Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: troszke dymi

  1. #1
    lacky
    Gość

    Talking troszke dymi

    czy w waszych alfach przy obrotach miedzy 1500 a 2000 puszcza dyma z wydechu bardzo czarnego az zostawia slad na ulicy powyzej 2000 dymienie ustaje .czy moze to byc wina weza miedzy turbo a intercolerem bo jest bardzo mieki chyba nasiakniety olejem,pewnie nigdy nie zmieniany.mial ktos juz podobny problem ? czekam na odpowiedzi panowie alfisci

  2. #2
    ViP Dwusuwowiec
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Zdzieszowice
    Auto
    AR
    Postów
    102

    Domyślnie

    Sprawdź czy zawór EGR jest sprawny i nie przepuszcza

  3. #3
    lacky
    Gość

    Domyślnie

    Egr zaslepiony

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Kolego, sprawdź rury pod kątem szczelności i oleju w nich, zobacz, czy nie masz za dużo oleju na bagnecie, przegoń Ją trochę - może zamulasz za bardzo Jak nie pomoże to czyszczenie przepustnicy, ew. diagnostyka (może przepływka pada? Ale to już wykaże program). Filtr powietrza czyściutki? Puszka szczelna?

    Szukaj przyczyny, bo jak to wygląda, żeby dama pierdziała czarnymi chmurami... Pozdr

  5. #5
    lacky
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Kolego, sprawdź rury pod kątem szczelności i oleju w nich, zobacz, czy nie masz za dużo oleju na bagnecie, przegoń Ją trochę - może zamulasz za bardzo Jak nie pomoże to czyszczenie przepustnicy, ew. diagnostyka (może przepływka pada? Ale to już wykaże program). Filtr powietrza czyściutki? Puszka szczelna?

    Szukaj przyczyny, bo jak to wygląda, żeby dama pierdziała czarnymi chmurami... Pozdr
    No w tej dolnej jest troche oleju ale to normalne na bagnecie olej ok.,raczej nie zamulam przepustnicy jeszcze nie czyscilem chyba trzeba bedzie ,diagnostyka nic nie wykazuje mam kts w pracy wiec podpinam kiedy chce ,przeplywki nigdy nie wymienialem i nieweim czy dobra jest zrobilem w sumie 50000km i nic nie robilem oprocz olejow i filtrow co 10000km.o ktorej puszczce mowisz czy szczelna ?????--- moze to jest przyczyna .

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał lacky Zobacz post
    o ktorej puszczce mowisz czy szczelna ?????--- moze to jest przyczyna .

    Podejrzewam, że Twardemu chodziło o puszkę z filtrem powietrza
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    sprawdz tez harmonijke na wejsciu do spreżarki, lubi sobie pęknąć, ja ostatnio ją wymieniałem i o 230złociszy w ASO byłem lżejszy

  8. #8
    lacky
    Gość

    Domyślnie

    harmonijka ok .puszka ok . mysle ze moze ten waz na wyjsciu z turbo do intercolera ,jest bardzo mieki i pewnie gdy turbo laduje musi najpierw napompowac tego weza zeby sie zrobil twardy a potem pcha cala reszte w dolot moze juz ktos przerabial ten temat ? w sobote zmienie weza i zobacze czy sie poprawi

  9. #9
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Moim zdaniem miękki wąż nie ma tutaj nic do rzeczy. Ewentualnie może to być sygnał, że w niedługim czasie pęknie, bo te węże lubią pękać. Jeśli dobrze zrozumiałem to pytanie dotyczy diesla? W dieslu takie dymienie wygląda raczej na dziwnie wskazujący przepływomierz, tzn. przekłamujący w niektórych zakresach przepływu, albo błędne wskazania z czujnika ciśnienia doładowania. Oczywiście może być jeszcze problem z wtryskiwaczami... ale nie teoretyzujmy. Przepływka jest najbardziej prawdopodobna. Poszukaj samego wkładu, podobno do Opla 1,7dti idzie ten sam, a tańszy jest znacznie. W 2,4jtd siedzi taki F00C2G2030.
    P.S. Walnięta przepływka nie wykazuje błędów na diagnostyce, bo wskazania są tylko nie do końca takie jak potrzeba. Na próbę można odpiąć przepływomierz całkiem i się przejechać, ECU powinien pojechać na mapach awaryjnych, tzn. bezpiecznych, a kopcenie powinno zniknąć.

  10. #10
    lacky
    Gość

    Domyślnie

    ktos moze wie co to za puszka pod wezem idacym z filtra do turbo i czy mozna ja calkowicie usunac??? do czego ona sluzy i czy jesli jest nieszczelna Alfa moze dymic????

Podobne wątki

  1. AR 159 Jak dodac troszke konikow???
    Utworzone przez Dzixon w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 22:16
  2. AR 166 V6 TB dymi
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 22:25
  3. dymi 156 2,0 TS
    Utworzone przez obw w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 20:08
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-04-2008, 10:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory