Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 118

Temat: Ciśnienie w oponach

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Ciekawe do jakiej temperatury dochodzi opona wystawiona na pełne słońce przy 30C powietrza.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar uTvo0
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta (2013-2018) 1,4 TB 170 KM, Giulia Veloce (2018)
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Ciekawe do jakiej temperatury dochodzi opona wystawiona na pełne słońce przy 30C powietrza.
    No dobrze, ale tak zapytam wprost. Aktualnie wszystkie czujniki pokazują mi 2,2 i na tylnich oznacza to poniżej normy. Mam kontrolkę na tablicy rozdzielczej.. jechać pompować, czy nie?

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Ciekawe do jakiej temperatury dochodzi opona wystawiona na pełne słońce przy 30C powietrza.
    Nie mierzyłem nigdy temperatury opony drogowej ale mogę powiedzieć, że wyścigowy miękki slick trzeba było nagrzać do temperatury ok. 80 stopni, żeby trzymał. I to była temperatura jego pracy - mierzone na bieżniku. Pompowało się go mieszanką azotowo-tlenową (78-21, 1% argon i co2) do ciśnienia 1,3 bara. To w upale pow. 30 stopni. Jak było chłodno, to pompowało się 1,4 bara.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał uTvo0 Zobacz post
    No dobrze, ale tak zapytam wprost. Aktualnie wszystkie czujniki pokazują mi 2,2 i na tylnich oznacza to poniżej normy. Mam kontrolkę na tablicy rozdzielczej.. jechać pompować, czy nie?a
    Oczywiście, nawet trochę poniżej optymalnego ciśnienia znacząco pogarszają się właściwości opony i zwiększa się jej zużycie.

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Nie mierzyłem nigdy temperatury opony drogowej ale mogę powiedzieć, że wyścigowy miękki slick trzeba było nagrzać do temperatury ok. 80 stopni, żeby trzymał. I to była temperatura jego pracy - mierzone na bieżniku. Pompowało się go mieszanką azotowo-tlenową (78-21, 1% argon i co2) do ciśnienia 1,3 bara. To w upale pow. 30 stopni. Jak było chłodno, to pompowało się 1,4 bara.
    "mieszanką azotowo-tlenową (78-21, 1% argon i co2)" czyli generalnie osuszonym powietrzem. No i po dogrzaniu opony (po pierwszym kółku) zazwyczaj sprawdza się ciśnienie i spuszcza trochę powietrza...
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    btw Jak już rozmawiamy o oponach to warto wspomnieć o wyważeniu. Giulię odebrałem w grudniu więc poszły od razu zimówki. Potem założyłem letnie. Nowe. Pojeździłem ok 1tys km i powyżej 100km/h miałem masaż pleców Pojechałem na wyważenie i okazało się, że na jednej z opon miałem nawet 30g różnicy!!!. Z nowymi oponami warto skontrolować po jakimś czasie czy się dobrze ułożyły. Od ponownego wyważenia zrobiłem już kilka tys i można monetę na desce postawić i będzie stała
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    "mieszanką azotowo-tlenową (78-21, 1% argon i co2)" czyli generalnie osuszonym powietrzem. No i po dogrzaniu opony (po pierwszym kółku) zazwyczaj sprawdza się ciśnienie i spuszcza trochę powietrza...
    Mam nadzieję, że odczytałeś moje intencje z tą "mieszanką"? I wcale nie była osuszona, podczas wyścigów sprężarka stała na pace serwisowego auta i zasysała to co było dookoła. Jak padał deszcz to powietrze było wilgotne, jak upał to pewnie bardziej suche. Ale tego nikt nie mierzył i nie ważył. W przeciwieństwie do dzisiejszych czasów, wtedy na pierwszym miejscu było zapier...anie, a potem ustawienia auta.
    Po pierwszym kółku nic nie trzeba było spuszczać, bo dmuchaliśmy tyle, że już wiedzieliśmy ile będzie po pierwszym kółku. A w górskich było jeszcze weselej, bo nadmuchane np. 1,3 by po dwóch pierwszych zakrętach była właściwa temperatura i było ok. przez resztę podjazdu ale często zdarzało się, że kolejka do startu utknęła i wszystko ostygło. I cały misterny plan poszedł w p...u.
    Teraz nawet w KJS-ach używa się kocy grzewczych. Idąc tym tropem i czytając niektóre wypowiedzi myślę, że niedługo niektórzy będą grzali gumy przed startem do pracy.

    - - - Updated - - -
    Ostatnio edytowane przez prezes-tk ; 27-06-2018 o 07:33

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ja specjalnie w garażu zrobiłem ogrzewanie podłogowe żeby opony były ciepłe już jak ruszam. Minus taki, że co godzinę muszę auto przekulać 1/4 obrotu koła w tył czy przód żeby opony się równo nagrzały ale za to już z osiedla wylatuję bokiem sto dwadzieścia.
    Dzięki temu jestem w pracy średnio dziewiętnaście sekund wcześniej. W sumie szkoda w tej sytuacji, że pracuję z domu.

    Mam nadzieję, że niedługo producenci opon zaczną zatapiać w oponie drut oporowy, wtedy będzie można podpiąć pod zapalniczkę i mieć cały czas ciepłe, bez przetaczania auta po garażu w nocy, bo trochę się nie wysypiam.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Ja robię lepiej

    W garażu mam 4 farelki włączane zdalnie. Napisałem do tego apkę i jak idę pod prysznic to opony mi się grzeją. Z garażu wyjeżdżam na gotowo i na takich ciepłych lakach wiadukt na trasie siekierkowskiej biorę min 120 bo inaczej się wychładzają

    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar uTvo0
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta (2013-2018) 1,4 TB 170 KM, Giulia Veloce (2018)
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Ja robię lepiej

    W garażu mam 4 farelki włączane zdalnie. Napisałem do tego apkę i jak idę pod prysznic to opony mi się grzeją. Z garażu wyjeżdżam na gotowo i na takich ciepłych lakach wiadukt na trasie siekierkowskiej biorę min 120 bo inaczej się wychładzają

    Panowie, szacun. Jak rozpatruję pozbycia się czujników. Do lekarza też nie chodzę

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    754

    Domyślnie

    Ogladnaem filmik i teoria nawet mi sie sklada
    ale teoria teoria a praktyka praktyką

    sam zaczalem zastanawiac sie nad tym tematem po trackdayu

    zimne opony przod 2,4 tyl 2,2
    3 przejazdy po torze

    przod 2,9 tyl 2,7

    to jak to sie ma do teorii ?

    W

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez wproszewski w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 13-01-2019, 21:16
  2. [146] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez paweldante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 12:49
  3. [146] ciśnienie w oponach
    Utworzone przez niezgoda w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-09-2008, 21:47
  4. ciśnienie w oponach
    Utworzone przez Majka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 19-08-2008, 12:35
  5. [164] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez pocisk22 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2008, 22:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory