Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Chyba nagrzewnica + pompa klimatyzacji

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar piotrek1110
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    w Niemcach\ Lublin
    Auto
    ALFA 166 2.0TS 2001r. BOSCH ME7.3.1 EOBD
    Postów
    209

    Domyślnie Chyba nagrzewnica + pompa klimatyzacji

    Witam!!! Dzis rano zabralem sie do wymiany filtra przeciwpylkowgo(powod parowanie szyb), jak sie okazalo stary filtr byl strasznie zabrudzony ale zadziwil mnie fakt po wyjeciu reki z komry filtra(powod lezacy lisc) byla wilgotna, cala powieszchnia nagrzewnicy jest wilgotna i tu moje pytanie czy to oznacza dla mnie wymiane nagrzewnicy, dodam ze zauwazylem ubytek plynu chlodzoacego, w srodku auta jest sucho.

    Drugie pytanie dotyczy pompy klimatyzacji czy da sie wymienic lozyska na pompie bo strasznie halasuje, pracuje jak deasel(i nie jest to wariator)
    dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam!!!!

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    zacznijmy od tego że to co dotknąłeś ręką we wnęce na filtr przeciwpyłkowy to nie jest nagrzewnica tylko parownik klimatyzacji - miejsce w którym następuje rozprężenie czynnika a dzięki temu szybkie i mocne jego schłodzenie. Zawsze na parowniku jest mokro ponieważ szybka zmiana temperatur na parowniku w okolicach zera powoduje skroplenie wilgości z powietrza zasysanego.

    jesli zaś chodzi o nagrzewnicę to żeby sprawdzić jej szczelnosć musisz dostać się za ICS i sprawdzić czy tam masz sucho - jest to jedyne miejsce gdzie z nagrzewnicy kapie do samochodu a żebyś miał w samochodzie mokro tzn w miejscach widocznych bez rozbierania czegokolwiek to musiałaby ci doslownie pęknac ta nagrzewnica.

    jeśli chodzi o głośną pracę sprężarki to nie można wykluczyć ze nie jest do wymiany ale to jest dywagacja czysto teoretyczna jak nie slyszę jej pracy. Przepracowanie oleju sprężarki też daje rózne dziwne odgłosy ... proponuję podjechac na serwisklimy i niech zrobią cały program czyszczenia odessią stary czynnik i olej i załadują nowy czynnik i nowy olej ... jesli to nie poprawi sytuacji diagnoza jest oczywista - wymiana

  3. #3
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    jeśli jest to oczywiście łożysko przy kole pasowym sprężarki klimy to można go wymienić lecz jeśli chodzi o pozostałe to już nie wiem jak to z nimi jest

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-12-2014, 22:31
  2. Nagrzewnica GT a 147
    Utworzone przez greatboogie w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2012, 20:06
  3. [146] nagrzewnica
    Utworzone przez DIABEŁ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-12-2009, 19:14
  4. nagrzewnica w 146
    Utworzone przez aqaz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-06-2007, 21:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory