych nie da rady usunac. Sam mam problem z ostatnim katem, dzwieczy metalicznie przy drugim biegu w okolicy 1500 obr i przy 3 tys obr. Dla pewnosci zabiore belle na warsztat. bo to roznie bywa z ogolna analiza amatora kierowcy jak ja.
Teoretycznie można podmienić układ wydechowy pod ten przedliftowy. Dwie sondy władować obok siebie w pobliżu oryginalnego otworu montażowegoa trzecią sondę usunąć i zastąpić emulatorem sondy z instalacji gazowych starszego typu.. Napięcie około 0,5V. A i kata oryginalnego zastąpić od razu jakimś sportowym.. taki zabieg ma szansę na powodzenie i będzie z pewnością tańszy niż zakup 3 katów....
ps. trzecia sonda lambda jest za 3 katem i sprawdza jego obecność jeśli się nie mylę? Przy okazji w programie AlfaDiag można sprawdzić obecność/sprawność poszczególnych katalizatorów.
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
A jeżeli usunął bym dwa pierwsze katy i w miejsce ostatniego wspawał uniwersalny spełniający normę euro3 czy taki układ ma szanse żeby ecu nie wywaliło błędu i w ogóle emisja spalin była ok? Bo w ogóle nie rozumiem po co trzy katalizator, skoro w mocniejszych autach i z większymi silnikami wystarczy tylko jeden. A może dlatego że żaden nie spełnia normy euro3 ale w komplecie ta norma jest spełniona? Co kierowało konstruktorów do wsadzenia trzech katalizatorów
Ostatnio edytowane przez Winiar00 ; 31-08-2010 o 12:20